Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@07:35:45 GMT

مالیات حقوق مدیر، 2 برابر حقوق کارگر

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۲۴۰۶

مالیات حقوق مدیر، 2 برابر حقوق کارگر

بر اساس مصوبه سقف معافیت مالیاتی ۱۴۰۰، مدیری که ۳۳ میلیون تومان یعنی سقف حقوق را بگیرد، باید ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان مالیات بپردازد که دریافتی وی ۲۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می شود. این میزان مالیات تقریباً بیش از دو برابر دریافتی یک کارگر است.

به گزارش تسنیم،‌ حواشی مدل افزایش حقوق در کمیسیون تلفیق همچنان ادامه دارد، بر اساس اعلام رسمی اعضای کمیسیون تلفیق بودجه عملا پیشنهاد دولت در مجلس برای افزایش حقوق کارمندان عینا پذیرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس گفت: کمیسیون تلفیق پیشنهاد دولت برای افزایش 25 درصدی حقوق و مزایای کارکنان دولت را برای سال آینده تصویب کرد، اما سقف پرداخت حقوق را 15 برابر حداقل حقوق یعنی 33 میلیون تومان تعیین کرد. بر این اساس نمایندگان میزان سقف حقوق را از 21 برابر به 15 برابر حداقل حقوق کاهش دادند.

اما سقف پاداش بازنشستگی 475 میلیون تومان تعیین شده است، همچنین سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت به استثناء اعضای هیات علمی و قضات 4 میلیون تومان تعیین شد.

بر اساس مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه، از حقوق بین 4 تا 8 میلیون تومان 10 درصد، حقوق بین 8 تا 12 میلیون تومان 15 درصد، حقوق 12 تا 18 میلیون تومان 20 درصد، حقوق 18 تا 24 میلیون تومان 25 درصد، حقوق 24 تا 32 میلیون تومان 30 درصد مالیات اخذ خواهد شد. همچنین مازاد بر 32 میلیون تومان در ماه 35 درصد مالیات بر حقوق لحاظ خواهد شد.

بر این اساس، مدیری که 33 میلیون تومان یعنی سقف حقوق را بگیرد، باید 6 میلیون و 450 هزار تومان مالیات بپردازد که دریافتی وی 26 میلیون و 550 هزار تومان می شود. این میزان مالیات تقریبا بیش از دو برابر دریافتی یک کارگر است.

گفتنی است، در لایحه بودجه دولت درامد 16 هزار میلیارد تومانی برای مالیات بر حقوق کارمندان دولت (بخش عمومی) پیش بینی شده بود. همچنین چهار پایه مالیاتی برای حقوق کارمندان دولت لحاظ شده بود.

سال گذشته کمیسیون تلفیق با تغییر پیشنهاد 5 پله‌ای دولت برای مالیات بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی، تعداد این طبقات مالیاتی را به 4 پله کاهش داد. در حالی که دولت مازاد درآمد بالای 18 میلیون در پله پنجم را مشمول مالیات 30 درصد دانست؛ اما کمیسیون تلفیق با حذف آن، مالیات 25 درصدی را در آخرین پله تصویب کرد. گرچه استدلال تلفیق برای حذف پله پنجم، شمول مشاغلی است که از جمله نیازهای حیاتی کشور به شمار می‌روند.

به گزارش تسنیم، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم، در سال 1399 سالانه مبلغ سیصد و شصت میلیون 360،000،000 ریال تعیین شده بود. یعنی امسال سقف معافیت ماهانه حقوق کارمندان 3 میلیون تومان بود که با مصوبه کمیسیون تلفیق (تایید پیشنهاد دولت) این سقف معافیت یک میلیون تومان افزایش یافت.

لینک کوتاه: asriran.com/003DPg

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کارگران حقوق مدیران کمیسیون تلفیق حقوق کارمندان میلیون تومان سقف معافیت هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.

به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در حقوق کارگران تاثیری دارد؟
  • تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها در حقوق کارگران