Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@22:25:33 GMT

ژاپن ورزش جهانی را شوکه می کند؛ المپیک لغو می شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۱۷۳۳

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی مدعی شد حاکمان کشور ژاپن به طور خصوصی به این نتیجه رسیده‌اند که بازی‌های المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا باید لغو شود و تمرکز آنها برای گرفتن نخستین میزبانی در دسترس یعنی المپیک ۲۰۳۲ است.

این خبر به نقل از یکی از اعضای ائتلاف حاکم ژاپن که نامش عنوان نشده، در روزنامه تایمز منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته کمتر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است اما افزایش اخیر موارد مبتلا به کرونا این کشور را به بستن مرزهای خود روی افراد خارجی و اعلام وضعیت اضطراری در توکیو و دیگر شهرها تحریک کرده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد مردم ژاپن نمی‌خواهند بازی‌های المپیک در تابستان برگزار شود زیرا نگرانی از هجوم ورزشکاران برای گسترش ویروس بیشتر است.

این منبع آگاه به روزنامه تایمز گفت: «هیچکس نمی‌خواهد اولین نفری باشد که این خبر را اعلام می‌کند اما اتفاق نظر بر این است که انجام آن (المپیک) بسیار دشوار است. شخصاً فکر نمی‌کنم این بازی‌ها برگزار شود.»

سازمان دهندگان و دولت ژاپن قبلاً قول داده بودند که مقدمات بازی‌ها را که قرار است در ۲۳ جولای آغاز شود، ادامه دهند.

نخست وزیر «یوشی‌هیده سوگا» این هفته گفت که این رویداد نمایشی «امید و شجاعت را به جهان می‌آورد.»

«توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک هم روز پنجشنبه در مصاحبه با Kyodo News بار دیگر بر تعهد خود به برگزاری بازی‌ها در سال جاری تأکید کرد: «ما در این لحظه هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم بازی‌های المپیک توکیو در ۲۳ جولای در ورزشگاه المپیک توکیو افتتاح نمی‌شود.»

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا المپیک لغو المپیک بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی

به گزارش خبرنگار مهر، برگزارکنندگان بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رابطه با ترکیب اعزامی کاروان هر یک از کشورهای شرکت کننده مقرراتی وضع کرده اند که به نوعی دست و پای مدیران را برای اعزام کامل در هر رشته می بندد.

در ترکیب کاروان های اعزامی به بازی های المپیک، ورزشکاران بر اساس سهمیه های تخصیص داده شده جایگاه خود را دارند. بخش دیگر کاروان را اعضای کادر فنی رشته های المپیکی شامل سرمربی، مربی، سرپرست و .... تشکیل می دهند.

طبق آنچه کمیته برگزاری بازی های المپیک به آن تاکید دارد، تقریبا به ازای حدود ۵۰ درصد از کل سهمیه هایی که ورزش هر کشور کسب کرده، مجوز برای اعزام اعضای کادر فنی داده می شود. همین مساله که در برخی دیگر از ادوار بازی های المپیک هم اعمال شده بود، یکی از چالش های اصلی برای تعیین نهایی ترکیب اعزامی کاروان ایران را ایجاد کرده است.

مسئولان کمیته ملی المپیک که این روزها در مرحله ریزش کاروان ایران بر اساس ثبت نام اولیه هستند این موضوع را مدنظر دارند.

ورزش ایران تا به امروز صاحب ۳۲ سهمیه در ۹ رشته کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تیراندازی، شمشیربازی، تکواندو، قایقرانی، وزنه برداری، ژیمناستیک و دوچرخه سواری شده است.

کد خبر 6085749

دیگر خبرها

  • واکنش بازیکنان و سرمربی ژاپن به حذف تلخ از جام ملت ها
  • شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
  • شمسایی: از حذف ژاپن ناراحت شدم/ بازی سختی با قرقیزستان خواهیم داشت
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • پیام تبریک وزارت ورزش پس از کسب سهمیه‌های ایران در المپیک 
  • الفتی: ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست/ جایگاه اول کسب سهمیه المپیک را داشتم
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس
  • از طلایی شدن در توکیو تا حذف از پاریس/ چرا فروغی به المپیک نرسید؟
  • شکست دوباره و شوکه کننده دیوید تیلور مقابل حریف گمنام آمریکایی و از دست دادن المپیک 2024 پاریس! / فیلم