Web Analytics Made Easy - Statcounter

تا کنون حدود ۱۹۲ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن افتتاح حساب و ۱۳۳ هزار نفر واریز وجه کرده‌اند که بر این اساس بیش از ۵۸ هزار نفر پولی واریز نکرده اند؛ این درحالی است که بارها وزارت راه و شهرسازی هشدار داده اگر متقاضیان، موجودی حدود ۴۰ میلیون تومان را واریز نکنند حذف می‌شوند.

به گزارش ایسنا،  از ۳۰۰ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن واقع در مناطق غیر از بافت های فرسوده تاکنون ۱۹۲ هزار و ۳۸۷ نفر افتتاح حساب و از این تعداد ۱۳۳ هزار و ۶۲۸ نفر وجوه اولیه خود را به حساب خود برای اجرای پروژه واریز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس ۵۸ هزار و ۷۵۹ متقاضی موجودی خود را تکمیل نکرده اند.

البته با توجه به همین آمار و ارقام که از طرف بانک مسکن ارائه شده حدود ۵۶ درصد متقاضیان  واریز وجه نداشته‌اند که نشان می دهد تمدید چهار باره مهلت واریز وجه تاثیر چندانی بر تلاش برای تکمیل موجودی از سوی این متقاضیان نداشته است. لذا این نگرانی وجود دارد که پروژه ها دچار وقفه شود.

تاکنون کل مبلغ واریزی از سوی ۱۳۳ هزار متقاضی ۵۶۰۰ میلیارد تومان بوده که به مرور برای اجرای پروژه‌ها هزینه خواهد شد.

آخرین مهلتی که وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف متقاضیان بد حساب مسکن ملی مشخص کرد ۵ دی ماه بود که تا پایان دی ماه تمدید شد.  اما با توجه به اینکه این مهلت تا کنون چهار بار تمدید شده نمی توان به طور قاطع مطمئن بود که این آخرین فرصت است.

در مراحل اول تا سوم ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن حدود ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که از این تعداد ۱۶۰ هزار نفر در لیست رزرو قرار دارند و طبیعتاً این امکان را دارند که جایگزین بدحساب‌ها شوند.

از طرف دیگر برای مرحله چهارم ثبت نام که بین روزهای ۱۸ تا ۲۵ دی ماه انجام گرفت ۴۱ هزار و ۲۹۶ واحد در نظر گرفته شد که البته ۲۲۳ هزار نفر نام نویسی کردند. تنها در نصیرشهر واقع در استان تهران که در مرحله چهارم تامین زمین صورت گرفته بود ۸۰۰ واحد در نظر گرفته شد که ۵۶ هزار تهرانی برای آن تقاضا دادند! البته بخش عمده ای از متقاضیان واجد شرایط نخواهند بود که محمودزاده در این خصوص به ایسنا گفت که نتایج استعلامات تا پایان بهمن ماه اعلام می شود.

در مراحل اول تا سوم بعضی از متقاضیان، شهر مورد نظر خود را اشتباه انتخاب کرده بودند که به زودی امکان اصلاح شهر برای این افراد فراهم می شود. این زمان احتمالا اوایل هفته آینده خواهد بود.

بنابراین در ماه های آینده که وضعیت متقاضیان مرحله چهارم مشخص می شود بر اساس ظرفیتهای خالی مراحل اول تا چهارم ثبت نام، ممکن است برای نام نویسی مجدد اقدام شود که البته هنوز نمی توان برآورد دقیقی در این خصوص داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح مسکن ملی مسکن ملی ثبت نام مسکن ملی قیمت مسکن ملی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است

میرزایی کارشناس حوزه مسکن درخصوص راهکارهای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی گفت: در حال حاضر این شعار در بخش مسکن تنها از طریق اختصاص اراضی و پرداخت تسهیلات ساخت محقق می شود و در شرایط کنونی این طرح می تواند در قالب طرح نهضت ملی مسکن امکان پذیر شود.

وی افزود: حضور بخش خصوصی و همچنین حضور سازندگان و متقاضیان به عنوان مالکان این پروژه ها می تواند با اختصاص اراضی امکان پذیر و تسهیل شود.

او بیان کرد: دولت می تواند با واگذاری اراضی به متقاضیان و همچنین حمایت از سازندگان اجرای این طرح را تسهیل کند که نتیجه آن افزایش تولید واحدهای مسکونی و در نتیجه بهبود و ثبات بازار مسکن خواهد بود.

میرزایی یادآور شد: دولت می تواند با اجرای این اقدام گام مهمی در بهبود وضعیت بازار مسکن بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش و مشارکت های مردمی است
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • صدور اسناد تفکیکی تمام قطعات سایت ۲۱ هکتاری مسکن ملی سبزوار
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود