Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیل مهدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره خبر مطرح شده  نسبت به حضور استقلال در مرحله گروهی فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا به جای نماینده ترکمنستان اظهار داشت: معمولا به این دلیل که تعداد سهمیه‌ها را در همین ایام اعلام می‌کنند، اگر تیمی کناره گیری کرده یا شرایط حضور در مسابقات را نداشته باشد، طبیعی است که سهمیه آن کشور جا به جا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر سهمیه ایران 1+3 شده باشد، تیم سوم لیگ برتر ایران که استقلال است راهی مرحله گروهی می‌شود اما به دلیل تعطیلی امروز از ابلاغ این موضوع بی اطلاع هستم و فردا دقیق تر می توانم درباره‌اش اظهار نظر کنم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: اگر نماینده ترکمنستان مجوز کسب نکرده باشد، اصول این است سهمیه‌ها کم یا زیاد شود. سهمیه کشورها برای حضور در لیگ قهرمانان هر 2 سال یک بار شناور است و می تواند تغییر کند. البته اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد، ایمیل آن برای روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ارسال می شود و این کمیته به ما ابلاغ می‌کند. امیدوارم این اتفاق رخ داده باشد اما فردا باید دید چنین نامه‌ای از سوی ‌AFC ارسال شده است یا خیر؟

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حضور استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ تعویق مصاف العین با الهلال به چهارشنبه


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد به علت وضعیت آب و هوایی نامناسب در امارات و به راه افتاد سیل در این کشور تصمیم گرفت دیدار تیم‌های العین امارات و الهلال عربستان را با یک روز تاخیر برگزار کند.

برنامه جدید مسابقات به این شرح است:

دور نیمه نهایی - مرحله رفت:
 منطقه غرب - چهارشنبه ۲۹ فرورین:
- العین امارات - الهلال عربستان
منطقه شرق - چهارشنبه ۲۹ فرورین:
اولسان هیوندای کره جنوبی - یوکوهاما مارینوس ژاپن

این دوره بدون احتساب جام باشگاه‌های آسیا بیست و یکمین دوره محسوب می‌شود و بر این اساس در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، سهمیه ایران به صورت ۳ + ۱ اعمال شد که تیم‌های پرسپولیس تهران (قهرمان لیگ و جام حذفی ایران ۲۰۲۳) و سپاهان اصفهان (نایب قهرمان لیگ برتر ۲۰۲۳) به همراه نساجی قائمشهر (برنده جام حذفی ایران ۲۰۲۲) در دور گروهی حاضر شدند و تیم تراکتور تبریز نماینده چهارم ایران در دور پلی آف با قبول شکست از تیم شارجه امارات حذف شد و تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران در دور گروهی حذف شدند. تیم سپاهان اصفهان نیز در دور یک هشتم نهایی از مسابقات کنار رفت.

تیم السد قطر نیز که محمد امین حزباوی مدافع ملی پوش ایرانی را در اختیار دارد از دور گروهی صعود نکرد. تیم اوراوا ردز ژاپن (قهرمان دوره قبل) نیز از دور گروهی حذف شد. در دور گروهی ۴۰ تیم حاضر در این دور در ۱۰ گروه ۴ تیمی تقسیم بندی شدند. از هر گروه تیم برتر به همراه ۳ تیم دوم برتر هر منطقه صعود کردند.

 تیم استقلال تهران - قهرمانی لیگ برتر ۲۰۲۲ و تیم سوم در سال ۲۰۲۳ - به علت مشکل کسب مجوز حرفه‌ای از این دوره حذف شد.

تیم اوراوا ردز ژاپن - قهرمان دوره قبل لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ - که نتوانست از لیگ ژاپن مجوز کسب کند، از سهمیه قهرمانی خود استفاده کرده و در دور پلی آف منطقه شرق شرکت کرد و به دور گروهی راه یافت.

دیگر خبرها

  • حضور سه تیم آلمانی در مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی پس از ۲۹ سال
  • ۱۰ بار حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان سرمربی؛ آنچلوتی به رکورد گواردیولا رسید
  • پست جدید ستاره استقلال را به پرواز درآورد
  • پست جدید ستاره استقلال را به پرواز درآورد (عکس)
  • غیبت ادامه دار رافائل سیلوا در تمرین استقلال
  • واکنش امباپه به پیروزی مقابل بارسلونا و آینده حرفه‌ای‌اش
  • سیمئونه: در خط حمله آن قدرت همیشگی‌‌ را نداشتیم
  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ تعویق مصاف العین با الهلال به چهارشنبه
  • بارسلونا باخت و ۲ جام را از دست داد/اتلتیکو راهی جام باشگاه ها شد
  • واکنش حساب X دورتموند به حضور در نیمه‌نهایی: ما رو دست کم می‌گرفتید؟ آره؟!