Web Analytics Made Easy - Statcounter

گالری های تهران از امروز سوم بهمن ماه میزبان ۲۷ نمایشگاه جدید هنرهای تجسمی هستند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، گالری های تهران به سنت همیشگی خود و افتتاح نمایشگاه های جدید در روز جمعه، با دست پر بهمن ماه را آغاز کردند و از امروز گالری ها با 27 افتتاحیه میزبان نمایشگاه های متنوع هنری از عکس و حجم گرفته تا نمایشگاه های گروهی خوشنویسی، نقاشی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هستند.

گالری اعتماد: گالری اعتماد این هفته میزبان دو نمایشگاه از آثار فلورا فیض بخش با عنوان «فاصله» و نمایشگاه آثار بریت با عنوان «اشکال بیان» است. در بیانیه نمایشگاه «فاصله» آمده است؛ گویی برای ساکنین، چاره ای جز رفتن نبود. طبیعت تغییر کرد و بسیاری از گیاهان از دست رفتند. آنها که مقاوم تر بودند اما، سازگار با شرایط، به زندگی ادامه دادند. این مجموعه، نگاهی از دور به این سرزمین ترک شده و رویاها و خاطرات به جامانده در آن است

نمایشگاه آثار بریت با عنوان «اشکال بیان» نیز ۳ تا ۱۴ بهمن در گالری اعتماد به نشانی خیابان هفت‌تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری ایرانشهر: نمایشگاه نقاشی بهرام غنچه‌پور از ۳ بهمن‌ماه در گالری ایرانشهر به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی، خیابان سپند، پلاک ۶۹ میزبان علاقمندان است. در بیانه این نمایشگاه آمده است؛ «ما این بناها را پشت‌سر گذاشته‌ایم، گویی هر کدام در  واحه‌ای رهاشده‌اند و ما نظاره‌گر فروریختن و زوال آنهاییم. اما هنوز می‌توان سیطره و قدرت ازلی آنها را در جای جای زندگی احساس‌کرد. این بناها بیش از آن که میراث تاریخی به‌حساب آیند کالبد نیروهای متافیزیکی‌اند. در نتیجه؛ اینها نه واسطه‌ای به امر قدسی و نه نشانه‌هایی‌ست در ارجاع به عظمتِ اساطیریِ پس و پشت آنها. بلکه یکه، خودِ قدرت‌های ازلی‌اند. همان چیزی‌اند که بیان می‌شوند، نه تصور و نه بشارت به چیز دیگری. هایدگر درباره پیکره‌های یک معبد این نکته را روشن می‌کند: «این پیکره‌ها فقط تصاویری نیستند که به کمک آن بتوان آسان‌تر سیمای خدای معبد را تصور کرد، بلکه کالبداند که به خدای معبد امکان حضور و بودن می‌دهند، از این نظر؛ این پیکره‌ها همان خدای معبداند...»

گالری اثر: نمایشگاه نقاشی نفیسه صدیقی با عنوان «ناتور» ۳ بهمن تا ۱ اسفند در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره ۱۶، روبروی خانه هنرمندان میزبان هنردوستان است.

پروژه‌های آران: نمایشگاه آثار فاخته شمسیان با عنوان «درخت باژگون» ۳ تا ۱۷ بهمن در گالری پروژه‌های آران برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵، ورودی حیاط مراجعه کنند. در بیانیه این نمایشگاه آمده است؛ «درخت باژگون در اساطیر درختی ست که ریشه‌هاش در آسمان می روید و نوک و شاخه‌هاش در دل زمین. استحاله ی از پژواک  آواهایی که در دل باد ابدی شده اند و اشاره ی به این که «زمین و آسمان نخست سخت به هم نزدیک بودند. جهان را از منظر گیاه دیدن در بطن این آثار جا دارد. شکنندگی و گسستگی بخشی از روایت هنرمند است :‌گیاه بودن وخون و درد وعصب را به تصویر کشیدن و جذب و تحلیل رفتن . تصویر ریشه‌ای که از یک بافت پوستی روییده میشود و خاک که پذیرای تمام پاکی ها و کژی هاست. نهایتا در این پیوستگی بین تمام عناصر جهان، میتوان بی رنج بود و پروای مرگ نداشت»

گالری دستان+۲: نمایشگاه آثار پی‌بک با عنوان «خَ لَ» ۳ تا ۲۴ بهمن در گالری دستان+۲ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره ۸ طبقه ۲ مراجعه کنند.

گالری فرمانفرما: نمایشگاه آثار ایمان صادقی با عنوان «خسک» ۳ تا ۱۲ بهمن در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برپاست. صادقی در بیانیه این نمایشگاه آورده است؛ «دنیا گلستانی است که چند خار دارد یا خارستانی که چند گل دارد؟! طبیعت دنیا هرچه که هست، اما طبیعت زادگاهم خراسان، نه خیلی پر و سبز است و نه کویر خالی و صاف، هر چند قدم، خار یا علفی روییده که زباله ها به آن تجاوز می کنند! طبیعتی که ما داریم همین است. نقاش مجبور نیست برای کشیدن طبیعت به نقطه سرسبزی واقع درفرسنگها دورتر فکر کند، ساعتها در راه باشد، از محیط خود و از خود فاصله بگیرد و در واقع از طبیعت فرار کند. می تواند به همین علفها و خارها بیندیشد، با آنها غمگین یا شاد باشد، و آنها را با حوصله ببیند».

گالری آرتیبیشن: نمایشگاه آثار پروین هانی طبایی ۳ تا ۱۲ بهمن در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ برپاست.

گالری ثالث: نمایشگاه گروهی «کوکا مشدی ۲» از ۳ تا ۲۱ بهمن در گالری ثالث واقع در کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ١٤٨ میزبان علاقمندان به هنر است.

گالری باروک: نمایشگاه آثار ساغر مسعودی با عنوان «چهل و نه صدم گرم» ۳ بهمن تا ۲۹ اسفند در گالری باروک به نشانی شریعتی، پایین‌تر از پل رومی، جنب خانه چوب، پلاک ۱۷۳۶ برپاست. مسعودی در بیانیه نمایشگاه خود آورده است؛ «از نه به مصرف گرایی شروع شد، حالا دیگر هر چیزی که از کار افتاده است برایم معنا دارد، حالا چشمهایم به دست عزیزیست که تی بگ ها یا هر شی به نظر غیر قابل استفاده ای را به سطل آشغال می ریزد، دلم می لرزد وای تی بگ ها با آن ظرافت مواج رنگ دانه های چایی روی کاغذش ... و آن منگنه ی بسیار کوچک که دل نخ را به کاغذ خیسیده در چایی و دلبرایی رنگش پیوند داده ... دلم می رود ... چشمهایم را پای نقوش ریز تصویر ذهنی ام می دهم ... کمی درد می گیرد ولی ادامه می دهم چشمهایی روی صفحه ی خوشحال چای مصرف شده من را نگاه می کند بی لبخند بی حتی دهان فقط نگاه می کند، اما انگار از من راضی است ... انگار دارد حرف می زند انگار می گوید ... چگونه آدم ها پس از استفاده ی ما حتی بی هیچ نگاه ما را به زباله می سپارند ... دل نخ می گیرد، دل منگنه ی کوچک روی کاغذ دل کاغذ لطیف تی بگ، رنگ چایی شُره می کند شبنم می شود، دل من هم بسان آن ها ... از نه به مصرف گرایی شروع شد، و من وارد جهان جدیدی شده ام ...»

گالری کاما: نمایشگاه آثار فرنوش قربانی با عنوان «اوسیا» ۳ تا ۸ بهمن در گالری کاما برپاست. این گالری به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۲۴ طبقه دوم قرار دارد.

گالری ایوان: نمایشگاه آثار علی قائمی با عنوان «شناوری» و نمایشگاه مجسمه‌های احسان صفری با عنوان «از پس سالها» ۳ تا ۲۴ بهمن در گالری ایوان به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ میزبان علاقمندان است.

قائمی در بیانیه نمایشگاه خود اینگونه آورده است؛ «برای بالا نگه داشتن حجمی روی سیال، نیرویی لازم است که توسط همان سیال وارد می شود تا حجم غوطه ور به سمت بالا بماند، یعنی غرق نشود یعنی بتواند نفس بکشد، بتواند خود را زنده نگه دارد. چه در دود و چه در درد و صبر کند، تا نوبتش بشود، یا رها شود یا فرسوده و ذره ذره آب شود و بپوسد یا بگذارند که بپوسد.
شناوری در هر چیزی یک اصل است. وزن مهم است، وزن فکر، وزن روح، وزن بار و وزن شعور ...«

اما احسان صفری درباره نمایشگاه خود می گوید: «تاریخ، عرصه تلاش انسان برای معنادهی است؛ تلاشی برای درک هر آنچه در پیرامون دارد. ارزش و اهمیت شناخت جهان موجبات ساختنِ دنیایی مثالی را فراهم آورد، دنیایی مملو از اساطیر و دیوان و پریان، این دنیای برساخته باتمام مهابتِ خود از وحشت انسان می کاست، از وحشت زیستن، از وحشت مجهول بودن جهان. امّا انسان امروزی از آن دستگاه عظیم معنادهی فاصله گرفته و با تنی خسته از تازیانه ی واقعیت در حالی که خود را بی دفاع تر از هر لحظه ای در تاریخ میبیند، به معنایی گسترده تر از زیستِ اقتصادی نان در خون می زند. حالا ازپسِ سال ها انسان معلّق در میان زمین و آسمان و چندپاره در گذشته و حال و آینده با تمام دلبستگی های رنگ باخته اش همچنان مشتاق معنادهی است اما با دستگاه و نظامی دیگرگونه.»

گالری ویستا: نمایشگاه نقاشی فاطمه ابراهیمی با عنوان «چو پرده برافتد» ۳ تا ۱۳ بهمن در گالری ویستا برگزار می‌شود. گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری سهراب: نمایشگاه انفرادی نقاشی «در کجا ایستاده ام؟» کاری از جلال شباهنگی از ۳ تا ۱۴ بهمن ماه در نگارخانه سهراب به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ میزبان علاقمندان است.

گالری احسان: نمایشگاه گروهی نقاشی ۳ تا ۸ بهمن در گالری احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ میزبان هنردوستان است.

گالری آیریک: نمایشگاه گروهی نقاشی ۳ تا ۸ بهمن در گالری آیریک برگزار می‌شود. این گالری در اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع آیریک سنتر جنوبی، طبقه ۳، واحد ۱۰۲ قرار دارد.

گالری آتشزاد: نمایشگاه نقاشی انفرادی «تجربه» کاری از عاطفه ابراهیمی از ۳ تا ۷ بهمن ماه در این نگارخانه به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، خیابان عباسپور شمالی، بعد از پل همت، پلاک ۲۳ برپاست.

گالری نیان: نمایشگاه گروهی «پرانتز / سری اول» ۳ تا ۲۰ بهمن در گالری نیان به نشانی بلوار اندرزگو، بلوار صبا، خیابان شب نما، نبش گوهر، شماره ۲ برپاست.

گالری گل‌های داودی: نمایشگاه گروهی «جادوی قلم» ۳ تا ۸ بهمن در نگارخانه گل‌های داودی به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک ۲۶۳ برپاست.

گالری زرنا: نمایشگاه آثار فاطمه غلامی با عنوان «اتفاق» از ۳ تا ۷ بهمن در گالری زرنا به نشانی خیابان شهرارا، خیابان ۱۳، پلاک ۱۲، طبقه دوم برگزار می‌شود.

گالری شریف: نمایشگاه گروهی «سه‌گانه/ شماره ۳» با آثاری از کتایون حسین‌راد، نیلوفر رضایی و سعید غلامی ۳ تا ۱۵ بهمن در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست.

گالری باوان ۱-: نمایشگاه انفرادی «گلیج آرت: زبان پیکسل» با گردآوری محمد علی فاموری صادق مجلسی پور از ۳ تا ۹ بهمن ماه در این گالری به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ میزبان علاقمندان است.

گالری رواق هنری میلاد: نمایشگاه گروهی «آسمان آبی دوره دوم» از ۲ تا ۵ بهمن ماه در برج میلاد، گالری شرقی گذرگاه برپاست.

موزه هنرهای دینی امام علی(ع): نمایشگاه گروهی طراحی «دو قرن طراحی در ایران» از اول بهمن تا ۳۰ بهمن در موزه هنرهای امام علی برقرار است و بازدید از این  نمایشگاه به صورت آنلاین خواهد بود.

نگارخانه صبا: نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان ۳۰ کشور از ۳ بهمن در نگارخانه ملی موسسه صبا برپا می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند به نشانی خیابان ولی عصر(عج) نرسیده به خیابان طالقانی شماره ۱۵۵۰ فرهنگستان هنر مراجعه کنند.

گالری هفت ثمر: نمایشگاه گروهی «هنر الیاف» ۳ تا ۱۵ بهمن در گالری ۷ ثمر واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ برپا است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرصت های گالری گردی هنرهای تجسمی میزبان علاقمندان نشانی خیابان نمایشگاه نقاشی نمایشگاه گروهی نمایشگاه آثار ۳ تا ۸ بهمن بهمن در گالری علاقه مندان بهمن ماه ۳ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های شغلی و کارآموزی دانش بنیان‌ها فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از بخش‌های نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، ایستگاه کار است که در آن، شرکت‌های پارک فناوری پردیس فرصت‌های شغلی و کارآموزی خود را به نمایش گذاشته و کارجویان نیز با ارسال رزومه خود، آمادگی خود را برای حضور در این فرصت‌های شغلی اعلام می‌کنند.

رزومه کارجویان پس از بررسی و رتبه بندی، در اختیار شرکت‌های عضو قرار گرفته و مصاحبه‌های شغلی در ایستگاه کار برگزار می‌شود.

بخش دیگر ایستگاه کار، برگزاری کافه کار است. با اجرای طرح رتبه بندی کارجویان توسط مرکز توسعه سرمایه انسانی، فرایند جذب نیرو‌های انسانی توسط کارفرمایان تسهیل می‌شود.

این نشست‌ها، به صورت روزانه و در زمان برگزاری نمایشگاه اینوتکس میزبان اساتید مطرح منابع انسانی خواهند بود. مشاوره و کوچینگ شغلی به بازدیدکنندگان نمایشگاه اینوتکس از دیگر برنامه‌های ایستگاه کار است که با حضور منتور‌ها و مشاوران شغلی برگزار می‌شود.  

کارفرمایان و کارجویان می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، درخواست خود را برای حضور در کارگاه‌ها و نشست‌های نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰۴، ثبت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعکاسِ اتفاقیِ زنان در نمایشگاه انعکاس
  • معرفی فرصت‌های شغلی دانش بنیان‌ها در ایستگاه کار اینوتکس ۲۰۲۴
  • اعلام فراخوان طراحی پوستر با موضوع «روز سنه»
  • انعکاسِ اتفاقیِ زنان در نمایشگاه «انعکاس»
  • فرصت‌های شغلی و کارآموزی دانش بنیان‌ها فراهم می‌شود
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره ملی طنز و رسانه تا پایان فروردین ماه
  • بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»
  • نمایش نقاشی‌های نجات‌یافته از آتش «نوتردام»‌
  • ضرورت راه‌اندازی گالری هنرمندان در شهرستان بهار
  • گلایه شهروندان از وضعیت نامناسب خیابان ۲۲ بهمن در شهر پرندک + فیلم