Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@07:17:02 GMT

آتـــش زدن همسر به خاطر ۲ دانگ خانه

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۲۰۵۴

صراط: ساعت ۱۳:۳۰ روز سه‌شنبه ۳۰ دی، مأموران کلانتری ۱۱۷ جوادیه در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ زن جوانی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت خبر دادند. به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات از سوی بازپرس حبیب‌الله صادقی آغاز شد.

ایران در ادامه نوشت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که زن ۳۴ ساله روز پنجشنبه ۲۵ دی بر اثر سوختگی به بیمارستان منتقل شده، اما شدت سوختگی، به حدی بود که تلاش کادر درمان بی‌نتیجه ماند و زن جوان ۵ روز بعد تسلیم مرگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران علت سوختگی مهوش، مورد تحقیق قرار گرفت و در بررسی‌ها راز جنایتی آتشین برملا شد.

در تحقیقات اولیه مشخص شد ساعت ۱۱:۱۴ صبح ۲۵ دی، مأموران آتش‌نشانی با اطلاع از وقوع یک آتش‌سوزی راهی محل حادثه شده و تعدادی از ساکنان مجتمع ۱۰ واحدی را که در میان شعله‌های آتش گرفتار شده بودند، نجات دادند. محل اصلی آتش‌سوزی طبقه سوم ساختمان بود که مأموران آتش‌نشانی موفق شدند با اطفای حریق زن جوانی را که دچار سوختگی شدید شده بود به بیمارستان منتقل کنند. در این حادثه یکی از همسایه‌ها نیز به علت شدت انفجار از ناحیه سر دچار شکستگی شده بود. در ادامه کارآگاهان دریافتند عامل این آتش‌سوزی مرگبار، همسر مهوش بوده است.

حریق عمدی

تیم جنایی در تحقیقات میدانی از همسایه‌ها به راز آتش‌سوزی پی بردند. یکی از همسایه‌ها گفت: صدای دعوا و درگیری زوج جوان مدام به گوش می‌رسید. آن روز هم دعوایشان شده بود. از صحبت‌های آن‌ها اینطور متوجه شدم که دعوا بر سر اختلاف ملکی است. چند دقیقه‌ای از دعوا گذشته بود که ناگهان در آپارتمان طبقه سوم که محل سکونت آن‌ها بود باز شد و سیروس، همسر مهوش، در حالی که دست بچه ۷ ساله‌اش را گرفته بود از آپارتمان خارج شد. او به طبقه همکف رفت دقایقی بعد تنها و در حالی که یک ظرف ۲۰ لیتری بنزین دستش بود به خانه برگشت.

او ادامه داد: سیروس بنزین را روی همسرش و داخل خانه ریخت و فندک را کشید. صدای انفجار شدیدی آمد، انفجاری که باعث شکسته شدن شیشه‌ها و پرتاب در شد. بعد از این حادثه، سیروس، خود را به خودرواش رساند و با بچه‌اش از محل متواری شد.

مرد جوان خیلی عصبانی بود و از طرفی ما در شوک انفجار و آتش‌سوزی بودیم به همین دلیل موفق نشدیم که جلو او را بگیریم. مأموران آتش‌نشانی به‌دنبال این انفجار شدید راهی محل شدند و اهالی ساکنان را نجات دادند، اما مهوش در این آتش‌سوزی بشدت آسیب دیده بود.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که اختلاف زن و شوهر، بر سر مالکیت دو دانگ از خانه‌ای بوده که در آن سکونت داشتند. به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، دستور بازداشت شوهر فراری صادر شد. همچنین بازپرس جنایی دستور تحقیقات از همسایه‌ها و خانواده این زوج را نیز صادر کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: حوادث قتل پایتخت آتش زدن خانه همسر صراط همسایه ها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم اعدام برای آزارگران ۲ دختر دانش‌آموز | ما را به بیابان‌های ورامین بردند و...

به گزارش همشهری آنلاین، یک سال قبل دختر ۱۷ ساله‌ای به نام مهتاب به همراه مادرش با مراجعه به پلیس آگاهی مدعی شد از سوی ۴ پسر مورد تعرض قرار گرفته است.

وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: ۲ هفته قبل در مسیر مدرسه با پسری به نام نیما آشنا شدم و چند روز با هم مکالمه تلفنی داشتیم و او به من ابراز علاقه کرد، بعد از یک هفته هم با هم قرار گذاشتیم تا همدیگر را ببینیم. من هم برای اینکه تنها نباشم با دوستم نسرین به سر قرار رفتم. نیما هم با برادر، پسرعمو و یکی از دوستانش به نام شهرام سر قرار آمد. آنها ما را سوار خودروی‌شان کردند و به بهانه تفریح و گشت و گذار در خارج از شهر ما را به بیابان‌های ورامین بردند.

وی ادامه داد: وقتی به آنجا رسیدیم، ناگهان حس بدی پیدا کردم چون آنجا محلی برای تفریح نبود. از نیما خواستم برگردیم اما آنها بدون توجه به اعتراض من و دوستم به ما حمله کرده و به زور به ما تعرض کردند. بعد هم ما را در نزدیکی خانه‌مان از ماشین پیاده کردند.

دختر نوجوان گفت: وقتی وارد خانه شدم، آن‌قدر وضعیت پریشانی داشتم که مادرم خیلی سریع با دیدن من متوجه شد اتفاقی برایم افتاده است. من هم موضوع را برایش تعریف کردم و تصمیم گرفتیم از آنها شکایت کنیم. البته نسرین به خاطر ترس از اینکه خانواده‌اش متوجه موضوع نشوند، شکایت نکرد.

با ثبت این شکایت، مأموران ۴ پسر جوان را ردیابی و بازداشت کردند. پس از بازداشت متهمان، نسرین هم با مراجعه به پلیس آگاهی از ۴ متهم شکایت کرد. در ادامه ۲ شاکی پرونده با دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده شدند و کارشناسان این سازمان پس از معاینه و بررسی آثار ضرب و شتم، تعرض به دو دختر جوان را تأیید کردند.

با تکمیل تحقیقات برای ۴ متهم پرونده کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه مهتاب به جایگاه رفت و گفت: اعتماد بی‌جای من باعث شد زندگی خودم و دوستم نابود شود. ما در آن بیابان التماس می‌کردیم و اشک می‌ریختیم اما نیما و آن ۳ نفر بدون توجه به التماس و گریه‌های ما به طرز وحشیانه‌ای کتک‌مان زدند و به ما تعرض کردند. از آن روز به بعد یک لحظه آرامش ندارم و به لحاظ روانی آسیب زیادی دیده‌ام. به همین خاطر حاضر نیستم آنها را ببخشم و برای آنها درخواست اشد مجازات دارم.

پس از آن نسرین به جایگاه رفت و در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: همه واقعیت را مهتاب گفت اما من فقط این را می‌گویم که این ۴ نفر کاری کردند که از ترسم نمی‌خواستم به خانه‌مان برگردم و در نهایت هم به خاطر عواقب این موضوع واقعیت را به خانواده‌ام نگفتم. حتی از ترس اینکه آنها دوباره آزارم دهند یا خانواده‌ام پی به این ماجرا ببرند، تصمیم گرفتم شکایت نکنم تا اینکه متوجه شدم آنها دستگیر شده‌اند و بعد شکایت کردم. حالا هم نه رضایت می‌دهم و نه می‌بخشم و درخواست حکم اعدام برای متهمان دارم.

سپس ۳ متهم یک به یک به جایگاه رفتند و اتهام تجاوز به عنف را نپذیرفتند و ادعا کردند که با ۲ شاکی پرونده دوست بودند و رابطه با میل و خواسته دو طرف صورت گرفته بود.

شهرام ۱۷ ساله هم که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود، اتهامش را نپذیرفت و مدعی شد مهتاب و دوستش را آزار نداده است.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، گزارش‌های کارشناسان پزشکی قانونی و پلیس، ۲ برادر و پسر عموی‌شان را به اعدام محکوم کردند و از آنجا که شهرام در زمان ارتکاب جرم زیر سن ۱۸ سالگی بوده، به ۵ سال حبس محکوم شد.

کد خبر 846829 منبع: ایران برچسب‌ها كودك‌آزاري خبر مهم حوادث ایران

دیگر خبرها

  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • حکم اعدام برای آزارگران ۲ دختر دانش‌آموز | ما را به بیابان‌های ورامین بردند و...
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد
  • اخاذی با مهریه سنگین!
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران!
  • ۴ پرونده روی میز بازپرس جنایی | از جزییات مرگ مرموز مجرمی با پابند الکترونیکی تا سقوط یک کوهنورد جوان
  • ۳۷ ضربه چاقو، مدیر عامل شرکت را از پای درآورد/ قتل به خاطر ۸ میلیارد ریال
  • صحنه روبه‌رو شدن یک مرد با همسر خیانتکارش و مرد غریبه | ۱۰ بار دیگر هم زنده شود باز او را می‌کشم
  • لیگ یک/ فرصت‌سوزی بزرگ تیم اخباری در خانه