Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت السلام علی زاهدی پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام‌البنین (ع) و تکریم خانواده‌ها و به ویژه مادران شهدا، اظهار داشت: خانواده‌های شهدا نقش بزرگی در بصیرت دهی به جامعه دارند و نهادهای متولی باید ضمن تکریم جایگاه خانواده‌های شهدا، فعالیت‌های زمینه‌ای لازم از جمله برگزاری برخی کارگاه‌های آگاهی‌بخش را برای این خانواده‌ها برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا بالاترین ظرفیت را برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی دارند، افزود: خانواده‌های شهدا عزیزترین هستی خود را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و بنابراین تحمل سختی‌های دنیوی دیگر را بهتر درک می‌کنند و این درک عمیق و انقلابی خود را به دیگران نیز منتقل خواهند کرد. 

خطیب نماز جمعه خرم‌دره با اشاره به برگزاری بزرگترین رزمایش پهپادی غرب آسیا توسط ارتش‌، تصریح کرد: رونمایی از شهر موشکی در حاشیه خلیج‌فارس‌، رونمایی از ناوبندر راهبردی مکران‌، رزمایش دریایی اقتدار 99 توسط ارتش‌، تولدی دیگر برای بازدارندگی موشکی ایران‌، است.

وی با اشاره به رزمایش‌های موشکی و پهپادی و برخی‌ رونمایی‌ها و رزمایش‌های دیگر، ادامه داد: رزمایش‌ها و رونمای‌های نظامی اخیر نیروهای مسلح با توجه به زمان مناسب و ابتکارات و قدرت‌نمایی کم نظیر موجب ارتقای جایگاه جمهوری در منطقه بوده، ضمن آن که دوستان و هم پیمانان منطقه‌ای ما را امیدوار کرد، با توجه به همزمانی آن با انتقال قدرت در آمریکا، نقش مهمی در محاسبات منطقه‌ای و بین منطقه‌ای دشمن خواهد داشت. 
امام جمعه خرم‌ده تاکید کرد:با وجود جیغ بنفش جاهلان یا معاندان، بخش مهمی از امنیت اقتصادی کشور در گرو امنیت نظامی و دفاعی است. 
وی اذعان داشت: عظمت این رزمایش‌ها زمانی بیشتر آشکار می‌شود که می‌بینیم همه این اقتدار و توان مبتنی بر تکنولوژی بومی است. 
زاهدی پور با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی زبانی غیر از زبان زور و قدرت نمی‌فهمند، تصریح کرد: تنها راه پیروزی ایران اسلامی، مقاومت، رفع مشکلات اقتصادی با برنامه‌ریزی و مبارزه با مفاسد اقتصادی و تقویت قدرت و اقتدار دفاعی است. 
وی در ادامه با اشاره به انتقال قدرت در آمریکا، یاد آور شد: امام ما، آمریکا را به حق شیطان بزرگ می‌دانست و بایدتوجه کنیم که ظاهر مخملی دموکرات‌ها و دولت بایدن را نخوریم؛ بدترین دشمنی‌ها با ایران هم از سوی جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها بوده و بلکه دموکرات‌ها سابقه دشمنی بیشتری دارند.

خطیب نماز جمعه خرم‌دره به برخی‌ موضعگیری‌های اخیر دموکرات‌ها از جمله مشروط کردن برگشت به برجام، بر بازگشت ایران به تعهدات برجامی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: گام اول خروج از برجام را خودشان برداشته‌ند و گام اول برگشت هم باید از سوی آنان باشد. 
وی تاکید کرد: مواظب باشیم که بایدن با سیاست‌ فریب تلاش خواهد کرد تا سیاستمداران بی‌بصیرت را با خود همراه کند. 
زاهدی پور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مبارزه با فساد، افزود: بیشترین بخش فساد اقتصادی مربوط به شرکت‌های دولتی است. 
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دولتی بیش از 70 درصد بودجه را در اختیار دارند، ادامه داد: با وجود اینکه متأسفانه حقوق نجومی در برخی دستگاه‌ها قانونی شده است، مجلس باید در تنظیم بودجه ورودی جدی داشته باشد و قوه قضائیه هم باید نظارت‌ها خود در این حوزه را جدی‌تر انجام دهد. 

انتهای پیام/ 73002

منبع: فارس

کلیدواژه: رزمایش قدرت منطقه فریب امنیت اقتدار حجت الاسلام زاهدی پور زنجان خانواده های شهدا دموکرات ها خانواده ها رزمایش ها جمعه خرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از شین‌هوا، در بحوبحه تشدید تنش‌ها در منطقه آسیا-پاسفیک بین آمریکا و چین و افزایش اعتراض‌ها نسبت به اینکه رزمایش‌های نظامی صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، بیش از ۱۶ هزار نیروی نظامی آمریکا و فیلیپین بزرگ‌ترین رزمایش سالانه مشترک خود را امروز دوشنبه آغاز کردند.

آن‌گونه که در بیانیه ارتش فیلیپین آمده نام این رزمایش ۱۹ روزه «بالیکاتان ۲۰۲۴» است و با حضور ۵ هزار نیروی نظامی فیلیپینی و ۱۱ هزار نیروی نظامی آمریکایی برگزار می‌شود و بزرگترین رزمایش نظامی مشترک آمریکا و فیلیپین در ده‌های اخیر است.

در رزمایش امسال نیروهایی از نیروی دفاعی استرالیا و برای اولین بار در تاریخ بالیکاتان، نیروی دریایی فرانسه نیز به عنوان شرکت کننده به این رزمایش خواهند پیوست. در مجموع ۱۴ کشور از جمله ژاپن و هند به عنوان ناظر در رزمایش‌های نظامی سالانه شرکت می‌کند.

این رزمایش از امروز ۲۲ آوریل تا ۱۰ مه ادامه خواهد داشت.

شرکت‌کنندگان در این رزمایش طیف وسیعی از ماموریت‌های پیچیده را در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت دریایی، دفاع هوایی و موشکی، حملات موشکی پویا، دفاع سایبری و عملیات اطلاعاتی اجرا خواهند کرد.

رزمایش دریایی امسال برای اولین بار فراتر از آب‌های سرزمینی فیلیپین برگزار خواهد شد.

همچنین امروز معترضان در کمپ آگوینالدو، محل مقر نیروهای مسلح فیلیپین، جایی که مراسم افتتاحیه بالیکاتان ۲۰۲۴ برگزار می شود، تجمع کردند تا مخالفت خود را اعلام کنند.

معترضان پلاکاردها و بنرهایی را حمل می کردند که در آن این رزمایش نظامی را محکوم می کردند و از دولت فیلیپین می خواستند که توافقات نظامی با آمریکا را لغو کند.

بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران فیلیپینی نیز نگرانی های خود را مبنی بر اینکه رزمایش‌های مشترک ممکن است امنیت منطقه را تهدید کند، ابراز کردند.

کد خبر 6085354

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت
  • هوش مصنوعی سرآمد علم های روز است / گستردگی این علم از مباحث دفاعی تا زمینه های کشاورزی
  • ناتوی ناتوان
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین