Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از بی‌اعتنایی کشورهای غربی به مشکلات انسانی در نتیجه تحریم‌ها علیه سوریه انتقاد کرده و از اتحادیه اروپا خواست این اقدامات یکجانبه و غیرقانونی را کنار بگذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا به دنبال آمریکا فقط در حال تشدید اعمال تحریم‌ها علیه دولت سوریه است که در شرایط اپیدمی ویروس کرونا، تنها تإثیر مخربی بر وضعیت انسانی در این کشور دارد و این اقدام باید کنار گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

زاخارووا گفت: «ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم که عاقلانه رفتار کرده و به عرصه حقوق بین المللی بازگردد. اکنون دیگر زمان آن رسیده که اتحادیه اروپا تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه دمشق را به خاطر مردم سوریه که جامعه غربی آنقدر به آن توجه نشان می‌دهد، و همچنین به خاطر تأمین ثبات و امنیت کلی در منطقه، لغو کند.»

این دیپلمات روس تأکید کرد که به رغم تمامی درخواست‌های جامعه بین الملل، غربی‌ها تاکنون هیچ اقدامی برای از بین بردن عواقب جدی این تحریم‌ها که مردم سوریه را در شرایط اپیدمی کرونا با مشکلات بسیاری مواجه کرده، انجام نداده‌ند.، واقعیت این است که در نتیجه اعمال محدودیت‌های کشورهای غربی، در وهله نخست مردم سوریه آسیب دیده و بحران اجتماعی و اقتصادی در این کشور عمیق‌تر می‌شود.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ابراز تأسف کرد که اتحادیه اروپا نه تنها کمکی به رفع مشکلات و بهبود وضعیت دشوار انسانی در سوریه نمی‌کند، بلکه با تشدید تحریم‌ها علیه مقامات دمشق، آن را عمیق‌تر کرده است.    

در اواسط ماه ژانویه، اتحادیه اروپا، "فیصل المقداد" وزیر امور خارجه سوریه را به فهرست افراد حقیقی و حقوقی که شامل محدودیت‌های یکجانبه هستند، افزود. در این فهرست، "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه و اعضای خانواده وی نیز گنجانده شده‌اند.

سوریه|اتحادیه اروپا «فیصل‌المقداد» را در فهرست تحریم‌های خود قرار دادسوریه|واکنش حزب‌الله به تحریم فیصل المقداد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه سوریه اخبار روسیه سوریه اتحادیه اروپا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین نشست بروکسل، اولین نشست ۲۷ رهبر ملی اتحادیه اروپا از زمان عملیات «وعده صادق» ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری تهران در دمشق و بیش از شش ماه از گذشت جنگ میان رژیم صهیونیستی علیه غزه برگزار می‌شود.

سران اتحادیه اروپا بدون در نظر گرفتن تحریکات صهیونیست‌ها، عملیات ۱۳ آوریل ایران را محکوم و بر تعهد خود به «امنیت» رژیم صهیونیستی تاکید کردند و از همه طرف‌ها خواستند از تنش‌های بیشتر از جمله در لبنان جلوگیری کنند.

براساس اعلام روابط عمومی کل سپاه، نیروی هوا فضای سپاه شنبه و یکشنبه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزیران گروه هفت آمده است: «ما متعهد می‌شویم که برای تضعیف توانایی ایران برای دستیابی، تولید یا انتقال تسلیحات، هماهنگی نزدیک داشته باشیم.»

«شارل میشل» رئیس اجلاس سران هم در اظهاراتی ضد ایرانی گفت: «احساس می‌کنیم انجام هر کاری برای منزوی کردن ایران بسیار مهم است. تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی، شرکت‌های فعال در تولید پهپاد و موشک را هدف قرار خواهد داد.»

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان هم گفت مهم است که تل‌آویو «با حمله گسترده خود پاسخ ندهد.»

ایتالیا قبل از مذاکرات گروه ۷ به طور جداگانه به نفع تحریم‌ها علیه تامین‌کنندگان تسلیحات مرتبط با حمله به رژیم صهیونیستی و همچنین کسانی که در پشت حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ بودند، صحبت کرد.

از سوی دیگر آلمان، فرانسه و چندین کشور اتحادیه اروپا به دنبال توسعه طرحی هستند که به دنبال محدود کردن عرضه پهپادها به روسیه و همچنین محدود کردن رسیدن موشک و سایز تجهیزات به دست گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا شود.

بلژیک از اعمال تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران ایران حمایت کرد، اما شولتس گفت این امر مستلزم بررسی‌های قانونی بیشتر است. دیپلمات ارشد اتحادیه هم گفته است که این کار تنها در صورتی ممکن است که یک نهاد ملی در اتحادیه اروپا به این نتیجه برسد.

کد خبر 845338 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند