Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین پیش نشست همایش ملی "چالشها و راهکارهای تعالی نهاد خانواده در مذاهب اسلامی" با عنوان "خانواده، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی (فرصت ها و تهدیدها) پنج شنبه ۹ بهمن ماه جاری برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان سامانی، مدیر گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان و دبیر علمی همایش ملی "چالشها و راهکارهای تعالی نهاد خانواده در مذاهب اسلامی با محوریت آسیب های اجتماعی" در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: این همایش 2 روزه در 15 و 16 اسفندماه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقالات ارسال شده به این نشست در مجلات معتبر به چاپ می رسد و درجه آی سی دارد، برای برگزاری با کیفیت این همایش ملی، پنج پیش همایش تعریف شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پیش همایش یا نشست اول با عنوان ازدواج بین مذاهب پنج گانه اسلامی با حضور چهار استاد از حقوق جزا، حقوق خصوصی، ادیان و علوم قرآنی برگزار شد.

سامانی تصریح کرد: این نشست با 2 نگاه پیش و پس از ازدواج بین مذاهب انجام شد تا زوجین در زندگی خود موفق باشند.

دبیر علمی همایش ملی "چالشها و راهکارهای تعالی نهاد خانواده در مذاهب اسلامی" اظهار کرد: دومین پیش نشست این همایش با عنوان "خانواده، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی (فرصت ها و تهدیدها) پنج شنبه 9 بهمن ماه جاری برگزار می شود.

سامانی ادامه داد: برای این همایش سه استاد جامعه شناس، روانشناس و فقه و حقوق اسلامی به بررسی ابعاد تهدید و فرصت های فضای مجازی برای خانواده ها می پردازند.

مدیر گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: سه نشست دیگر هم در قم تعریف با موضوعات فقر و حقوق خانواده، ظرفیت فقه و حقوق خانواده در همگرایی جهان اسلام و تدوین قوانین واحد بین مذاهب اسلامی و تاثیر فقه حکومتی در حقوق خانواده است.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست ها ارائه و کمک به برگزاری همایش ملی "چالشها و راهکارهای تعالی نهاد خانواده در مذاهب اسلامی با محوریت آسیب های اجتماعی" است و در صورتی که مقالات خوبی به این نشست ارسال شود در مجلات ملی به چاپ می رسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برگزار می شود فضای مجازی همایش ملی فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

 نرجس نیازمند،عضو شورای شهر قم در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ۱۳ بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضا‌های بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

منبع:تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد