Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@23:40:38 GMT

بایدن ساخت دیوار در مرز مکزیک را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۱۳۷۷

بایدن ساخت دیوار در مرز مکزیک را متوقف کرد

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه گفت، با دستور اجرایی جو بایدن رییس جمهوری جدید ایالات متحده ادامه ساخت دیوار در مرز مکزیک متوقف می‌شود.

به گطارش ایمنا، از شبکه سی ان ان، "رینی دبلیو برونسون" سخنگوی مهندسان ارتش آمریکا تصریح کرد: پنتاگون با بررسی دستور بایدن، ساخت دیوار مرزی ایالات متحده و مکزیک را متوقف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برونسون به سی ان ان گفت: مهندسان ارتش ایالات متحده با هماهنگی وزارت دفاع، وزارت امنیت داخلی، گمرک و حفاظت از مرز برنامه مناسبی را طراحی خواهند کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در راستای پیشبرد اهداف وسیاست‌های ضد مهاجرتی خود در چهار سال گذشته میلیاردها دلار بودجه بخش های نظامی آمریکا را صرف ساخت دیوار نیمه کاره مرز مکزیک کرد.

در ماه های آخر دولت ترامپ اگرچه با سفارش های فراوان، مهندسان وزارت دفاع شبانه روزی در حال ساخت دیوار مکزیک بودند اما سرانجام نتوانستند این دیوار که نمادی از سیاست های سختگیرانه وی در برابر مهاجران است را به پایان برسانند.

مهاجرت همواره موضوع تنش آفرینی در روابط ترامپ و دموکرات‌ها بوده و کاهش مهاجران قانونی و غیرقانونی شعار اصلی ترامپ در انتخابات بود. او تلاش‌های زیادی را برای تغییر سیاست صدور روادید، اخراج مهاجران لاتین تبار و تغییر ساختار پناهندگی در آمریکا انجام داد.

سیاست‌های ترامپ در قبال مهاجران لاتین تبار، روندی که در حال اصلاح چهره امریکا در میان جوامع امریکای لاتین بود را متوقف کرد و بار دیگر خاطرات تلخ تجربه حضور و مداخله آمریکا در کشورهای آمریکای لاتین را زنده کرد و موجب تقویت جریان‌های ضد آمریکایی در این کشورها شد. احداث دیوار میان امریکا و مکزیک صرفا دیواری برای مکزیکی‌ها نبود بلکه به نماد سیاست خصمانه آمریکا علیه امریکای لاتین تبدیل شد.

ترامپ در سال‌های اخیر با تاکید بر اینکه مکزیک باید بابت دیوار مرزی که او دارد میان دو کشور می‌سازد، پول پرداخت کند، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، همتای مکزیکی خود را تحت فشار قرار داد تا تدابیر امنیتی در مرزهای مکزیک را مقابل مهاجران از سوی آمریکای مرکزی تشدید کند.

منبع: العالم

کد خبر 470059

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جو بایدن مکزیک دیوار مکزیک آمریکا ایالات متحده آمریکا رییس جمهور آمریکا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ساخت دیوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟

وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان از بازگشت ۱۶۰۰ مهاجر افغانستانی از ایران و ۶۷۳ مهاجر دیگر از پاکستان خبر داده است.

به گزارش خبرآنلاین این وزارت در خبری در مورد برگشت مهاجرین از ایران گفته که این افراد به گونه‌ی جبری و داوطلبانه به تاریخ ۳۱ ماه فروردین و اول ماه اردیبهشت از مرز اسلام‌قلعه به کشور بازگشته‌اند.

وزارت امور مهاجرین همچنین افزوده که روز گذشته (یکشنبه ۲ اردیبهشت) ۱۲۵ خانواده افغانستانی که تعداد مجموعی آنان ۶۷۳ تن می‌شوند، به‌صورت اجباری از پاکستان اخراج و از طریق تورخم و سپین‌بولدک به کشور برگشته اند.

به گفته این وزارت، مهاجرین برگشت‌کننده برای دریافت کمک، به دفاتر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شده‌اند.

tags # افغانستان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است