Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@10:08:19 GMT

جزئیات شکایت از وزیر ارتباطات اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۲۶۰۴

جزئیات شکایت از وزیر ارتباطات اعلام شد

به گزارش روز جمعه ایرنا، مدیر مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات دقایقی قبل در توئیتی در صفحه توئیتر خود درباره جزئیات احضار وزیر ارتباطات نوشت: دادستان محترم کل کشور گفته‌اند اتهام وزیر ارتباطات صرفا استنکاف از دستور قضایی فیلتر اینستاگرام نیست.
سید جمال هادیان زواره افزوده است: برخی اعمال محدویت‌های دیگر هم ابلاغ و اجرا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان در صحبت‌های‌شان از شکایات متعدد نام بردند. برای تنویر افکار عمومی، فهرست شکایات به شرح زیر است.

شکایت طومار وار ۴۳۲ نفر از مردم اهواز در خصوص استفاده از فضای مجازی در حمله تروریستی به رژه اهواز، شکایت طومار وار حدود ۱۵۰ نفر از طلبه‌های استان کرمان در خصوص فسادهای رخ داده در فضای مجازی، شکایت ۳ فرد حقیقی با یک مضمون در خصوص فسادهای فضای مجازی، شکایتی در خصوص مصاحبه وزیر ارتباطات در مورد غصب فرکانس‌های باند ۷۰۰-۸۰۰ توسط صدا و سیما، شکایتی در خصوص توئیتی از وزیر ارتباطات در مورد میزان پیشرفت‌های ارتباطات پهن‌باند در ایران در دولت تدبیر و امید.

به گزارش ایرنا، ‌صبح روز چهارشنبه خبری مبنی بر احضار وزیر ارتباطات در رسانه ها منتشر شد. خبری که حکایت از اعلام جرایم متعدد توسط دادستان کل کشور علیه وزیر ارتباطات داشت.

در متن این خبر آمده بود که محمدجواد آذری جهرمی به دلیل استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام علیرغم حکم صادره، استنکاف از اجرای دستورات مقام‌های دولتی که اشاره به ابلاغ رییس مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام رسان‌های خارجی دارد، احضار شده است.

همچنین به ادعای رسانه‌ها، دلیل دیگر احضار وزیر ارتباطات، عدم اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله مصوبه سال ۹۱ شورا در مورد انسداد فیلترشکن‌ها و VPN ها همچنین مصوبه حمایت از پیام‌رسان‌های بومی، بوده است.

علاوه بر این جرایم، رسیدگی به شکایت مردم اهواز و چند شهر دیگر از وزیر ارتباطات، شکایت جاویدنیا معاون سابق دادستان کل کشور از جهرمی و نیز شکایت سازمان صداوسیما از جهرمی در مورد اظهارنظر او در مورد بازپس‌گیری فرکانس‌های باند ۷۰۰و۸۰۰ از دیگر اتهامات وزیر ارتباطات طرح شده است.

در خبری که چهارشنبه  صبح منتشر شد برخی اعلام کردند فیلترینگ اینستاگرام صرفا چیزی است که حامیان وزیر ارتباطات برای بازتاب گسترده این خبر از آن استفاده کرده اند. وزیر ارتباطات در متن دفاع خود به این نکته مهم اشاره کرد و نوشت: «دستور دادیار شیراز توسط دادستان کل کشور موقوف الاجرا شده و در دستورات بعدی دادستان کل کشور به جای عبارت مسدودسازی از عبارت فیلتر مصادیق محتوای مجرمانه اینستاگرام استفاده شده که تفاوت زیادی با یکدیگر دارند.»

وزیر ارتباطات افزود:‌ «لذا حکم قضایی مسدودسازی کل اینستاگرام سالبه به انتقاء موضوع است. جدای از این توضیحات بنا بر مواد ۷۴۹ و ۷۵۱ قانون مجازات اسلامی، شرکت های اینترنتی موظف به اجرای دستورات قضایی بوده و اتهام استنکاف وارد نیست چرا که در هیچ قانونی وزیر ارتباطات مسئول اجرای دستور قضایی پالایش نیست.»

برچسب‌ها صدا و سیما دولت تدبیر و امید محمد جواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینستاگرام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما دولت تدبیر و امید محمد جواد آذری جهرمی صدا و سیما دولت تدبیر و امید محمد جواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینستاگرام اخبار کنکور وزیر ارتباطات دادستان کل کشور فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات به کمیسیون صنایع مجلس می رود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس دستور جلسه کمیسیون‌ها، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی دوشنبه هفته جاری به کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌روند تا گزارشی درباره برنامه‌ها و اقدامات انجام گرفته درباره شعار سال ارائه کند.

این جلسه و ارائه گزارش وزیر ارتباطات در دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود.

همچنین بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مرتبط با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات در این جلسه بررسی می‌شود.

کد خبر 6076642 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • دستور وزیر ارتباطات برای راه‌اندازی فیبر نوری در یک ماه
  • جهشی چشم‌گیر در دسترسی به فیبرنوری در سال 1403
  • دستور وزیر ارتباطات برای راه اندازی فیبرنوری در یک ماه
  • ۱۴۰۳، سال طلایی پروژه فیبر نوری
  • امسال سال طلایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • واکنش وزیر ارتباطات به حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی
  • معاون وزیر ارتباطات: ادامه اختلال ایتا به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست
  • وزیر ارتباطات به کمیسیون صنایع مجلس می رود