Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@11:37:02 GMT

کاهش ۲۵ درصدی بارش‌ها در کشور

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۳۶۲۴

به گزارش ایسنا، از مهر ماه تا آخر دی در کشور ۶۵.۸ میلیمتر بارش داشتیم که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۲۵ درصد کمتر گزارش شده است. بر این اساس بارش‌ها در کشور نسبت به سال گذشته نیز بیش از ۴۴ درصد کاهش یافته است علاوه بر این تا آخر دی ماه ۲۵ استان با کم بارشی مواجه بودند.

بر اساس اطلاعات مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از مهر ماه تا آخر دی ماه بارش‌ها در استان ایلام ۳۰ درصد، خراسان رضوی ۳۴ درصد، خراسان شمالی ۴۳ درصد، سیستان و بلوچستان ۸۵ درصد، کرمان ۴۸ درصد و هرمزگان ۸۵ درصد کمتر از میانگین بلند مدت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر بارش‌ها در شش استان اردبیل، البرز، تهران، قم، کهگیلویه و بویراحمد و یزد در محدوه نرمال و کمی بیش از آن گزارش شده است.

هرچند که استان‌های گیلان و مازندران از ابتدای سال آبی زراعی تاکنون بیشترین بارش‌ها را دریافت کرده‌اند اما در این دو استان نیز با کم بارشی نسبت به میانگین بلند مدت مواجه هستیم.

مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است که کم بارشی در ایران تا اواخر بهمن ماه ادامه داشته باشد این درحالیست که بهمن ماه زمان ورود سامانه‌های بارشی از جنوب و جنوب‌غرب به کشور است و متاسفانه آنومالی بارش‌ها طی روزهای آینده نیز منفی خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد در سال ۱۴۰۲

براساس آمار تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۲ به ۳۲ میلیون و ۱۰۸ هزار تن رسید که بالاترین میزان در تاریخ تولید این محصول است. این میزان تولید در مقایسه با سال پیش از آن رشد ۵.۵ درصدی نشان می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیشترین نرخ رشد تولید در زنجیره فولاد با 9.2 درصد برای شمش فولادی به ثبت رسید و کاهش تولید سالیانه در میلگرد، ورق گرم، ورق سرد و اسلب رقم خورد.

کمتر بودن نرخ رشد تولید آهن اسفنجی نسبت به فولاد میانی و 130 هزار تن کاهش تولید ورق گرم با وجود کسری موجود در این محصول، از دیگر بخش های این گزارش است.

براساس این گزارش، بیشترین نرخ افت تولید با 2.8 درصد برای ورق سرد به ثبت رسید، در حالی که واردات آن 2.5 برابر شد. همچنین مازاد عرضه هم نرخ رشد تولید گندله را کاهش نداد و معادل 2 برابر میلگرد تولیدی، شمش تولید شد. ثبات در تولید محصولات فولادی در سطح سال گذشته معادل 21 میلیون و 500 هزار تن رقم خورد.

 

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • جم و دیر؛ رکورد دار بارش‌های جوی
  • رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد در سال ۱۴۰۲
  • کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان
  • کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه