Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که روسیه پیشتر خواستار تمدید بدون پیش‌شرط پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت) برای ۵ سال شده بود، سخنگوی کاخ سفید تأیید کرد که دولت جو بایدن هم با چنین اقدامی موافق است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "جن ساکی" سخنگوی مطبوعاتی جدید کاخ سفید تأیید کرد که دولت ایالات متحده خواستار تمدید توافقنامه مربوط به اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3) برای مدت 5 سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی کاخ سفید گفت: «من می توانم تأیید کنم که ایالات متحده قصد دارد برای مدت 5 سال پیمان استارت را تمدید کند، همانطور که در شرایط این توافقنامه مجاز دانسته شده است. رئیس جمهور جوزف بایدن مدت‌ها پیش روشن کرده که پیمان استارت، پاسخگوی منافع ملی امنیتی ایالات متحده است.»

پیش از این روزنامه «واشنگتن پست» با استناد به منابع خبری خود، از تمایل دولت جدید آمریکا برای تمدید پیمان استارت-3 برای پنج سال خبر داده بود.

خانم پساکی یادآور شد که مقامات واشنگتن معتقدند که تمدید 5 ساله این پیمان به ویژه با توجه به تنش میان واشنگتن و مسکو، بسیار با اهمیت است.

لازم به یادآوری است که وزارت امور خارجه روسیه، روز چهارشنبه و بعد از مراسم تحلیف جو بایدن، بعنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرد که مقامات مسکو همچنان خواستار تمدیدپیمان مربوط به اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3)، ترجیحاً برای مدت پنج سال دیگر و منحصراً به همان شکلی که امضاء شده و بدون هیچ پیش شرط مضاعفی هستند و و چنین اقدامی را به نفع هر دو طرف روسی و آمریکایی و کل جامعه جهانی می‌دانند.

روسیه: امیدواریم پیمان استارت بدون پیش شرط و حداقل برای 5 سال تمدید شودآنتونوف: شروط کنونی آمریکا برای تمدید پیمان استارت غیرقابل قبول استگورباچف: روسیه و آمریکا باید پیمان استارت را تمدید و دکترین نظامی را تغییر دهند

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جوزف بایدن اخبار آمریکا اخبار روسیه جوزف بایدن اخبار آمریکا اخبار روسیه پیمان استارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در رای‌گیری پیش‌نویس قطعنامه عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل، ۱۲ کشور شامل روسیه، چین، فرانسه، مالت، اسلوونی، اکوادور، گویان، روسیه، ژاپن، موزامبیک، سیرالئون و الجزایر به این قطعنامه رای مثبت دادند.

دو کشور بریتانیا و سوئیس رأی ممتنع دادند و ایالات متحده آمریکا با رأی مخالف خود این قطعنامه را وتو کرد.

دیگر خبرها

  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • اسطوره ۵۸ ساله تیم ملی برزیل به مستطیل سبز برگشت!
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • تاکید روسیه بر لزوم خویشتن‌داری طرفین در منطقه
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط ۲ مترو قم است