Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@16:23:21 GMT

مشاهده پلنگ ایرانی در ارتفاعات کارون ۴

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۱۸۳۳

مشاهده پلنگ ایرانی در ارتفاعات کارون ۴

یک قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات مشرف به سد کارون ۴ در چهارمحال و بختیاری مشاهده و از آن تصویربرداری شد.

به گزارش برنا؛ شهرام احمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: مناطق حفاظت شده استان به عنوان مناطق بینابین برای عبور گونه‌هایی از حیات وحش و پلنگ بین سایر مناطق این استان و استان‌های همجوار مطرح هستند که امروز یک قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات مشرف به سد کارون چهار در استان چهارمحال و بختیاری مشاهده و از آن تصویربرداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی افزود: در سال‌های گذشته این گونه در استان مشاهده شده بود، اما پس از تصویربرداری سه قلاده پلنگ در فروردین سال ۹۸ در حاشیه منطقه حفاظت شده جنگلی هلن، این دومین تصویربرداری غیرحرفه‌ای از این گونه در استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهار محال و بختیاری گفت: طبیعت‌دوستان، پس از مشاهده این پلنگ، تصاویر و فیلم‌های تهیه شده را به همراه مختصات و موقعیت جغرافیایی، زمان و تاریخ دقیق مشاهده در اختیار کارشناسان قرار دادند.

احمدی افزود: پلنگ حیوانی محتاط و مخفی کار و به همین دلیل مشاهده آن مشکل است و به امکانات کافی نیاز دارد، زیرا فقط شب‌ها آن هم با احتیاط ظاهر می‌شود، این‌گونه یکی از ۳۷ گونه گربه‌سان دنیا محسوب می‌شود و در رده گونه‌های در معرض خطر انقراض قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلنگ ایرانی ارتفاعات کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند

نقی میرزا کریمی رئیس حفاظت محیط‌زیست دماوند در پی انتشار فیلم پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد، با تأیید مشاهده یک قلاده پلنگ گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستا‌های مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های حیات‌وحش به ویژه پلنگ است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • (ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند
  • مشاهده پلنگ در روستای مشهد دماوند
  • فیلم/مشاهده پلنگ در دماوند