Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه «نردبان» با حضور سید سلیم غفوری (مدیر شبکه افق)، پیروز کلانتری و کارگردان مستند «مایا» و «بیجه» روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نردبان، بیست و هشتمین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیون «نردبان»، جمعه ۳ بهمن‌ماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
در این قسمت از برنامه، سید سلیم غفوری مدیر شبکه افق و مدیر سابق شبکه مستند مهمان برنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا، از وضعیت سینمای مستند ایران سخن گفته و نگاهی موشکافانه به مستندهای شهری به ویژه در چهاردهمین دوره‌ سینماحقیقت دارد.

غفوری داور چهاردهمین جشنواره امسال سینماحقیقت بود. وی هم‌چنین درباره پرداخت سینمای مستند به اقوام، به ویژه سیستان و بلوچستان نکاتی را مطرح کرد.
مهمان دیگر نردبان این هفته، پیروز کلانتری، مستندساز باسابقه کشور است. او ضمن صحبت درباره مستندهای شهری درباره دو فیلم مستند خود به نام «سالینجرخوانی در پارک شهر» و «تهران چند درجه‌ی ریشتر» صحبت کرد.

جمشید مجددی در بخش دیگر برنامه درباره تجربه حضور خود در جشنواره‌های زوریخ و داک‌پوینت هلسینکی صحبت کرد. مستند «مایا» ساخته‌ این کارگردان، چندی پیش نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی مستند جشنواره زوریخ بود و این روزها در جشنواره داک‌پوینت هلسینکی با آثاری از سراسر جهان به رقابت می‌پردازد.
در این قسمت از برنامه با میکائیل دیانی، کارگردان مستند «بیجه» نیز گفت‌وگو شده است. این فیلم مستند به آسیب‌های اجتماعی کودکان حاشیه‌نشین پرداخته و پرونده «بیجه»، قاتل سریالی کودکان پاکدشت را پس از ۱۵ سال بازخوانی می‌کند. امید بلاغتی، کارشناس نردبان نقد و بررسی جامعی از مستند بیجه ارائه کرد.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برنامه نردبان شبکه مستند شبکه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۲۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما

مستند پا به ماه با موضوع «فرزند آوری» روایت‌های شیرین و شنیدنی خانواده‌ها از روز‌های انتظار برای این هدیه ارزشمند الهی است. این مستند قصه روز‌هایی از زندگی آدم‌هاست که پر از انتظار، نگرانی، عشق، شور و شوق، ترس و صبر است.

قسمت اول از فصل دوم این مستند به نام «همیشه با هم» روایت دو خواهر دو قلو همسان با ویژگی‌های مشترک است که همزمان مادر می‌شوند، و مخاطب را در داستان مادر شدن و لحظه تولد فرزند با خود همراه می‌کنند. گفتنیست هر قسمت از فصل دوم این مجموعه روایت داستانی مستقل و متفاوت است.

این مجموعه مستند که به همت گروه خانواده شبکه دو و در خانه هنری رسانه‌ای دیما تولید شده، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و چهارشنبه بیست و نهم فروردین حوالی ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. مهدیه‌سادات محور، تهیه‌کننده و امیرحسین اسیوند مجری طرح و کارگردان این برنامه است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • خبر‌های رسانه - ۳۰ فروردین
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • نگاهی به افعی تهران و قاتلان سریالی
  • رونمایی از مستند «قوی‌دل» همزمان با روز جهانی هموفیلی/ فیلم‌های مستند، مهجور هستند
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • نهضت تولیدات رادیویی مردمی در جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک»
  • افزایش رقابت میان برنامه سازان با جشنواره پژواک رادیو
  • آزادی قاتل سریالی معتادان پـس از ۲۸ سال زنــدان