Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: در سالجاری ۲۸۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان هشترود به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب افزود: در راستای تحقق سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی مبنی بر توسعه سیستم‌های آبیاری نوین جهت بالا بردن راندمان آبیاری و تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و کمیت بهتر و ترویج مدیریت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود با بهره گیری از تمام توان خود در بخش‌های مختلف و حمایت مسئولان استانی و شهرستانی و مشارکت بهره برداران در سال ۹۹، توانست ۲۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی را به سیستم های آبیاری نوین تجهیز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای اجرای ۲۸۵ هکتار، ۶۲۶۳ میلیون ریال هزینه شده است که از این میزان ۳۴۱۳ میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی و ۲۸۵۰ میلیون ریال آورده شخصی است.

وی ادامه داد: در شهرستان هشترود، ۱۲ هزار هکتار اراضی آبی وجود دارد که پتانسیل اجرایی سیستم آبیاری نوین را نیز دارا است که در این راستا در سال ۱۴۰۰ برای کمک به اجرای سیستم برای هر هکتار، ۲۲۷.۵ میلیون ریال از آبیاری قطره‌ای و ۱۱۵.۵ میلیون ریال از آبیاری بارانی و ۷۷ میلیون ریال از آبیاری کم فشار کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی اذربایجان شرقی، احمدی خاطرنشان کرد: کشاورزانی که دارای پروانه بهره برداری آب و یا حق آبه مجاز هستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان هشترود میلیون ریال ۲۸۵ هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رئیس کل دادگستری گلستان گفت:  سال گذشته با رای دادگاه های استان نزدیک به 576 هکتار جنگل و مرتع به بیت المال بازگشت.
حیدر آسیابی افزود: از این سطح بیش از 77 هکتار اراضی جنگلی و بیش از 475 هکتار هم مرتع بوده است .
آسیابی افزود: بیش از 23 هکتار هم از اراضی ساحلی استان جزو اراضی بود که با ورود دادگستری استان، خلع ید شد .
وی گفت: برای اعمال دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده های مربوط به اراضی ملی ، دادگاه های ویژه ای در حوزه های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آراء خلع ید از عرصه های جنگلی و مرتعی استان است.
وی ادامه داد: تاکید دادگستری بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی هم سبب شد پارسال از تغییر کاربری 14 هکتار زمین کشاورزی و باغی استان هم جلوگیری شود.
وی افزود: سال گذشته همچنین با پیگیری دادگستری،  برای حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به نام منابع دولت، سند صادر شد.
وی افزود: مسدود شدن  431 چاه غیرمجاز، آزادسازی 152 هکتار حریم و بستر رودخانه ها  از تلاش های دادگستری استان در حوزه حفظ حقوق عامه در سال ۱۴۰۲ بود.

دیگر خبرها

  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین