Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام‌جمعه قم گفت: به دولت‌مردان می‌گوییم به مذاکره و گروه‌های مختلف آمریکا دل نسپارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: گروهی توبه کرده و به خدا باز می‌گردند ولی گروه دیگر به خاطر خودپسندی و قساوت قلب بلا هم آن‌ها را بیدار نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصیبت و سختی‌ها هشداردهنده است و بلای کرونا باید بشریت را بیدار و انسان‌ها را به خدا برساند، به خاطر کرونا برخی از عزیزان خود را از دست دادیم و برخی نیز شهید سلامت شدند.

امام‌جمعه قم با اشاره به دشمنی و خیانت‌های آمریکا بیان کرد: آمریکا 100 سال استعمار کرد و خون ملت‌ها را مکیده و دارای چالش‌هایی است که روز به روز خود را نشان می دهد و این چالش ها به دو قسمت تقسیم می‌شود که یکی اینکه آمریکا دارای درد و اشکالات و آسیب‌های درونی جدی است که در شورش های امسال نمایان شد.

امام جمعه قم: آمریکا از سپاه ضرب شصتی دید که هیچ‌گاه آن را فراموش نمی‌کند‌ / حمله موشکی ‌سیلی نخست بودامام جمعه قم: حضور گسترده مردم در صحنه انقلاب نشان از اخلاص و روحیه انقلابی در جامعه اسلامی استامام جمعه قم: دولت در زمینه کمک به اقشار ضعیف جامعه اهتمام داشته باشد

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: سستی پایه‌های اعتقادی و اخلاقی، فاصله‌های اجتماعی و سیاسی و باندهای حاکم بر سیاست آمریکا که پنهان است و به دنبال منافع آمریکا، از جمله آسیب‌های جدی در آمریکاست ولی برخی آگاهانه و ناآگاهانه آمریکا را بزک می‌کنند و می‌گویند هیچ مشکلی ندارد.

وی تصریح کرد: جامعه آمریکا از درون خود دارای مشکلات اجتماعی و فرهنگی است که نمونه آن را در حوادث مختلف شاهد بودیم، آمریکا ده‌ها کشور جهان را به‌زور به اشغال خود درآورده و بزرگ ترین پشتیبان دیکتاتورهای عالم است و نوچه‌های آمریکا جلادانی هستند که در منطقه حاکم هستند.

استاد حوزه علمیه گفت: ترامپ چند آرزو داشت که اعتلای وجهه آمریکا در جهان، اقتصاد پویا، شکست مقاومت در جهان اسلام، تضعیف رقیبان و امن‌سازی محیط برای اسرائیل در جهان اسلام، تسلیم ایران در برابر تحریم‌ها بود ولی به فضل خدا این آرزوها بر باد رفته و جبهه مقاومت مقتدرتر از گذشته است و از اقتصاد پویای آمریکا خبری نیست که همه آن‌ها نشانه شکست آمریکا‌ست.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران سرافراز است و ترامپ به زباله‌دان تاریخ افکنده شد، گفت: ملت ایران باید راه مقاومت را ادامه بدهد و در برابر ظالمان و ستم گران ایستادگی کند و تسلیم آن‌ها نشود و این موضوع راه پیروزی است؛ مسئولان بدانند بازگشت به برجام از قانون و مسیری که رهبر معظم انقلاب تعیین کردند درست است. با آمریکای جنایتکار نمی‌توانیم وارد گفت‌وگو شویم و به دولت‌مردان می‌گوییم به مذاکره دل نبسته و به گروه های مختلف آمریکا دل نسپارند و به خداوند توکل کرده و فرمان و مقام معظم رهبری در مسیر ارتباط با دنیا را جدی بگیرند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: در زمینه موج سوم کرونا پیش‌بینی‌های دنیا این بود که فوتی‌ها در کشورمان به بالای هزار نفر می‌رسد ولی به لطف خدا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 500 فوتی هم نرسید، قم در زمینه مقابله با کرونا پیشتاز بوده است، قم با این عظمت و برنامه پس از 11 ماه از کرونا همه قواعد و قوانین بهداشتی را رعایت کرده و در کشف کرونا پیشتاز بود و مراجع و مردم شریف قم همواره پیشتاز بوده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بابیان اینکه طلاب و گروه‌های جهادی در زمینه مقابله با کرونا افتخار آفریدند، ادامه داد:  مردم قم مجاهدت کردند و قرارگاه‌های مردمی، نهادهای حمایتی، بسیج و سپاه در کنار مسئولان همراهی و صحنه‌های شگفت‌انگیز خلق کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: برخی به قم‌هراسی دامن زدند که تکلیف آن‌ها مشخص است، مردم قم از مسئولان انتظار دارند جایگاه رفیع قم را پاس بدارند و قدر آن را بدانند و بابت حرف‌های نادرستی که زده شد عذرخواهی درست از مردم قم صورت بگیرد.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: موج چهارم و موج‌های بعدی ویروس کرونا ممکن است ایجاد شود که باید توصیه‌های مراجع و رهبری مدنظر باشد و مسئولان هر جا که لازم است توصیه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/452/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نوروزی شهردار قم با آیت‌الله اعرافی

 سیدمرتضی سقائیان‌نژاد،شهردار قم امروز با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام‌جمعه قم دیدار و گفتگو کرد.

مجید متین فر معاون شهرسازی و معماری، مهدی اصفهانیان مقدم معاون محیط‌زیست و خدمات شهری، مجید محمدرضاخانی معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی، رضا خانه‌زاد یزدی معاون حمل‌ونقل و ترافیک، مهرداد توکلی معاون مالی و اقتصادی و مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در این دیدار حضور داشتند.

شهردار قم در این دیدار گزارشی از اقدامات و برنامه‌های اجرایی در سال گذشته و سال ۱۴۰۲ ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود
  • پیام آیت‌الله اعرافی به رئیس کلیسای ارتدوکس
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور از خدمات مختلف سپاه
  • مخالفت حزب الله با درخواست آمریکا برای مذاکره مستقیم
  • تامین آب پایدار به یکی از چالش‌های اساسی کشور تبدیل شده است
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور‌ از خدمات مختلف سپاه
  • مقام حزب‌الله: درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کردیم
  • دیدار نوروزی شهردار قم با آیت‌الله اعرافی