Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- آستان قدس رضوی در سال جهش تولید، بزرگترین کریدور ترانزیتی شرق کشور را به بهره‌برداری می‌رساند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان نیوز، پروژه احداث جاده ترانزیت یا همان کریدور ترانزیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که از آن به عنوان طرح اولویت دار آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی یاد می‌شود، در آستانه بهره برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلید این پروژه اواخر سال 1396 زده شد، بررسی ها در آن زمان حکایت از این داشت که باید جاده‌ای ترانزیتی برای اتصال منطقه ویژه اقتصادی سرخس به نقطه صفر مرزی احداث شود تا جهشی به سرعت انتقال کالاها در منطقه داده شود؛ پروژه‌ای که اهمیت آن سبب شده تا از عالی‌ترین سطوح آستان قدس رضوی تا شورای عالی مناطق آزاد و ویژه، توان خود را برای تکمیل هرچه سریع‌تر آن به کار گیرند.

بدین ترتیب با رویکرد استفاده حداکثری از توان شرکت‌های زیرمجموعه آستان قدس رضوی، شرکت مسکن و عمران قدس رضوی به عنوان مجری طرح انتخاب شد.

محمد دلبری، مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی می‌گوید: پروژه جاده ترانزیت سرخس بزرگترین کریدور ترانزیتی شرق کشور است که به طول 7.2 کیلومتر توسط شرکت مسکن و عمران قدس رضوی زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در دست احداث است.

وی ادامه می‌دهد: این پروژه اکنون پیشرفت 90 درصدی دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

یکی از مهم ترین پروژه های زیر ساختی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای خروج از بن بست و وضعیت فعلی، اتصال این منطقه به نقطه صفر مرزی است که با احداث کریدور ترانزیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، این مهم میسر خواهد شد.

تحریم‌ها در طولانی‌مدت فاقد کارکرد است/تحریم آستان قدس نماد غضب از جریان انقلابیآستان قدس رضوی در استان البرز بیمارستان می‌سازدبیانیه گام دوم انقلاب سند توسعه فعالیت‌های آستان قدس رضوی است

هادی علیپور؛ مدیر پروژه جاده ترانزیتی منطقه ویژه اقتصادی سرخس می‌گوید: شرکت مسکن و عمران در این پروژه، انجام تمامی اقدامات احداث راه اتصال منطقه ویژه به نقطه صفر مرزی شامل عملیات خاکی، احداث ابنیه فنی، انجام زیرسازی و روسازی، اجرای آسفالت و سایر عملیات تکمیلی از جمله نصب دیوار پیش ساخته و فنس کشی حریم راه، خط کشی، نصب تابلو و علائم، ایمن سازی و... را برعهده دارد.

با افزایش سرعت عملیات اجرایی در پروژه جاده ترانزیت سرخس، ضمن ایجاد اشتغال در دوران ساخت، پس از بهره برداری و افتتاح پروژه نیز امکان انتقال بار از کشور همسایه ممکن خواهد شد که این مهم سبب ایجاد اشتغال و در نتیجه تحقق جهش تولید، توسعه صادرات و واردات می‌شود.

دلبری می‌گوید: در روند احداث این جاده ترانزیتی به صورت مستقیم ماهانه حدود 120 نفر و غیر مستقیم ماهانه نزدیک به 500 نفر مشغول به کار هستند.

وی ادامه می‌دهد: شرکت مسکن و عمران قدس رضوی با رویکرد ایجاد اشتغال برای اهالی شهرستان سرخس، 100 درصد کارگران مورد نیاز پروژه را از افراد بومی منطقه تامین کرده و فقط در بخش سرپرستان از تعدادی متخصص غیر بومی استفاده شده است.

پس از احداث جاده ترانزیت، سرمایه گذاران خارجی برای ورود به منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیاز به دریافت ویزا ندارند و همچنین امکان معافیت 20 درصدی تعرفه گمرکی کالا اجرا می‌شود که تمامی این موارد در نهایت زمینه تحقق بیش از پیش جهش تولید در این منطقه را فراهم خواهد کرد.

طبیعتا اجرای هر پروژه‌ای به ویژه با این ابعاد وسیع با دشواری‌های مخصوص به خود همراه است، اما طرح استراتژیک ساخت کریدور ترانزیتی شهید حاج قاسم سلیمانی، باید با وجود تمام مشکلات انجام می‌شد، تا این منطقه از کشورمان روی خوش توسعه را ببیند.

احمد صادقی گلمکانی؛ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در این باره می‌گوید: با توجه به عبور پروژه از روی ریل راه‌آهن، نیاز به نصب تیرهای 50 متری بدون قطع کردن ارتباط و تردد راه‌آهن داشتیم که برای اجرای آن، نیاز به دریافت مجوزهای مورد نیاز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران و انجام هماهنگی با ارگان‌های ذیربط بود که تمامی این موارد انجام شد.

وی ادامه می‌دهد: علاوه بر این، پروژه در بخشی از مسیر، با کانال انتقال آب سد دوستی متقاطع بود که به منظور اجرای این محدوده، نیاز به اخذ مجوز و تمهیدات ویژه بود، همچنین جاده ترانزیت در بخشی از مسیر، با فیبر نوری و لوله‌های آب کشاورزی برخورد می‌کرد که جابجایی‌های لازم نیز در این زمینه صورت گرفت.

گلمکانی مقوله تملک اراضی را یکی دیگر از دشواری‌های این پروژه عنوان و اضافه می کند: با توجه به وجود زمین های کشاورزی، تعامل با کشاورزان منطقه و کسب رضایت برای خرید زمین، کاری بسیار سخت و زمان بری بود.

انتهای پیام/282/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت مسکن و عمران قدس رضوی منطقه ویژه اقتصادی سرخس آستان قدس رضوی کریدور ترانزیتی جاده ترانزیت بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان

طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار با هدف ارتقای کیفیت و پایداری آب شرب و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی در استان سمنان با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو،سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار را به بهره‌برداری رساند.

اجرای ۲۳ کیلومتر لوله فولادی به قطر ۸۰۰ میلی متر با ظرفیت ۶۳۰ لیتر بر ثانیه جهت تامین ۲۰.۵ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت شهرستان‌های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی از ویژگی‌های این طرح است.

همچنین احداث ایستگاه پمپاژ به شهر جدید ایوانکی با ایجاد ۳ کیلومتر خط انتقال و احداث مخزن پمپاژ، احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی روستای ایج، تامین آب شرب روستای ارمیان با احداث خط انتقال آب به طول ۱۸ کیلومتر و احداث مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی راه‌بند مهدی‌شهر از دیگر طرح‌های صنعت آب و فاضلاب در استان سمنان است که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و باعث ارتقای قابل توجه کیفیت و پایداری آب مصرفی این بخش‌ها خواهد شد.

همچنین با حضور دکتر رئیسی ۳۳ مگاوات برق از محل نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی وارد مدار شد و به این ترتیب ظرفیت تولید برق نیروگاهی استان سمنان به هزار و ۱۰۰ مگاوات افزایش یافت.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌ سوار آماده افتتاح شد
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • شرکت ملی نفت صاحب کارخانه آسفالت می شود
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد