Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بیژن زنگنه امروز در مراسم افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ادامه داد: تلاش سازندگان و خون رزمندگان برای اعتلای جمهوری اسلامی ارزشی برابر دارد. همه گیری کرونا از اسفند سال گذشته امکان بهره برداری و تولید نفت و گاز را متوقف کرد اما زندگی مردم باید ادامه پیدا می کرد و با توقف تولید نفت و گاز زندگی متوقف می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصل را بر این گذاشتیم که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جریان تولید نفت را متوقف نکنیم و از اسفند ماه کارگروهی تشکیل شد و دستورالعمل هایی ابلاغ کردیم که اثر موفقی داشت، گفت: ابتدا ۲۰ روز اجرای طرح ها را متوقف کردیم؛ اما بعد از آو شروع به کار کردند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه این نمایشگاه هم بخشی از زندگی ما است، ادامه داد: در مجموع کار با تولید کنندگان زندگی باید ادامه پیدا می کرد و در سال جهش تولید نمی توانستیم رابطه بین تولیدکنندگان و پیمانکاران را قطع کنیم.

به گفته زنگنه، لازم بود این نمایشگاه برگزار شود تا ارتباط بین تولیدکننده و مصرف کننده حفظ شود. در ابتدای سال برنامه های خود را برای تحقق شعار جهش تولید تدوین کردیم.

وی با اشاره به شعار نمایشگاه بیست و پنجم، گفت: شعار نمایشگاه نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی خواهد بود. در استانه هفتادمین سالگرد ملی شدن صنعت نفت قرار داریم؛ ملی شدن نفت تنها با تکمیل توانمندی در ارکان این صنعت واقعی می شود.

حمایت جدی از شرکت های دانش بنیان تکیه بر انها برای توسعه صنعت نفت در دستور کار است. احیای چاه های کم‌بازده با کمک شرکت های دانش بنیان و شرکت های استارتاپی در این زمینه وارد شوند. در این مرحله ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شده است.

زنگنه پروژه بعدی را که به کمک شرکت های استارتاپی انجام خواهد شد بهینه سازی مصرف سوخت دانست و گفت: مهمترین رکن برای تقویت فناوری و بومی کردن صنعت نفت فعال کردن شرکت های اکتشاف و تولید نفت است که اگر فعال شوند و کار کنند همه بخش ها فعال خواهند شد زیرا این شرکت ها مولد و محرک تقاضا هستند. این شرکت ها می توانند مولد ۱۰ ها هزار میلیارد تومان کالا و خدمات باشند.

وزیر نفت اقدام دیگر برای حفظ تولید را تضمین خرید برای کالاهایی که برای اولین بار در کشور ساخته می شود عنوان کرد و افزود: اگر شرکتی تجهیزاتی ساخت اما نتوانست بفروشد ما ان را می خریم. همچنین در این مدت گواهی کیفیت را توسط یک مرجع ایرانی صادر کردیم و این موضوع توسعه پیدا می کند.

زنگنه گفت: ۱۰ گروه خانواده کالایی پرمصرف در صنعت نفت تعریف کردیم. در ماشین های دوار توسعه خوبی اتفاق افتاده اما همچنان جای کار دارد. حمایت از شرکت های ایرانی در قالب قراردادهای ای پی سی و ای پی دی در جریان است و تاکنون ۳ میلیارد دلار قرارداد برای ۲۶ میدان به امضا رسیده که ۷۰ درصد از تجهیزات از شرکت های داخلی تامین می شود.

با وجود تحریم، عمده کاتالیست ها و مواد شیمیایی ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه با جذب منابع از بازار سرمایه حرکت خود را ادامه دادیم و ظرفیت های کشور را حفظ کردیم، گفت: دشمنان به دنبال این بودند که صادرات نفت را به صفر برسانند. نه تنها صادرات نفت به صفر نرسید بلکه داغ اینکه صادرات نفت را به صفر برسانند به جگرشان گذاشتیم.در صادرات فراورده ها نیز به بالاترین ارقام در طول تاریخ رسیدیم.

ما زنده ایم با امید بیشتر به کار خود ادامه میدهیم. سرمایه گذاری جدید عامل و محرک اصلی برای بازار داخل است.

وی با تاکید بر اینکه صرفه جویی در مصرف سوخت باید مورد توجه باشد، گفت: بالاترین رقم های افزایش تولید را داشتیم اما رشد مصرف ۱۵ درصدی در استان تهان و ۱۲ درصدی در کل کشور را کسی نمی تواند پاسخ دهد.

با دو درجه کاهش دما مشکل کمبود حل می شود و تولید کشور فعال خواهد بود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صبح امروز با حضور وزیر نفت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد نفتی کشور آغاز به کار کرد. این نمایشگاه با شعار نفت ملی کالا و خدمات ایرانی برگزار می شود. در این دوره از نمایشگاه با وجود شیوع کرونا، تمام توجه به شرکت های داخلی و نمایش توانمندی های آنها بوده است‌.

این دوره از نمایشگاه با موافقت وزارت بهداشت با حضور ۵۵۰ شرکت داخلی، ۱۵ دانشگاه و ۵۲ شرکت استارتاپی و ۲۷ شرکت صندوق نواوری و شکوفایی برگزار می‌شود. به علت تلاش برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به تعدادی از متقاضیان فضا اختصاص داده نشد. این نمایشگاه با هدف تعامل با شرکت ها، نخبگان و جذب سرمایه گذاران روزهای سوم تا ششم بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بیژن زنگنه فروش نفت صادرات نفت تولید نفت وزیر نفت صنعت نفت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، غلامرضا جمالی با اشاره به شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست‌وهشتم صنعت نفت اظهار کرد: در این دوره کشورهای مطرحی مانند روسیه، چین، آلمان، فرانسه، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه، بلاروس، هندوستان، اتریش، آرژانتین و… حضور خواهند داشت.

وی افزود: همچنین حدود ۱۵۰۰ شرکت داخلی فعال در حوزه‌های مختلف انرژی و صنایع مرتبط با صنعت نفت، تازه‌ترین دستاوردها و نوآوری‌هایی خود را که آینده انرژی و صنعت نفت جهان را تعیین می‌کند، به نمایش می‌گذارند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای انرژی برشمرد و گفت: این نمایشگاه اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نمایشگاهی صنعت نفت ایران است که در آن شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همراه دست اندر کاران اصلی صنعت نفت ایران و جهان حضور جدی و فعال دارند.

جمالی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت را فرصتی مغتنم برای همکاری شرکت‌های نفتی در سطح داخلی و جهانی خواند و اظهار کرد: در قالب این نمایشگاه، می‌توان ضمن آگاهی از تازه‌ترین تحولات بازارهای محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی با رویدادهای مهم جهانی در حوزه صنایع مرتبط با نفت و گاز نیز آشنا شد.

وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالا و مناسب صنعت نفت ایران، به‌عنوان نخستین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان و دارا بودن بازار مناسب در بخش‌های بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی، در مجموع این رویداد، فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاری، امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری میان شرکت‌ها فراهم می‌آورد.

بر پایه این گزارش، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی ایران، از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از بخش‌های صنایع بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت نفت به همراه تولید کنندگان تجهیزات صنعت نفت در ۱۰ گروه کالایی و تولیدکنندگان بار اول و دیگر گروه‌های کالایی صنعت نفت شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

شرکت‌های فعال در حوزه تولیدی مواد و فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی، شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری و دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها، مشاوران، سرمایه‌گذاران مالی و بیمه، حوزه‌های تاسیساتی، مکانیک، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، عایق، پوشش و رنگ، اچ‌اس‌ئی، جوش و برش و دیگر گروه‌های کالایی و خدماتی به‌ترتیب اولویت‌بندی و بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دستورعمل‌های ثبت نام، انتخاب و جانمایی می‌شوند که در مراتب بعدی اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 6064001

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توانیم به ‌سوی صادرات بنزین برویم
  • خاندوزی: جهش تولید با مشارکت مردم سال‌ها مورد غفلت بوده است
  • حمایت از تولید، نیازمند تخفیف‌های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است