Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاهش قیمت بیت کوین باعث شده ارزش بازار کل ارزهای مجازی از حدود ۱.۰۶ تریلیون دلار تا کمتر از ۹۲۰ میلیارد دلار کاهش یابد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، به دنبال کاهش 10 درصدی قیمت بیت کوین، کل ارزش بازار ارزهای مجازی 100 میلیارد دلار طی 48 ساعت گذشته پایین آمده است.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طبق اطلاعات سایت کوین مارکت کپ، بیت کوین در ساعت 14:40 به وقت گرینویچ، 31375 دلار معامله شد و حدود 10 درصد از ارزش خود را طی یک روز از دست داد. برترین ارز مجازی دنیا حدود 18 درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داده است.

 اتر، دومین ارز مجازی بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار، هم حدود 10 درصد از ارزش خود را طی 48 ساعت گذشته از دست داد. این ارز مجازی که در روز سه‌شنبه به بالاترین رقم 1439 دلار رسیده بود، تا 1238.49 دلار سقوط کرد.

ارزش بیت کوین به پایین ترین رقم طی یک هفته گذشته رسیداستقبال ثروتمندترین مرد جهان از دریافت بیت کوین

 کاهش ارزش این سرمایه‌های بزرگ دیجیتال باعث شده ارزش بازار کل ارزهای مجازی از حدود 1.06 تریلیون دلار تا کمتر از 920 میلیارد دلار کاهش یابد.

 علی رغم این کاهش قیمت اخیر، بیت کوین هنوز هم بیش از 150 درصد طی سه ماه گذشته افزایش قیمت داشته است. متخصصان افزایش ارزش بیت‌کوین را مربوط به عوامل متعددی از جمله افزایش تمایل سرمایه‌گذاران سازمانی می‌دانند. افزایش اخیر قیمت بیت کوین نتیجه دورر شدن سرمایه‌گذاران از طلا هم بوده است که معمولاً به عنوان یک سرمایه برتر برای تاجران در زمان تورم در نظر گرفته می‌شود.

 انتهای پیام/39

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت بیت کوین میلیارد دلار ارزش بازار ارز مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت واقعی دلار اعلام شد/ بوربور: تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارشناسان پاسخ‌های متفاوتی را برای این سوال مطرح می‌کنند. عده‌ای بر این باورند که نرخ دلار در سال آینده افزایشی خواهد بود. اصغر سمیعی، کارشناس بازار ارز می‌گوید: قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ قطعا افزایشی خواهد بود و بعید می‌دانم نرخ دلار به قبل از محدوده محدوده‌های فعلی بازگردد.

وی می‌افزاید: اکنون یک تورم بالای ۴۰ درصد را در کشور شاهد هستیم، این در حالی است که تورم در کشورهای حوزه دلار زیر ۴ درصد است. این اختلاف ۳۶ درصدی چه بخواهیم و چه نخواهیم خودش را در یک جایی نشان خواهد داد. به بیانی دیگر وقتی اختلاف نرخ تورم ما با کشورهای حوزه دلار ۳۶ درصد است که به معنی این خواهد بود که روزانه به طور منظم قیمت ارز باید یک در هزار افزایش پیدا کند.

سمیعی می‌گوید: در این میان ممکن است به دلایلی سیاست مسئولان کشور این باشد که با تزریق بیش از تقاضا قیمت ارز را کنترل کنند دقیقا همانند کاری که قبل از انتخابات انجام شد. این کار شاید برای مدت کوتاهی جواب بدهد، اما در درازمدت شدنی نیست و در پایان به زیان اقتصاد کشور تمام خواهد شد. مسئولان اقتصادی اگر بخواهند متناسب با مصلحت اقتصاد کشور عمل کنند نباید به زور تزریق بیش از تقاضا مانع رشد قیمت ارز شوند. قیمت باید روند منطقی خود را طی کند.

ارزش ذاتی دلار ۵۳ هزار تومان است

از سوی دیگر برخی‌ معتقدند که ارزش ذاتی دلار رقم‌های پایین‌تری است و پس از فروکش کردن هیجانات، قیمت باید به محدوده‌های قبلی خود بازگردد.

سجاد بوربور، کارشناس بازار ارز، اما نظری متفاوت از سمیعی دارد. او درخصوص سرنوشت قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: واقعیت این است که ارزش دلار روی کاغذ ۵۳ هزار تومان است نه بیشتر! البته بازار می‌تواند با هیجان به ۶۰ هزار تومان هم برسد، اما ارزش ذاتی همان ۵۳ هزار تومان است. اگر بازار هیجان ‎زده نمی‌شد قیمت در همان حدود باید ثابت می‌ماند، چون نقدینگی که سوخت حرکت دلار است تکان نخورده پس قرار نیست که نرخ دلار افزایش یابد.

وی ادامه می‌دهد: ما یکسری سیاست‌های انقباضی همانند فروش اوراق از سوی بانک مرکزی و عرضه سکه‌های بدون تاریخ از سوی دولت داشتیم که باعث شده بود قیمت دلار را ثابت نگه دارد. به همین دلیل احتمال افت قیمت دلار تا یک ماه آینده بیشتر از رشد آن خواهد بود.

بوربور در بخش دیگری از اظهارات خود به نوع عملکرد دولت در بازار ارز در سال ۱۴۰۲ اشاره می‌کند و می‌گوید: اوایل سال ۱۴۰۲ دست دولت در بازار ارز آنچنان باز نبوده و فقط با خبردرمانی بازار را مدیریت می‌کرد. خبرهایی همچون توافق میان ایران و عربستان، خبرهای خوبی درخصوص برجام، بهبود روند فروش نفت و ... منتشر شد و هدف کنترل تورم بود. در آن شرایط انتظارات تورمی به سرعت کاهش پیدا کرد و به دنبال آن شاهد جلوگیری از قیمت ارز بودیم. دولت در سال جاری با فشار حداکثری مانع رشد نقدینگی شد، اما باید توجه داشته باشیم ثابت نگه داشتن نقدینگی به شکل دستوری به معنای نابودی بخش خصوصی و تولید خواهد بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888223

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • سقوط بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • تحلیلگران در مسیر صعود بیت‌کوین سردرگم شدند
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ بوربور: تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۷ فروردين
  • صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار