Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان بر تشدید نظارت بر تخلفات اضافه تناژ و تعریف روند مناسب برای حمل بار توسط معادن تاکید کرد.

رضا طلایی در هفتمین جلسه کارگروه مدیریت ایمنی حمل و نقل و کاهش سوانح رانندگی استان، فرهنگ‌سازی را مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح و کاهش مشکلات ترافیکی دانست و گفت: بحث برخورد با تخلفات اضافه تناژ ناوگان کالا به‌ویژه معادن شن، ماسه و سنگ باید به‌طور جدی در دستور کار پلیس و سایر دستگاه‌های ناظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکلات ادامه‌دار سیل‌های سال ۹۸ دامن‌گیر راهداری لرستان شد، افزود: با توجه به حجم خسارات سیل خصوصاً در زیرساخت‌های راه‌ها، سال‌ها زمان لازم است تا به شرایط باثباتی از نظر ایمنی راه‌های استان برسیم و می‌طلبد که این نقیصه با تلاش و همت همه دستگاه‌های متولی پوشش داده شود.

طلایی تاکید کرد: با توجه به هزینه بالای نصب و نگهداری سیستم‌های نظارتی هوشمند از جمله دوربین‌های ثبت تخلفات و هزینه دوچندان تعمیر آنها در پی تخریب توسط برخی افراد و همچنین تخلیه زباله در حاشیه راه‌ها و ورودی شهرهای استان به ویژه ورودی جنوبی خرم‌آباد، ضرورت دارد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان اضافه کرد: این موضوعات در اولین جلسه شورای تامین استان مطرح و ضمن اجرای اقدامات کنترلی و بازدارنده، برخورد قاطعانه و جدی با عاملان تخریب و تخلفات فوق در دستور کار قرار گیرد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان هم در این جلسه گفت: تخریب و سرقت علائم منصوبه در محورها صدمات جبران‌ناپذیری به تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های متولی ارتقاء ایمنی وارد می‌سازد.

وی بیان کرد: تخلیه زباله‌ها زیبنده ورودی‌های مرکز استان نیست، علیرغم اینکه عوامل راهداری به صورت مستمر اقدام‌ به جمع آوری زباله‌ها در حاشیه راه‌ها و ورودی شهرهای استان به‌ویژه ورودی جنوبی خرم‌آباد می‌کنند متاسفانه همچنان شاهد تخلیه زباله‌ها در این مناطق هستیم که همکاری دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها را می‌طلبد.

شرفی از اهتمام راهداری لرستان در امر زیباسازی منظر و مبلمان جاده‌ای به خصوص ورودی شهرها تا قبل از نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت‌: با توجه به کاهش ۴۱ درصدی تلفات ناشی از تصادفات در استان، با تعامل بیشتر دستگاه‌های عضو کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل، فعال شدن کمیته‌های زیرمجموعه کمیسیون، به روزرسانی اعلام آمار از سوی پزشکی قانونی و تحلیل و برنامه‌ریزی می‌توان به کاهش بیشتر سوانح و بهبود شاخص‌های ایمنی در استان امیدوار بود.

وی گفت: اقدامات خوبی در راستای ایمن‌سازی و حذف نقاط پرتصادف ورودی شهرهای استان انجام شده و یا در حال اجرا است که از جمله آنها می‌توان به اتمام روشنایی ورودی کوهدشت، روشنایی نقاط کور نورآباد و خرم‌آباد، ساماندهی تقاطع‌های پادگان مهندسی و گوشه محسن بن علی بروجرد و تقاطع‌های محور خرم‌آباد- بروجرد اشاره کرد.

سرهنگ مصطفی دالوند رئیس پلیس راه استان هم علاوه بر اینکه برای برخورد جدی با تخلفات اضافه تناژ اظهار آمادگی کرد، بر بومی‌سازی طرح‌های کاهش تصادفات و به روزرسانی آمار و گزارش‌های دستگاه‌های عضو کمیسیون تاکید کرد و خواستار ارتقای ایمنی جاده‌ها به‌ویژه محورهای تفرجگاهی تا قبل از نوروز شد.

به گزارش ایسنا، تشدید نظارت پلیس بر بارنامه‌های معادن، احیا و برقراری مجدد گشت‌های مشترک کنترل دروازه‌ای بار، افزایش نظارت صنعت، معدن و تجارت بر عملکرد معادن و برخورد با متخلفان حمل بار خارج از ضوابط حمل، صدور گواهی کالیبراسیون و نظارت بیشتر اداره استاندارد بر باسکول‌های توزین معادن، پیگیری اجرایی شدن مصوبات وزارت کشور در خصوص امهال و تخفیف اجاره غرف شرکت‌های مسافربری مستقر در پایانه‌ها، جدیت دبیرخانه‌های کمیته‌های فرعی در برگزاری منظم جلسات و برخورد با عاملان سرقت علائم ایمنی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پليس راه راهداری و حمل ونقل جاده ای تصادفات جاده ای جاده ای لرستان شورای تامین استان وزارت كشور بروجرد لرستان کمیسیون راهداری وزارت کشور خرم آباد راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی رتبه نخست در کاهش تصادفات جرحی نوروز

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان از ابتدای طرح نوروزی امسال تاکنون در کاهش تصادفات جرحی نوروز ۱۴۰۳ رتبه اول و در کاهش تصادفات فوتی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد قناعت در حاشیه بازدید از محل برگزاری پویش چشم به راهیم، هدف از راه‌اندازی این پویش را ارتقای سطح ایمنی در جاده‌ها و کاهش تصادفات، حفظ سلامت سفر مسافران، آموزش و آگاهی‌بخشی به رانندگان و‌ همراهان آنان عنوان کرد.

وی برگزاری پویش چشم به راهیم را در راستای ارتقای سطح ایمنی در جاده‌ها و کاهش تصادفات و آموزش و آگاهی‌بخشی به رانندگان و‌ همراهان آنان عنوان کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی پویش چشم به راهیم از 27 اسفند ماه در استان گفت: ایستگاه پویش چشم به راهیم با همکاری اداره کل راهداری و حمل و‌ نقل جاده‌ای در محل مجتمع خدماتی رفاهی زنان نرجس القورات کیلومتر 12 محور بیرجند ـ قاین راه‌اندازی شده است.

قناعت بیان کرد: این استان از ابتدای طرح نوروزی امسال تاکنون در کاهش تصادفات جرحی نوروز 1403 رتبه اول و در کاهش تصادفات فوتی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندارخراسان جنوبی افزود: پویش چشم به راهیم با هدف کاهش تصادفات جاده‌ ای به ویژه در 30 کیلومتری شهر‌ها تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه می یابد.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۱۹ مصدوم در حوادث جاده‌ای
  • استقبال مسافران نوروزی و گردشگران درسیستان و بلوچستان از پویش چشم به راهیم
  • خراسان جنوبی رتبه نخست در کاهش تصادفات جرحی نوروز
  • کاهش ۷۲ درصدی تصادفات جاده‌ای در استان بوشهر
  • دستگاه‌های خدمات رسان پای کار در تعطیلات نوروزی
  • کاهش ۱۳ درصدی تردد در جاده‌های لرستان
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • تردد خودروها در محورهای ورودی استان بوشهر ۶ درصد کاهش دارد
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برخورد قاطع پلیس با رانندگان پرخطر در جاده‌های لرستان