Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروس ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اشاره به تلف شدن یک قلاده پلنگ طی روزهای اخیر در آمل اظهار کرد: امسال دومین مورد تلف شدن پلنگ را در مازندران داشتیم که نخستین مورد مرگ یک قلاده پلنگ در ۲۴ آبان ماه امسال در کیاسر بوده‌ است.

وی به وضعیت مطلوب پراکنش گونه پلنگ در زیستگاه‌ها و مناطق جنگلی و کوهستانی سراسر استان اشاره کرد و گفت: با توجه به رصد پایش دوربین‌‌ها در طبیعت استان، وضعیت پلنگ به‌ویژه در مناطق تحت حفاظت از جمعیت خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: البته مواردی از تعارضات را در طبیعت استان شاهد هستیم که از پنج مورد در سال به یکی دو مورد رسیده و آسیب‌رسانی نیز به حداقل رسیده است.

ربیعی با اشاره به اینکه همواره تعارضات و تهدیدها وجود دارد، یادآور شد: درگیری و تعارضات در برخی از مناطق بیشتر و در برخی مناطق کمتر است، اما این موضوع بین روستائیانی که در مناطق حفاظت شده و مناطق بالادست و کوهستانی زیست می‌کند بیشتر مشاهده می‌شود.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت علت مرگ پلنگ ماده در کیاسر در آبان ماه امسال، اظهار کرد: هنوز جواب آزمایش‌ها اعلام نشده و درصورت اعلام اطلاع‌رسانی می‌شود، تلف شدن این پلنگ در آمل دومین مورد بوده که پیگیری‌ها در ارتباط با مرگ دومین پلنگ ایرانی کماکان ادامه دارد.

مسوول حیات وحش محیط زیست مازندران در پایان گفت: تعداد پلنگ در جنگل‌های استان مازندران از میانگین کشوری بالاتر بوده که با حمایت می‌توانیم نسل جمعیتی این حیوان را پویاتر کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: تلف شدن پلنگ در مازندران تلف شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه

مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، درباره وضعیت آسفالت‌ریزی معابر در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: برای سال جاری ظرفیت تولید آسفالت در شهرداری تهران ۲ میلیون تن خواهد بود اما فعلا برنامه‌ تامین و توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن همانند سال ۱۴۰۲ را در نظر داریم.

او با اشاره به اینکه رکورد آسفالت‌ریزی در سال ۱۴۰۲ شکسته شد و دیگر به دنبال رکورد زنی نیستیم، ادامه داد: توان تولید مدیریت شهری برای تامین و توزیع آسفالت به حد مطلوبی رسید و به دنبال توزیع عادلانه و با کیفیت آسفالت در مناطق ۲۲گانه و بزرگراه‌ها هستیم.

صداقتی با بیان اینکه برای فروردین ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی تامین ۷۵ هزار تن آسفالت را کرده‌ بودیم، افزود: خوشبختانه در فروردین ۳۷ درصد مازاد بر برنامه تامین و توزیع آسفالت صورت گرفت و ۱۰۳ هزار تن آسفالت تولید شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تامین و تولید آسفالت در فروردین ۱۴۰۲ نیز ۷۷ هزار تن بوده است و این نشان می‌دهد که آمار تولید آسفالت در سال جاری در همین ماه اول افزایش خوبی داشته است.

او با اشاره به اینکه برنامه تامین و توزیع آسفالت در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است، گفت: در نهایت تولید تجمیعی آسفالت در سال گذشته یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن بود که از برنامه هم عبور کردیم.

کد خبر 846343 برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران آسفالت

دیگر خبرها

  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟