Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، این بانک طی چند سال اخیر در تلاش بوده است هویت صاحبان تراکنش‌های بانکی با قاطعیت هرچه بیشتر شفاف شود و در همین راستا نیز نسبت به راه اندازی «سامانه نهاب» با همکاری سازمان‌هایی از جمله «ثبت احوال کشور»، «ثبت شرکت‌ها»، «وزارت کشور» و سایر نهادهای ذی ربط اقدام کرده است. بر این اساس و به منظور عمل به تکلیف قانونی، از روز ۵ بهمن ماه، تمام تراکنش‌های فاقد «کد شهاب» در «ساتنا» برگشت می‌خورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کد شهاب» همان کدملی برای اشخاص «حقیقی» و «شناسه ملی» برای اشخاص حقوقی است. از این رو بانک مرکزی به عنوان نهاد سیاست گذار پولی و بانکی، با جدیت هرچه تمام تر فرایند جلوگیری از انجام تراکنش‌هایی که به یک شخص حقیقی یا حقوقی معین مربوط نیستند را آغاز کرده است و این مهم بلافاصله در سایر سامانه‌های بین بانکی و پس از آن در سامانه‌های درون بانکی اجرا می‌شود. لذا افراد حقیقی یا حقوقی که کدملی یا شناسه ملی خود را به بانک اظهار نکرده باشند، نمی‌توانند از خدمات بانکی بهره‌مند شوند. یادآور می‌شود، این اقدام بر فعالیت مشتریانی که اطلاعات هویتی ایشان نزد بانکها و موسسات اعتباری موجود است، تاثیری نخواهد داشت و صرفاً حساب‌ها و تراکنش‌هایی را که فاقد شناسه ملی هستند را برگشت می زند. در پایان بار دیگر تأکید می‌شود،  با توجه به مهلت طولانی که برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده بود، زمان تعیین شده تمدید نخواهد شد. پربیننده ترین اعتبار رییس بانک مرکزی به تعدیل نرخ ارز است/ بخشی از پول‌های بلوکه شده، آزاد شد شرط جدید پذیرش تراکنش‌های بانکی/ کدام افراد از دریافت خدمات بانکی محروم می‌شوند؟ رضایت همتی از روند بازار ارز برگشت تراکنش‌های فاقد کد شهاب در ساتنا از ۵بهمن گزارش معاملات مربوط به عملیات بازار باز/ تزریق ۵۷.۲هزار میلیارد ریال نقدینگی به بانک‌ها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی کد شهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان با اشاره به رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات گفت: از کل تسهیلات ارائه شده ۸.۲ همت قرض الحسنه بوده که به ۱۱۲ هزار نفر پرداخت شده است.

میرخلفی بااشاره به این که در ایام تعطیلات برخی از بانک‌ها ممکن است از پرداخت تسهیلات تکلیفی از جمله ازدواج فرزندآوری و مشاغل خانگی طفره روند تصریح کرد بر اساس دستور استاندار همه بانک‌ها موظفند کار پرداخت تسهیلات تکلیفی را بدون وقفه‌ای انجام دهند.

 وی افزود: در طرح فرزندآوری ۱۳ هزارو۶۹۰ نفر و دراز دواج ۱۱ هزار۹۶ نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان از شهروندان خواست در صورت مانع تراشی بانک‌ها گزارش خود را به این شورا مستقر در بانک ملی سرپرستی در خیابان امام خمینی گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد رسید + جدول
  • دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
  • رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • ادعای یک خبرنگار اقتصادی؛ استقلال را به بانک زیان‌ده دادند!
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • شرایط دریافت ۷۰۰ میلیون تومان وام ازدواج اعلام شد/ شرط مهم برای پرداخت وام سه میلیاردی به خانواده‌های فاقد مسکن/ وام فرزندآوری چند میلیون تومان شد؟