Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش نیوز مدیکال، محققان انگلیسی در این مطالعه، کارایی واکسن کرونای شرکت فایزر - بایون تک، را بر روی گونه جدید این ویروس در انگلیس که با نام B.۱.۱.۷ شناخته می شود، بررسی کردند. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این گونه جدید ویروس کرونا (B.۱.۱.۷) که نسبت به گونه های قبلی ویروس SARS-CoV-۲، پتانسیل سرایت پذیری بیشتری دارد، ابتدا در انگلیس، آفریقای جنوبی و برزیل کشف شد و اکنون در ۵۰ کشور جهان شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف ویروس B.۱.۱.۷، نگرانی هایی را در مورد اثربخشی واکسن هایی که در حال حاضر برای کنترل همه گیری SARS-CoV-۲ عرضه می شوند، بوجود آورده است. 

اکنون محققان دانشگاه کمبریج سه هفته بعد از تزریق اولین دوز واکسن شرکت فایزر-بایون تک به نام  BNT۱۶۲b، به شواهدی دست یافته اند که نشان از کاهش واکنش آنتی بادی در برابر جهش B.۱.۱.۷ در افراد (۶۴ و ۸۵ ساله) دارد. 

با این حال محققان اظهار می دارند که بروز این واکنش ها انتظار می رفت و این واکسن ها هنوز فعالیت خوبی دارند و واکسیناسیون هنوز یک اولویت است. 

این محققان افزودند برای اثبات اثر این مشاهدات بر کارایی واقعی این واکسن به مطالعات بیشتری نیاز است.

شرکت فایزر آمریکا روز ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است. این واکسن که BNT۱۶۲b نام دارد از نوع mRNA بوده و با استفاده از تجربیات پیشین شرکت بایون تک در تولید واکسن برای سرطان ساخته شده است.

سازمان جهانی بهداشت اواخر ماه دسامبر (دی) مجوز تزریق واکسن شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بایون‌تک را صادر کرد و انگلیس اولین کشوری بود که واکسن کووید ۱۹ فایزر را تایید و شروع به واکسیناسیون کرد.

مشروح این مطالعه در نشریه medRxiv منتشر شده است.​

پربیننده ترین خوراکی‌ها مفید برای قلب که کلسترول را کاهش می‌دهد رایج‌ترین علل علمی ریزش مو مزایای باورنکردنی تنفس عمیق چند ترفند برای رهایی از احساس خستگی دائمی آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۱۱/۲)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا بایون تک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین

ایالات متحده در اقدامی مشترک با انگلیس از اعمال تحریم‌هایی علیه یک شرکت و ۲ فرد در ارتباط چین به بهانه حملات سایبری علیه هر ۲ کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکا و انگلیسی روز دوشنبه مدعی شدند شرکت و افراد تحریم‌شده مسئول هک‌هایی هستند که ممکن است به آن‌ها اجازه دسترسی به اطلاعات ده‌ها میلیون رای‌دهنده انگلیسی را داده باشد.

آن‌ها همچنین ادعا کردند که این شرکت و اشخاص مسئول حملات علیه قانون‌گذاران انگلیسی و آمریکایی هستند که در رابطه‌ با تهدیدهای چین هشدار داده بودند.

انگلیس نیز هکرهای چینی را به تلاش برای نفوذ به ایمیل قانون‌گذاران منتقد به چین متهم کرد.

در همین رابطه، لندن قوانینی را در زمینه مبارزه با جاسوسی تشدید خواهد کرد و لایحه مربوطه، امروز در مجلس عوام انگلیس بررسی خواهد شد.

بر اساس ادعاهای موجود، هکرهای چینی سرورهای کمیسیون انتخابات انگلیس را هک و سعی کردند به اطلاعات شخصی برخی از اعضای مجلس عوام و مجلس علیای این کشور  دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • محققان: سرکه سیب در سه ماه بین ۶ تا ۸ کیلوگرم از وزن شما را کم می‌کند
  • کاهش ۲۰ درصدی کانون‌های فرسایش بادی در برنامه هفتم
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود
  • تحریم‌ های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین