Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت: تصویر یک سگ خانگی اثر «ادوار مانه» نقاش مشهور فرانسوی که پیش از این نمایش داده نشده بود، ماه آینده در پاریس برای نخستین‌بار به مزایده گذاشته می‌شود.

«مانه» این تابلو نقاشی کوچک را در سال ۱۸۷۹ خلق کرد تا آن را به «مارگارت لاتویی» دختر صاحب مسافرخانه ای در پاریس هدیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر طی ۱۴۰ سال گذشته در مالکیت خانواده «لاتویی» قرار داشته است؛ چراکه در تمام این سال‌ها تمایل نداشتند این تابلو نقاشی را به فروش برسانند.

به گفته «فردریک چانویت»، کارشناس هنری، این تابلو نقاشی ۳۲.۵ در ۲۴.۵ سانتی‌متری که طی ۲۰ دقیقه خلق شده است، نمایشگر مهارت بالای «مانه» است.

«چانویت» می‌گوید: «با اینکه این تابلو یکی از شاهکارهای «مانه» نیست اما اثری حیرت‌آور برای نمایش مهارت این هنرمند است؛ سمفونی حیرت‌آور از ضربات قلمو که نبوغ خالص او را به نمایش می‌گذارد ... این تابلو با آثار کلاسیک «مانه» تفاوت دارد، اما نمایش‌دهنده مهارت تکنیکی او به عنوان یک نقاش است. این حقیقت که او در مدت زمان کوتاهی و با ابزار محدودی توانسته تصویر یک سگ کوچک را نقاشی کند که یک توپ پشمالو است اما هنوز هم چشمانی زنده دارد، شگفت‌آور است.»

به گفته «چانویت» این تابلو نقاشی از زمانی که توسط «مانه» خلق شده تاکنون به نمایش گذاشته نشده است.

این کارشناس هنری افزود: «نامه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد در دهه ۲۰ میلادی یک دلال آثار هنری به «مارگارت» التماس می‌کند این تابلو نقاشی را به او بفروشد اما «مارگارت» مخالفت می‌کند. این تابلونقاشی مستقیما به فرزندان «مارگارت» رسید که آن‌ها هم تا به امروز از به فروش رساندن تابلو امتناع کرده بودند.»

این سگ به «مارگارت» تعلق داشت که پدرش صاحب رستورانی بود که سایر نقاشی‌های «مانه» در آن به نمایش گذاشته شده بود.

«مانه» علاوه بر اینکه پرتره‌ای از «مارگارت» را کشید، پرتره‌ای از برادر او «لوئیس» هم خلق کرد که اکنون در یکی از مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شود.

تابلو نقاشی سگ در ۲۶ فوریه در پاریس با قیمت تقریبی دست کم ۲۸۰ هزار یورو به مزایده گذاشته می‌شود.

کد خبر 580532 برچسب‌ها نقاشی - نقاشان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نقاشی نقاشان تابلو نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)

عصر ایران ؛ سیمین سقفی _ پانزدهم اپریل، درست یکصدو دوازده سال از غرق شدن لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین کشتی زمان خودش که یکی از هول‌ناک ترین حادثه‌های دریایی را با مرگ بیش از 1500 مسافر رقم زد، می گذرد.

گزارش را اینجا ببینید

 


تایتانیک، در سال 2012، صدسال پس از غرق شدنش، به عنوان  میراث فرهنگی محافظت شده زیر آب در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. 
هرچند حالا پژوهشگران تخمین می زنند با باکتریهایی که به جان بدنه کشتی افتاده تا سال ۲۰۳۰ بیشتر ماندگار نباشد. 
با این وجود سالهاست؛ حتی از زمان ساختن کشتی، که رازها و داستانهای تایتانیک و مسافرانش همچنان از جذابترین قصه های شنیدنی دنیای سفر دریایی است. 
و البته سوژه ای برای خلق آثار سینمایی، نوشتاری، مستند و ایجاد جاذبه های گردشگری گوناگون و طراحی و برگزاری تورهای مختلف از ماجراجویی تا عاشقانه! 
حالا تایتانیک حتی در آستانه نابودی، همچنان از پس چهره نمادین خود در بیان اختلاف طبقاتی جاودانه تاریخ بشریت، رازهایی برای شنیدن دارد.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۱۰ مهندس برجسته تاریخ که زندگی انسان را دگرگون ساختند؛ از ارشمیدس تا فضل الرحمان (+عکس) پشت صحنه یکی از معروف ترین بخش های فیلم تایتانیک (عکس)

دیگر خبرها

  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • کشف چسب مايع غيرمجاز در مانه و سملقان
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • حمله موشکی ایران به روایت تابلو‌های شهری
  • این نقاشی چگونه تاریخ پارچۀ «جین آبی» را تغییر می‌دهد؟ (+عکس)
  • گلدبرگ: AEW مزخرف است و هرگز به آنجا نخواهم رفت/ اخبار WWE
  • جواد مجابی: کمال‌الملک شاگردان را به کپیه باسمه‌های فرنگی واداشت/حیدریان: دلش چون بید می‌لرزید که مبادا آن برگ پیش از آن‌که در تابلو ترسیم شود بیفتد