Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:54:11 GMT

رزمایش‌های نظامی قدرت بازدارندگی دارند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۳۴۱۲

رزمایش‌های نظامی قدرت بازدارندگی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی خورشیدی اطهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دندی ضمن دعوت مردم به تقوا و پرهیزگاری اظهار داشت: امنیت و سلامتی دو نعمت بزرگی است که انسان قدر آن را نمی‌داند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ غرب آسیا در دو هفته گذشته، افزود: در دو هفته گذشته ارتش سرفراز وسپاه مقتدر رزمایش‌های متنوع برگزار کردند که هدف از این رزمایش‌ها به نمایش گذاشتن اقتدار موشکی و دفاعی ایران با دانش بومی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب نماز جمعه دندی با اشاره به اینکه معیشت پایدار در گرو امنیت پایدار است، افزود: با وجود امنیت رونق اقتصادی، تولیدی، علمی و فرهنگی شکوفا می‌شود.

وی با بیان اینکه رزمایش‌های نظامی و موشکی قدرت بازدارندگی دارد،گفت: این رزمایش‌ها با قدرت دفاعی و تولید دانش بومی با تکیه بر خلاقیت در سایه وحدت نیروهای مسلح انجام گرفته است.

خورشیدی اطهر تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا و کشورهای اروپائی و همچنین کسانی که خواب برجام دیگر را می‌بینند، بدانند اگر دشمن بخواهد حرکت نامناسبی انجام دهد تمام پایگاها و منافع آنها به خطر خواهد افتاد.
وی با اشاره به پیشرفت دانشمندان ایرانی در زمینه درمان و پیشگیری از بیماری کرونا افزود: ایران در غرب آسیا نخستین کشور و در جهان چهارمین کشور است که ساخت واکسن کرونا را به مرحله تست انسانی رساند و در مراحل بعدی تولید انبوه خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه دندی با اشاره به ممنوع شدن واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطر نشان کرد: کسانی که هیچ سر رشته‌ای از علم پزشکی ندارند موضع‌گیری کردند و با طرف داری از واکسن آمریکا، سلامت ۸۰ میلیون ایرانی را با مسائل سیاسی پیوند زدند. 
وی اضافه کرد: هدف از ممنوعیت واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی، دادن انگیزه و اعتماد به واکسن ایرانی، ضربه زدن به حیثیت و اقتصاد آمریکا، جلوگیری از فاجعه انسانی است.

خورشیدی اطهر در ادامه به نحوه برگزاری مراسم تحلیف باید، رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و افزود: مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا با ۲۵ هزار نیروی رزمی در وضعیت حکومت نظامی برگزار شد.

 انتهای پیام/ 73002/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه دندی رزمایش قدرت دانش بومی زنجان آمریکا واکسن بازدارندگی امنیت سلامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم

«ایالات متحده و ناتو شیفته ایده تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند و در چنین تقابلی خطراتی وجود دارد که می‌تواند به افزایش سطح خطر هسته‌ای منجر شود» وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز دوشنبه این اظهارات را در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس منع اشاعه مسکو بیان کرد.

لاوروف هشدار داد «غربی‌ها به شکل خطرناکی روی لبه درگیری نظامی مستقم بین قدرت‌های هسته‌ای جهان در حال تلو تلو خوردن هستند که مملو از پیامد‌های فاجعه‌بار است».

سه کشور غربی دارای سلاح هسته‌ای آمریکا، انگلیس و فرانسه از آغاز درگیری‌ها در اوکراین مهم‌ترین حامیان کی‌یف بوده‌اند و روز شنبه مجلس نمایندگان آمریکا بسته ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

لاوروف گفت که «مایه نگرانی ویژه این واقعیت است که تروئیکای کشور‌های هسته‌ای غربی از حامیان اصلی رژیم جنایتکار کی‌یف و آغازگر اصلی گام‌های تحریک‌آمیز مختلف هستند. شاهد خطرات راهبردی جدی هستیم که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • اشاعه ایران‌هراسی یا تبلیغ بازدارندگی؟
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد