Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:11:54 GMT

ایران انقلابی بزرگ‌ترین چالش آمریکا است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۳۸۸۶

ایران انقلابی بزرگ‌ترین چالش آمریکا است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و پرتعداد مردم تبریز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری در مصلی حضرت امام (ره) این شهر برگزار شد افزود: تقوا ذات و توشه قیامت بوده و باعث رشد و کمال می‌شود و باید همواره تقوای الهی را رعایت کرد چراکه بهترین دژ و حصار در مقابل وسوسه‌های شیطانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز سپس به اتمام مدت ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا اشاره داشت و افزود: حماقت ترامپ در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و بدعهدی‌های آمریکا دیوار بلند بی اعتمادی به آمریکا را بلندتر کرد.

وی با بیان اینکه ترامپ رفت ولی جو بایدن چالش‌هایی در چهار سال آینده دارد، ادامه داد: اوج گرفتن تجزیه طلبی در آمریکا، رقابت‌های درون حزبی آنها، اختلالات ذاتی در ساختارها، ناتوانی جسمی بایدن و همه گیری کرونا و میراث افتضاح مدیریتی ترامپ اصلی ترین چالش‌های جو بایدن در آمریکا است.

وضعیت آمریکا در سطح جهان رو به افول است

آل هاشم با اشاره به اینکه جامعه آمریکا به سوی دو قطبی بودن حرکت می‌کند، ادامه داد: وضعیت آمریکا در سطح جهان رو به افول است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سپس با بیان اینکه آمریکایی از ایران هراس دارند، گفت: ایران انقلابی بزرگترین چالش آنها است چراکه ایران اسلامی ما بعداز سه سال تحریم و فشار بی سابقه اکنون به یک ابر قدرت تبدیل شده است.

وی در خصوص بازگشت ایران به برجام نیز گفت: هر گونه ادعای بازگشت به برجام بدون رفع فوری تحریم‌ها ادعای دروغ است، خروج گستاخانه آمریکا و بدعهدی اروپایی‌ها این را نشان داد که باید اول تحریم‌ها برداشته شود.

ضرورت تقویت جبهه جهانی مقاومت

امام جمعه تبریز بر ضرورت تقویت جبهه جهانی مقاومت نیز اشاره کرد و گفت: زوال صهیونیست‌ها با سرعت بیشتری ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سپس به رزمایش‌هایی که طی هفته‌های اخیر در کشور برگزار می‌شود اشاره داشت و گفت: نوع رزمایش، تمرکز رزمایش‌ها، آثار راهبردی بلند مدت در بازدارندگی فعال و خروج از سمت راهبردی به سمت واکنش راهبردی با گذشت سه سال از فشار حداکثری و جنگ جهانی ترکیبی علیه خود و با تحریم زیرساخت‌های دفاعی جزو دستاوردهای این رزمایش است.

آل هاشم با اشاره به اینکه در این رزمایش‌ها توان دفاعی و نظامی کشورمان به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: رزمایش مستلزم انجام هزینه بیشتر است ولی اینگونه هزینه کردها از هزینه‌های سنگین جلوگیری می‌کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه این گونه رزمایش‌ها باعث تأمین معیشت و زندگی آرام برای مردم می‌شود، گفت: معیشت پایدار در گروی امنیت پایدار است.

کد خبر 5128019

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا خطبه های نماز جمعه امام جمعه تبریز ویروس کرونا بارش برف شیراز آمار کرونا کرمانشاه گرگان بوشهر شهرکرد شیوع کرونا عکس استانها شهرستان کرج قوه قضاییه سازمان تبلیغات اسلامی مشهد جمعه تبریز رزمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از شین‌هوا، در بحوبحه تشدید تنش‌ها در منطقه آسیا-پاسفیک بین آمریکا و چین و افزایش اعتراض‌ها نسبت به اینکه رزمایش‌های نظامی صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، بیش از ۱۶ هزار نیروی نظامی آمریکا و فیلیپین بزرگ‌ترین رزمایش سالانه مشترک خود را امروز دوشنبه آغاز کردند.

آن‌گونه که در بیانیه ارتش فیلیپین آمده نام این رزمایش ۱۹ روزه «بالیکاتان ۲۰۲۴» است و با حضور ۵ هزار نیروی نظامی فیلیپینی و ۱۱ هزار نیروی نظامی آمریکایی برگزار می‌شود و بزرگترین رزمایش نظامی مشترک آمریکا و فیلیپین در ده‌های اخیر است.

در رزمایش امسال نیروهایی از نیروی دفاعی استرالیا و برای اولین بار در تاریخ بالیکاتان، نیروی دریایی فرانسه نیز به عنوان شرکت کننده به این رزمایش خواهند پیوست. در مجموع ۱۴ کشور از جمله ژاپن و هند به عنوان ناظر در رزمایش‌های نظامی سالانه شرکت می‌کند.

این رزمایش از امروز ۲۲ آوریل تا ۱۰ مه ادامه خواهد داشت.

شرکت‌کنندگان در این رزمایش طیف وسیعی از ماموریت‌های پیچیده را در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت دریایی، دفاع هوایی و موشکی، حملات موشکی پویا، دفاع سایبری و عملیات اطلاعاتی اجرا خواهند کرد.

رزمایش دریایی امسال برای اولین بار فراتر از آب‌های سرزمینی فیلیپین برگزار خواهد شد.

همچنین امروز معترضان در کمپ آگوینالدو، محل مقر نیروهای مسلح فیلیپین، جایی که مراسم افتتاحیه بالیکاتان ۲۰۲۴ برگزار می شود، تجمع کردند تا مخالفت خود را اعلام کنند.

معترضان پلاکاردها و بنرهایی را حمل می کردند که در آن این رزمایش نظامی را محکوم می کردند و از دولت فیلیپین می خواستند که توافقات نظامی با آمریکا را لغو کند.

بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران فیلیپینی نیز نگرانی های خود را مبنی بر اینکه رزمایش‌های مشترک ممکن است امنیت منطقه را تهدید کند، ابراز کردند.

کد خبر 6085354

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • چالش آمریکا
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد