Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام معصومی با اشاره به اینکه اکتشافات معدن بوکسیت شاهوار خطرات زیادی دارد گفت: فعالیت این معدن موجب اختلال زیست‌محیطی در منطقه شده وبه محیط‌زیست آسیب جدی می‌زند.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس معصومی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رویان با تأکید بر اینکه اکتشافات معدن بوکسیت شاهوار خطرات زیادی دارد و به محیط‌زیست آسیب جدی می‌زند، اضافه کرد: فعالیت این معدن موجب مسموم شدن آب و اختلال زیست‌محیطی در منطقه شاهوار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام‌جمعه رویان در ادامه با انتقاد از مسکوت ماندن پروژه آب شرب قطری گفت: این پروژه تا حجم ۷۰۰ متری اتمام پروژه انجام‌شده است اما به دلیل اختلافاتی که با محیط‌زیست استان هم‌جوار ایجادشده است این پروژه متأسفانه ۱۲ سال مسکوت مانده است.

 

وی بابیان اینکه طرح فاضلاب شهرستان که همچنان طی سال‌های متمادی ناقص است نیازمند پیگیری مسئولان است، افزود: فرودگاه شاهرود که پس از بین‌المللی شدن در راستای صدور محصولات باغی منطقه به کشورهای همسایه و آسیای میانه هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 

حجت‌الاسلام معصومی کشمکش و درگیری کشاورزان منطقه کالپوش برای استفاده آب را از دیگر مسائلی عنوان کرد که باید رفع آن موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

 

امام‌جمعه رویان تصریح کرد: اختلاف مسئولان محلی برای انتصاب فرماندار و پیشگیری از بروز اختلافات بیشتر است.

 

وی در ادامه به اجرای رزمایش‌های متنوع ارتش و سپاه در نیمه دوم دی‌ماه سال‌جاری اشاره داشت واظهارکرد: بزرگ‌ترین رزمایش پهبادی غرب آسیا توسط ارتش، رونمایی از شهرک موشکی در حاشیه خلیج‌فارس، رونمایی از ناو بند راهبردی مکران، رزمایش دریایی اقتدار ۹۹ توسط ارتش، تولید دیگر برای بازدارندگی موشکی ایران و رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مدت به‌خوبی اقتدار نظامی کشور را به نمایش گذاشت و این رزمایش‌ها پیام‌های زیادی را با خود به همراه داشت.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح فاضلاب شهرستان امام جمعه رویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان گفت: همیاران محیط زیست در کنار نیرو‌های محیط‌بان در امر حراست و حفاظت از گونه‌های زیستی و جانوری نقش اساسی دارند که این مسئله در مناطق حفاظت شده نمود بیشتری پیدا می‌کند.
حسین اصلاحی با اشاره به گزارش‌های مردمی رسیده مبنی بر ورود یک گروه شکارچی غیرمجاز به منطقه حفاظت شده قره‌چغه منطقه مرزی باجگیران این شهرستان، افزود: بلافاصله یک تیم از محیط‌بانان به محل اعزام شدند که متأسفانه تنها یک نفر به همراه لاشه دو قوچ وحشی کشف و ضبط شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان با تأکید بر این مطلب که طی هماهنگی انجام شده متهم دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شده است، گفت: دیگر شکارچیان از محل متواری شدند که تمام اعضای این شبکه شناسایی و در حال حاضر تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • تولید سالانه ۳۸۰ میلیون تن زباله در دنیا