Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@05:32:04 GMT

دولت ژاپن لغو المپیک را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۲۴۰۸

دولت ژاپن لغو المپیک را تکذیب کرد

دولت ژاپن ادعای روزنامه انگلیسی مبنی براینکه این کشور تصمیم به لغو بازی های المپیک گرفته است را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی اعلام کرد دولت ژاپن به طور خصوصی به این نتیجه رسیده است که بازی های المپیک توکیو لغو شود و تمرکز خود را برای گرفتن میزبانی بازی های ۲۰۳۲ بگذارد. مانابو ساکای معاون دبیر هیات وزیران ژاپن در یک نشست مطبوعاتی چنین ادعایی را تکذیب کرد و گفت: این گزارش واقعیت ندارد و آن را تکذیب می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 البته  که باید شرایط خارج از ژاپن را در نظر بگیریم و براساس آن تصمیم گیری کنیم اما تا آن زمان دولت ژاپن کارهایی که باید انجام شود را انجام می دهد.

 توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک نیز در مورد لغو المپیک توکیو یا تعویق احتمالی آن گفت: ما در این لحظه هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم بازیهای المپیک توکیو در ۲۳ جولای (اول مرداد ۱۴۰۰) در ورزشگاه المپیک توکیو افتتاح نمی شود. هیچ برنامه دیگری نیز برای بازی ها نداریم و کاملا متعهد هستیم این رویداد را در شرایط ایمن برگزار کنیم.

به گزارش Kyodo news، با وجود اینکه دولت ژاپن و کمیته بین المللی المپیک تکرار کردند که المپیک توکیو برگزار می شود اما شیوع ویروس کرونا در ژاپن افزایش پیدا کرده و وضعیت نامشخصی را رقم زده است. دولت مرکزی در هفتم ژانویه در  توکیو وضعیت اضطراری  اعلام کرد و شش روز بعد در  برخی  از استان های بزرگ دیگر از جمله اوزاکا، آیچی و فوکوکا نیز اعلام وضعیت اضطراری کرد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی المپیک المپیک 2020 ژاپن ویروس کرونا المپیک توکیو دولت ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خارج شدن ایران از« ایکوموس» و «ایکوم»

وزیر گردشگری و میراث فرهنگی در واکنش به برخی شایعات مبنی بر خروج ایران از دو سازمان بین‌اللملی در حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌کنم.

به گزارش مشرق، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: در دولت مردمی فعالیت‌های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.

وی در واکنش به برخی شایعات مبنی بر خروج ایران از دو سازمان بین‌اللملی در حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می شود. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و و از سال ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آنها توسط افراد حقیقی انجام می شود.

ضرغامی تاکید کرد: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • دولت توسعه‌گرا چیست؟
  • تکذیب خارج شدن ایران از« ایکوموس» و «ایکوم»
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل ۲۰۰ امتیازی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در ۲فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل قهرمانی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • با مشعل المپیک پاریس روشن شد
  • درخشش یک ۳۸ ساله چشم موتا پائز را گرفت
  • سایه شوم اعتصاب‌های گسترده بر سر بازی‌های المپیک پاریس