Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر محمدرضا صالحی در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت تست واکسن ایرانی کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که در فاز اول مطالعه بالینی خود به سر می‌برد، گفت: تاکنون واکسن ایرانی کرونا که فاز یک مطالعه بالینی آن از نهم دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد، به ۲۱ نفر تزریق شده است.

وی افزود: تاکنون این واکسن عوارض جدی به دنبال نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته یکسری عوارض خفیف مانند تب خفیف چند ساعته، حالت تهوع چند ساعته، درد و سوزش محل تزریق و... وجود داشته است، اما عوارض جدی به دنبال تزریق واکسن ایرانی کرونا ایجاد نشده است.

صالحی درباره زمان اتمام فاز اول مطالعه بالینی واکسن ایرانی کرونا، گفت: به نظر می‌رسد در فاز اول مطالعه بالینی تا پایان بهمن ماه و یا نهایتا تا هفته اول اسفند ماه واکسن ایرانی در صورت کسب مجوز و تاییدیه کمیته ملی واکسن به ۵۶ داوطلب این فاز تزریق شود.

وی همچنین گفت: در صورتیکه ایمنی واکسن بعد از اتمام فاز اول بالینی مورد تایید قرار گیرد، فاز دوم مطالعه بالینی آن در اسفند ماه آغاز می‌شود.

صالحی تاکید کرد: باید توجه کرد که در فاز اول مطالعه بالینی عمدتا بر روی ایمنی و بی خطری واکسن کار می‌شود. ان‌شاءالله فکر می‌کنم از اواخر بهمن ماه بتوانیم اخباری را درباره وضعیت ایمنی واکسن ایرانی کرونا اعلام کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مطالعه بالینی واکسن کرونا واکسن ایرانی فاز اول مطالعه بالینی واکسن ایرانی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس

حیدر محمدی، درباره وضعیت ذخایر سرم در کشور گفت: میزان ذخایر سرم در کشور بسیار خوب است به نحوی که حداقل ۳ ماه موجودی پایدار داریم. امیدواریم که بتوانیم میزان ذخایر سرم را افزایش دهیم؛ اگر میزان ذخایر سرم به میزان ۴ تا ۶ ماه برسد، واردات سرم متوقف می‌شود.

وی گفت: سیاست سازمان غذا و دارو در حوزه سرم، سیاست ذخیره استراتژیک است.

وی درباره تولید واکسن روتاویروس در کشور نیز اظهار کرد: یکی از تولیدکننده‌های واکسن توانسته است مراحل تولید اولیه واکسن روتاویروس را سپری کند و در حال انجام مطالعات بالینی است. اگر این شرکت بتواند مطالعات بالینی را با موفقیت سپری کند به عنوان نخستین تولیدکننده واکسن روتاویروس معرفی می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه یک شرکت دیگر نیز در زمینه تولید واکسن روتاویروس فعالیت می‌کند، افزود: یک شرکت دیگر نیز در حوزه تولید واکسن روتاویروس وارد شده و در حال تولید این واکسن است. اگر تولید واکسن روتاویروس با موفقیت انجام شود، واکسیناسیون را به تولید داخلی معطوف می‌کنیم.

محمدی درباره وضعیت تولید فاکتور ۸ در کشور نیز گفت: وضعیت تولید فاکتور ۸ در کشور خوب است. میزان ذخایر فاکتور در کشور به نحوی است که تا پایان سال پاسخگوی نیاز بیماران است. قسمت نوترکیب داروی فاکتور ۸ داخلی و بخش پلاسمایی این دارو از طریق واردات تامین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز/ ارتباط آرتروز زانو با زوال عقل
  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • ایرانی‌ها چقدر از وضعیت سلامت خود رضایت دارند؟
  • نتیجه پژوهش محققان؛ رژیم فستینگ می تواند به سلامت روده کمک کند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • رژیم فستینگ می تواند از سلامت روده با افزایش سن محافظت کند
  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید