Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@21:03:13 GMT

سگ‌های گله پلنگ ایرانی را کشتند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۲۰۸۴

سگ‌های گله پلنگ ایرانی را کشتند

به گزارش «تابناک» به نقل از رکنا، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی اطلاع رسانی یکی از اهالی روستای دردوی مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات این روستا که مورد هجوم و حمله چندین قلاده سگ گله قرار گرفته بود، محیط بان سریعا به محل عازم شدند و با توجه به اهمیت موضوع، تحقیقات و بررسی میدانی برای تشخیص علت اصلی اتلاف آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در بررسی مقدماتی و شنیده‌های محلی، شواهد گواه از حمله پلنگ به گله گوسفندان و سپس هجوم سگ‌های گله و درگیری با ماده پلنگ می داد ولی برای اطمینان بیشتر از علت حادثه، روز گذشته تیم حقیقت یاب با حضور کارشناس نظارت بر امور حیات وحش استان برای بررسی و تشخیص دقیق علت اتلاف به خواف اعزام شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه لاشه پلنگ به مشهد و اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی انتقال یافته است، ادامه داد:گزارش دامپزشکی استان و کمیته حقیقت یاب نیز نظر دامپزشک معتمد اولیه را تایید کرده است.

همتی بیان کرد: بر اساس این گزارش در کالبد گشایی آثار کوفتگی و خون مردگی در کشاله ران، گردن و پهلو‌ها به وضوح مشهود بود و در ناحیه حنجره نیز پارگی خاصی مشاهده شده است.

او تصریح کرد: در لاشه پلنگ هیچ گونه علائمی از پارگی پوست یا بیماری و خونریزی از منافذ بدن مشاهده نشد که این موضوع به طور یقین خفگی ناشی از درگیری با سگ‌های گله و گاز گرفتگی در ناحیه گلو را به عنوان علت اتلاف تایید می‌کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: آزمایشات تکمیلی نیز به منظور بررسی ابتلای احتمالی این گونه به بیماری هاری و نیز سم شناسی از محتویات داخلی و رادیوگرافی از ناحیه سر و فک حیوان نیز انجام شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مراسم تحلیف بایدن مهرداد میناوند خراسان رضوی پلنگ ایرانی سگ های گله حفاظت محیط زیست آلودگی هوا حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مراسم تحلیف بایدن مهرداد میناوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری ‌سیستان‌وبلوچستان‌

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان از وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدمهدی سجادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: ساعت 29 دقیقه بامداد، ‌زمین‌لرزه‌ 4.8 ریشتر در مرز استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان حوالی محمدآباد ریگان گزارش شد.

وی ادامه داد: طی تماس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان سیستان و بلوچستان 3 تیم‌ ارز یاب برای بررسی منطقه، اعزام شدند.

زلزله آسیب جانی نداشته است

سجادی گفت: تیم‌های جست‌وجو بررسی اولیه را انجام دادند و طبق گزارش‌ها، زلزله آسیب مالی و جانی در پی نداشته است.

وی ادامه داد: بررسی منطقه همچنان ادامه دارد.

ارزیابی منطقه مسجد ابوالفضل

سجادی گفت: تیم‌های ارزیابی، منطقه مسجد ابوالفضل و روستای ولی‌اباد را که از توابع شهرستان ایرانشهر و کانون زلزله است، بررسی کردند. 

وی ادامه داد: متاسفانه زیرساخت‌های شهری، آب و برق منطقه قطع شده است.

گفتنی است، تیم‌های ارزیاب همچنان در منطقه حضور دارند و اطلاعات تکمیلی، متعاقبا گزارش می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلنگ طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه در شهرستان کلاله به زمین زده شد
  • پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار
  • تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری ‌سیستان‌وبلوچستان‌
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می شود
  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود