Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سجاد بخاری» رییس اندیشکده مطالعات سیاسی اسلام‌آباد (IPI) روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ، افزود: انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا و جنجال ناشی از نتایج آن شکاف آشکاری را در جامعه آمریکایی نشان داد.

وی ادامه داد: انتظارات از دولت جدید آمریکا این است که آنان بیشتر به امور داخلی بپردازدند و در این صورت آنها وقت و فضای کمی برای دخالت در امور سایر کشورهای جهان خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندیشمند پاکستانی توضیح داد که بایدن روش تازه تری را برای ترمیم سیاست خارجی آمریکا در پیش خواهد گرفت و مصمم است تا در برابر سیاست یکجانبه‌گرایی ترامپ، روش چندجانبه گرایی را دنبال کند  و در صورت قرار گرفتن در این مسیر شاید اعتبار ازدست‌رفته ایالات متحده در سطح بین المللی بازگردد.

وی تاکید کرد: انتظار ما تدوین سیاست جامع و به دور از رویکرد زورمندانه دولت جدید آمریکا در قابل صلح جهانی، منطقه به ویژه بازگشت دوباره این کشور به توافق هسته‌ای ایران (برجام) است.

بخاری گفت : متحدان آمریکا به ویژه اعضای اروپایی برجام در دور ریاست ترامپ نادیده گرفته شدند، اقدامی که تلاش‌ها برای حل اختلافات را به شدت تحت تاثیر قرار داد و باعث شد تا سایه بدبینی‌های غیرضروری بر تعاملات دوجانبه و چندجانبه کشورها سنگینی کند.

رییس اندیشکده مطالعات سیاسی اسلام آباد  به رییس جمهوری جدید آمریکا توصیه کرد که او باید برعکس ترامپ در مسیر جلب اعتماد متحدان خود قدم بردارد و همه مسائل را با همکاری و دیپلماسی پیگیری و نسبت به استفاده از راهکار مشترک اهتمام ورزد.

براساس این گزارش، سخنگوی جدید کاخ سفید دو روز پیش در نخستین نشست خبری خود پس از آغاز به کار دولت جدید آمریکا گفت که دولت بایدن قصد دارد درباره موضوع‌ هسته‌ای ایران و برجام با متحدان خارجی خود گفت و گو کند.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است: تنها در صورت رفع تحریم‌ها حاضر به ازسرگیری اجرای تعهدات برجامی خود می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان نیز روز چهارشنبه اول بهمن ماه در جلسه هیات دولت، پیش از آغاز ریاست جمهوری بایدن گفت: اگر به تعهدات‌شان عمل کنند، ما هم به تعهدات خود عمل کنیم. امروز آمادگی داریم اگر طرف مقابل با صداقت به میدان بیاید این مسائل حل و فصل شود. خیلی سریع هم می‌تواند حل شود. اصلا هیچ پیچیدگی حقوقی ندارد. بگویند به تمام تعهدات عمل می کنیم، ساعت بعد ما به همه تعهدات خود عمل می‌کنیم.

برچسب‌ها برجام پاکستان جو بایدن ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام پاکستان جو بایدن برجام پاکستان جو بایدن ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور جدید آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سعید عوده زاده در اولین جلسه شورای اشتغال و توسعه سرمایه گذاری دشت آزادگان هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال را الزامی دانست و گفت: نظارت، پایش و رصد تسهیلات پرداختی و اشتغال پایدار ایجاد شده و جلوگیری از انحراف اعتبار‌ها از  اداره  کار اهمیت زیادی دارد و نهاد‌های  نظارتی باید برنامه ریزی  برای جذب  اعتبارات بیشتر داشته باشند.

وی با بیان اینکه  به ۸ دستگاه اجرایی اعتبار‌هایی برای اشتغال واگذار شده است، افزود: باید به جامعه هدف در خصوص  جذب  این  اعتبار‌ها اطلاع رسانی و جهت تسریع در معرفی متقاضیان برای جذب این اعتبارات برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

عوده زاده در ادامه با تقدیر  و تشکر  از  پیگیری‌های  اداره  تعاون،  کار  و رفاه اجتماعی خوزستان بر لزوم حضور فعال و مستمر اعضا در کمیته نظارت و بازرسی از طرح‌های مستفید از تسهیلات تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»