Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توجه به کاهش وابستگی به آب و افزایش تولید و بهره وری در بخش کشاورزی منطقه سیستان یک ضرورت است و باید به عنوان یک اصل دنبال شود.

به گزارش ایسنا احمدعلی موهبتی در نشست با فرماندار زابل، امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بنجار و جمعی از معتمدین این شهر که در استانداری برگزار شد؛ با بیان اینکه باید سرنوشت سیستان به سمتی برود که از وابستگی این منطقه به آب کاسته شود؛ تصریح کرد: با اجرای فاز نخست طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان که در پهنه ۲۰۰ هزار هکتاری اجرا شده است، می بایست افزایش بهره وری و تولید در بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و استفاده از شیوه های نوین آبیاری به عنوان یک ضرورت دنبال شود و فازهای بعدی این طرح نیز با جدیت بیشتری پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آثار وجود دانشگاه ها و مرکز تحقیقات کشاورزی منطقه سیستان باید در زندگی و بخش کشاورزی مردم تاثیر بیشتری داشته باشد و بتواند در این حوزه تحول ایجاد کند.

استاندار افزود: برای تصویب طرح منطقه آزاد سیستان در مجمع تشخیص مصلحت نظام با افراد و شخصیت‌های زیادی مانند رئیس، دبیر و اعضای این مجمع مذاکره و اهمیت و تاثیر تصویب این طرح در توسعه منطقه و استان تشریح شده است.

موهبتی اظهار کرد: شرایط کشور طی چند سال گذشته به دلیل تحریم ها و کاهش درآمدهای نفتی بسیار سخت بود و این تحریم‌ها در کنار آثار سوء که بر زندگی مردم تاثیر گذاشت، در بخش‌های زیادی هم باعث توانمندی و خودکفایی شده است.
وی اضافه کرد: به رغم همه این تنگناها در حوزه عمرانی هیچ بخش غیر فعالی نداریم و پروژه های معطل مانده زیادی مانند بزرگراه‌ها که در سند توسعه محور شرق اصلی ترین مولفه توسعه تلقی شده است در حال اجرا می‌باشد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: در حوزه اعتبارات رتبه اول رشد بودجه نسبت به سایر استان‌های کشور را داشتیم اما با توجه به عقب ماندگی تاریخی استان برای ارتقای شاخص‌های توسعه همچنان با مشکلات اعتباری مواجه هستیم.

موهبتی ادامه داد: اعتبارات بزرگراه چابهار میلک تا سال ۹۸ از محل اعتبارات استانی تامین می شده است که در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور در سال ۹۷ این پروژه از ردیف ملی برخوردار گردید.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات راه و شهرسازی شمال استان به ۱۳ برابر افزایش یافته است و در حوزه گازرسانی بیش از ۲۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت و در حوزه راه آهن چابهار میلک به عنوان بزرگترین پروژه کشور حدود ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است.

استاندار در در ادامه سخنان خود به مشکلات مطرح شده از سوی امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بنجار اشاره کرد و بر بررسی و پیگیری برای رفع این مشکلات تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان هم در این جلسه با تشریح ‌پروژه‌های عمرانی استان به پروژه بزرگراه زابل زاهدان اشاره کرد و گفت: علیرغم توقف این پروژه در سال‌های گذشته، خوشبختانه این پروژه در حال حاضر توقف ندارد و قطعات مختلف آن به پیمان رفته است. 

منصور بیجار افزود: در حوزه ساماندهی حاشیه نشینی استان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه شهرداری ها نسبت به سال ۹۸ بیش از دو برابر افزایش کمک‌ها را داشته‌ایم و در بعضی از شهرها تا سه برابر نیز این کمکها افزایش پیدا کرده است؛ افزود: ۸۲درصد درآمد شهرداری بنجار نیز مربوط به اعتبارات دولتی بوده است و تنها کمتر از ۲۰ درصد مربوط به اعتبارات درآمدی بوده است چون شهرداریهای استان بدلیل عدم وجود کارخانه‌های بزرگ از اعتبارات ارزش افزوده برخوردار نیستند.

معاون عمرانی استانداری به درخواست امام جمعه و اعضای شورای شهر بنجار برای تغییر در طرح تفصیلی شهر بنجار اشاره کرد و افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر میتواند پیشنهادات خود را در این رابطه به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ ارائه دهند تا درخواست آنان در این کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد.

امام جمعه شهرستان بنجار هم در این ملاقات، شاخص‌های پیشرفت و توسعه هر جامعه را اقتصاد، فرهنگ و امنیت ذکر کرد و گفت: شهر بنجار در حوزه فرهنگ و تمدن جزء متمدن ترین بخش های سیستان است بطوریکه اولین حوزه علمیه و نماز جمعه را در منطقه داشته است.

حجت الاسلام پارسا؛ حمایت از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی؛ تاسیس خانه عالم در روستاها؛ اصلاح طرح تفصیلی شهر بنجار؛ پرداخت کمکهای اعتباری به شهرداری بنجار و کمک برای تعمیر ماشین آلات شهرداری را خواستار شد.

گفتنی است به دستور استاندار سیستان و بلوچستان مقرر شد؛ مشکلات مطرح شده در این جلسه بررسی و در جهت رفع آنان تلاش شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان استانی سیاسی امام جمعه شهر بنجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: ظرفیت تولید نفت خام این شرکت با دو اقدام اصلاحی در تأسیسات مارون ۲ و بهره‌برداری رامشیر، ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده گفت: با هدف انجام تعهدihd تولید شرکت نفت و گاز آغاجاری در سال ۱۴۰۳، با انجام دو اقدام اصلاحی روی خطوط لوله نفت نمکی در واحدهای بهره‌برداری مارون ۲ و رامشیر، تولید این شرکت ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

وی افزود: برای دستیابی به حداکثر توان تولید نفت، بخشی از نفت نمکی میدان رامشیر به‌صورت موقت تا احداث واحد فرآورش جدید، با انجام اصلاحیه به واحد بهره‌برداری مارون ۲ ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: با انجام این اقدام، که هم‌اکنون به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، روزانه ۲۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید این شرکت افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری