Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@10:53:10 GMT

بهبود کبد چرب با رژیم مدیترانه ای

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۱۷۷۳

رعایت رژیم غذایی مدیترانه‌ای سبز تاثیر بسزایی در بهبود بیماری کبد چرب دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بررسی گروهی از محققان تغذیه حاکیست: رژیم غذایی مدیترانه‌ای سبز، سی و نه درصد چربی کبد را کاهش می‌دهد.   بر اساس این تحقیق رژیم غذایی مدیترانه‌ای سنتی بیست و سایر رژیم‌های غذایی سالم دوازده درصد موجب کاهش چربی کبد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبد چرب عارضه‌ای است که به علت شیوه زندگی کم‌تحرک، مصرف غذا‌های چرب، شیرین و پرکالری بوجود می‌آید.   در رژیم مدیترانه‌ای سبز مصرف گوشت قرمز کاهش و مصرف مواد مغذی گیاهی همچون انواع توت‌ها، لوبیا، مغزها، سویا و سبزیجات افزایش می‌یابد. برچسب ها: کبد چرب ، رژیم غذایی ، تحقیق

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کبد چرب رژیم غذایی تحقیق مدیترانه ای رژیم غذایی کبد چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید

ایتنا - بر اساس یافته‌های پژوهش جدیدی که افراد مسن با خطر بالای حمله قلبی و انواع سکته‌ها را بررسی کرده، استفاده از جایگزین‌هایی برای نمک معمولی ممکن است با کاهش خطر مرگ، به ویژه مرگ در اثر بیماری‌ قلبی و سکته مرتبط باشد.
این تحقیق بر اساس فراتحلیل (متاآنالیز) چندین پژوهش که عمدتا در آسیا انجام شده‌اند، صورت گرفت. به گفته کارشناسان، آشپزی و فرهنگ غذایی‌ کشورهای آسیایی مصرف جایگزین‌های نمک را آسان‌تر می‌کند.

بنابر اعلام انجمن قلب ایالات متحده، مردم آمریکا حدود ۷۰ درصد سدیم مصرفی خود را از غذاهای بسته‌بندی‌شده و آماده دریافت می‌کنند نه از نمکی که موقع پخت‌وپز به غذا افزوده می‌شود.

بیش از ۹۷ درصد مردم نمی‌دانند چقدر سدیم در رژیم غذایی آن‌ها وجود دارد یا آن را دست‌کم می‌گیرند و متخصصان معتقدند نتایج این تحقیق که در مجله «سالنامه طب داخلی» (Annals of Internal Medicine) منتشر شد، می‌تواند همانند یک یادآوری‌کننده مفید در مورد مصرف سدیم اضافی عمل کند و به مردم کمک کند به جست‌وجوی جایگزین‌های احتمالی بروند. 

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، رژیم‌های غذایی سرشار از سدیم سالانه به مرگ بیش از دو میلیون نفر در سراسر جهان منجر می‌شود.

البته همه بزرگسالان نباید فورا جایگزینی برای نمک در رژیم غذایی‌شان پیدا کنند. این پژوهش جدید هم به‌طور اختصاصی به افرادی پرداخته است که با خطر بیشتر حمله قلبی و سکته مواجه‌ بودند. این افراد که بیشتر در معرض خطر قرار دارند، باید در مورد روش‌های کاهش نمک در رژیم غذایی با پزشک‌ مشورت کنند، اما اولین قدم برای آن‌ها می‌تواند نگاه کردن به برچسب روی غذاهای بسته‌بندی‌شده باشد.

برای مثال فقط ۱۲ عدد چیپس ترتیلا از نشان تجاری دوریتوس (Doritos) حدود ۲۰۰ میلی‌گرم سدیم دارد. به این ترتیب براورد می‌شود که یک پاکت آن بیش از سه هزار میلی‌گرم سدیم داشته باشد.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که روزانه به طور منظم غذا بخورید و میزان سدیم مصرفی را طبقه‌بندی یا مقدار آن را مشخص کنید و سپس در پایان روز، ببینید چگونه می‌توانید بهتر عمل کنید.

استفاده از ادویه‌هایی مانند پاپریکا، فلفل آسیاب‌شده، پودر پیاز، دارچین و زنجبیل جایگزین‌هایی هوشمندانه‌ برای نمک به شمار می‌روند.

طبق این متاآنالیز که در آسیا انجام شد، کاهش سدیم به مدت شش ماه خطر بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های کلیوی را به میزان قابل‌توجهی کاهش داد. بنابراین با کنترل سدیم مصرفی می‌توان خطرات متوجه سلامتی را کم کنید و کیفیت زندگی را با افزایش سن بهبود ببخشید.

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • دانشگاه USC: کشف یک دردسر جدید برای مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • دانشگاه یو اس سی: کشف یک دردسر جدید در رابطه با مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • محصولات لبنی کم چرب واقعا سالم‌ترند؟