Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@21:07:59 GMT

سردار سلیمانی یک شخصیت وحدت گرا بود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۱۴۴۱

سردار سلیمانی یک شخصیت وحدت گرا بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب طی سخنانی در نشست تخصصی "شهید حاج قاسم سلیمانی سردار مقاومت، صلح و امت اسلامی" که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ما برای اینکه به امت واحد اسلامی دست پیدا کنیم باید ۴ هدف راهبردی را پیگیری کنیم که شهید حاج قاسم سلیمانی آنها را در رأس اهداف خود قرار داده بود و به خوبی این اهداف را دریافته بود و آنها را دنبال می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولین هدف پرهیز از تفرقه و تعرض در جهان اسلام است، افزود: استکبار جهانی در قرن‌های اخیر ابتدا به سرکردگی انگلیس و در ادامه به سرکردگی آمریکا تلاش جدی و عملیات گسترده‌ای را در جهان اسلام دنبال کرد تا با ایجاد تفرقه، در امت واحده انشقاق ایجاد کند و امروز نیز از طرق مختلفی آن‌را پیگیری و دنبال می‌کند.

شهریاری اظهار داشت: اولین اقدامی که در این راستا صورت دادند ایجاد جنگ بین کشورهای اسلامی بود تا از این طریق بتوانند سرمایه‌های انسانی، مادی و سرزمینی جهان اسلام را به غارت ببرند که جنگ ۸ ساله ایران و عراق نمونه بارزی در این زمینه است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: دومین اقدام این بود که شخصیت‌های تقریبی و چهره‌های موجه وحدت گرای جهان اسلام را مورد هدف قرار دادند؛ ترور سردار سلیمانی در چهارچوب ایجاد تفرقه در جهان اسلام بود زیرا سردار سلیمانی یک شخصیت وحدت گرا هم در نظریه و هم در عمل بود، یعنی هم به آن اعتقاد عمیق قلبی داشت و هم در میدان عمل در آن راستا حرکت می‌کرد.

وی تأکید کرد: سردار سلیمانی در جنگ سوریه و عراق علیه داعش توانست فرق و مذاهب اسلامی را یکپارچه و در مقابل جبهه استکبار قرار دهد.

شهریاری با بیان اینکه ابزار دیگری که استکبار علیه جهان اسلام به کار می‌برد ابزار تکفیر است. دشمن سعی می‌کند در درون فرق و مذاهب اسلامی ادبیات تکفیر را ترویج دهد و با این ادبیات نوعی خونریزی و خشونت را در جهان اسلام تداوم دهد و چهره خشن از اسلام را به نمایش بگذارد.

دبیرکل مجمع افزود: ایجاد تنازع و درگیری‌های خیابانی و همچنین ایجاد مشاجره و توهین از دیگر ابزارهایی است که دشمن در چهارچوب ایجاد تفرقه در جهان اسلام دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه اسلام هر نوع تفرقه را مردود می‌داند، اظهار داشت: اسلام در رابطه با جنگ ترغیب به صلح می‌کند، در رابطه با ترور ترغیب به اخوت دارد، در رابطه با تکفیر، کشتن یک انسان را به منزله کشتن همه انسان‌ها تلقی می‌کند، تنازع را نهی می‌کند و در رابطه با مشاجره نیز تأکید دارد که به یکدیگر توهین نکنید و با القاب زشت همدیگر را نخوانید.

شهریاری با تأکید بر اینکه ما نیازمند شخصیت‌هایی نظیر حاج قاسم سلیمانی هستیم که از تفرقه در جهان اسلام پیشگیری کنند، افزود: امروز جهان اسلام بیش از گذشته نیازمند وحدت فرق و مذاهب اسلامی است و این وحدت با معیت و همراهی با رسول الله (ص) و شیوه تعامل او با امت خود محقق خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به مقابله با دشمن مشترک اظهار داشت: برای مقابله با دشمن مشترک، اول باید دشمن شناس باشیم، همانطوری که حاج قاسم بود. حاج قاسم دشمن را به خوبی می‌شناخت و حوزه جنگ نرم را به خوبی درک کرده بود. دوم اینکه امت واحده اسلامی با یکدیگر همکاری داشته باشند، سوم اینکه امت اسلامی در قدرت سیاسی، دانش، ثروت، خدمت رسانی و امنیت با یکدیگر هم افزایی داشته باشند و چهارم اینکه امت اسلامی باید خود سازی اسلامی را محور سبک زندگی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی امنیت در جهان اسلام را مورد حمله قرار داده است، اظهار داشت: بعد از عدالت بزرگترین ارزشی که اسلام برای جامعه اسلامی قائل است، ارزش امنیت است و امنیت مسئله مهمی در اسلام است.

شهریاری با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی خودش را وقف امنیت جهان اسلام کرد و جانش را فدای این ارزش اصیل اسلامی کرد، اظهار داشت: جلوگیری از تسلط بیگانه بر جهان اسلام، جلوگیری از تجزیه و افتراق در جهان اسلام، ایجاد ثبات و پیشگیری از جنگ میان کشورهای اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشورهای اسلامی از دغدغه‌های سردار سلیمانی بود.

کد خبر 5127458

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی قاسم سلیمانی داعش سوریه شهادت حضرت زهرا س قرآن فعالیت های قرآنی حضرت زهرا س سازمان تبلیغات اسلامی قرآن کریم رادیو قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه آستان قدس رضوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آزمون سراسری قرآن و عترت ایالات متحده امریکا انقلاب اسلامی ایران نجف اشرف مجمع جهانی تقریب مذاهب حاج قاسم سلیمانی سردار سلیمانی جهان اسلام مذاهب اسلامی دبیرکل مجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت سلیمانی‌ها و زاهدی‌ها زمان مرگ رژیم صهیونیستی را نزدیک‌تر کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بسیج دانشجویی و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در پی حمله موشکی سپاه به رژیم جعلی صهیونیستی در مراسمی با پخش شیرینی و سردادن شعار‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر کردند.

امام جمعه میاندوآب در این اجتماع با تبریک پیروزی‌های ظفرمندانه سپاه پاسداران و محور مقاومت در عملیات یوم انتقام از سپاه پاسداران به عنوان دژ مستحکم اسلام در برابر استکبار جهانی یاد کرد.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده در ادامه افزود: در طول تاریخ بشریت همیشه نور و ظلمت و حق و باطل باهم درگیر بوده و تا روز قیامت این تضاد ادامه خواهد داشت؛ چراکه انسان‌ها برای به‌دست آوردن منافع خویش همیشه باهم در تضاد هستند.

وی متذکر شد: در این برهه از تاربخ استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف پلید خود دست به هر ترور و جنایتی می‌زند و با به شهادت رساندن سرداران بزرگ اسلام دنبال تضعیف مکتب اسلام و جایگاه اولین قبله مسلمانان است که با هوشیاری حافظان و مدافعان سبزپوش انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌ها دشمن ناکام مانده و امروز شهادت سرداران بزرگی همچون سلیمانی‌ها و زاهدی‌ها زمان مرگ رژیم غاصب صهیونیستی را نزدیک و نزدیک‌تر کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • شهادت سلیمانی‌ها و زاهدی‌ها زمان مرگ رژیم صهیونیستی را نزدیک‌تر کرده است
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید
  • سردار جوانی: اکنون باور اینکه زوال رژیم صهیونیستی فرا رسیده، شکل گرفته است
  • سردار جوانی: اکنون باور اینکه رژیم صهیونیستی در حال زوال است، شکل گرفته است