Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ عین اله جهانی اعلام کرد: در محورهای برفگیر در حال حاضر علیرغم حضور موثر پلیس راه، شاهد توقف های مقطعی و یا کندی حرکت به دلیل لغزنده بودن معابر هستیم.

وی افزود: گزارش ها در ۲۴ساعت گذشته حکایت از مسدود شدن محورهایی از قبیل "خلخال-سرچم"، "مهاباد-بوکانگ و "سرورآباد به پاوه(گردنه ژالانه)" به علت بارش برف، کولاک و کاهش دید دارد و در کنار این موضوع، وقوع تصادفاتی به دلیل لغزندگی معابر را شاهد بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه اظهارکرد: در حال حاضر در اکثر محورهای استان اردبیل تردد بدون زنجیر چرخ میسر نیست و این وضعیت محور "شاهین دژ-میاندوآب"، محور "بوئین زهرا" و محور "داران-الیگودرز" را نیز شامل می شود البته بارش باران در استان های گیلان، مازندران و گلستان نیز به نوبه خود رانندگی در این استان ها را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: به هموطنان توصیه می شود قبل از حرکت با شماره های ۸۸۲۵۵۵۵۵ ، ۱۲۰ تماس بگیرند و یا با مراجعه به وبسایت www.rahvar۱۲۰.ir از وضعیت راه ها و محدودیت ها و ممنوعیت هایی که ممکن است پلیس به صورت میدانی برای حفظ ایمنی و پیشگیری از در راه ماندن هموطنان اتخاذ کند، مطلع شوندو تنها مرجع اطلاع رسانی دراین موارد پلیس راهنمایی و رانندگی است.

جهانی در پایان ضمن توصیه نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری گفت: تقاضا می شود حتما زنجیرچرخ ، سلامت و ایمنی وسیله نقلیه و به همراه داشتن پوشاک گرم و باک پر سوخت، مدنظر هموطنان باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بارش برف اداره هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زردبارش باران و وزش تندباد در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و باادامه فعالیت سامانه بارشی و افزایش گرادیان خطوط فشاری بارش متناوب باران(در ارتفاعات و نقاط سردسیر برف) و وزش بادگاهی شدید(تا80کیلومتر بر ساعت)با احتمال گردوخاک پیش بینی می شود .

 این مخاطره از امروز سه شنبه مورخ (07/01/1403) آغاز می شود و در کلیه مناطق(گردوخاک در نیمه جنوبی استان ) تا چهارشنبه مورخ(08/01/1403) ادامه دارد.

 در این شرایط بارش باران و برف(در مناطق کوهستانی کولاک برف)، مه گرفتگی،کاهش دیدو تندبادهای لحظه ای دور از انتضار نیست.

در اثر این مخاطره احتمال آبگرفتگی معابروسیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها،احتمال کاهش دیدوکیفیت هوا،احتمال آسیب به سازه های موقتی وسقوط وپرتاب اجسام وجود دارد.

 -آمادگی دستگاههای اجرایی و ستاد هماهنگی و مدیریت سفرهای نوروزی -خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها ومسیل ها

-محکم سازی سازه های سبک،گلخانه ها،بنرهای تبلیغاتی واجتناب از فعالیتهای کوهنوردی -احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای بویژه گردنه های کوهستانی وتوجه به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی استان توصیه می شود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • هشدار مهم پلیس فتا درباره استفاده از کارت بانکی
  • ورود موج جدید بارش برف و باران بهاری به اصفهان
  • کاهش ۶۰ درصدی سوانح جاده‌ای در استان همدان 
  • جان باختگان تصادفات جاده‌ای ایام نوروز امسال به ۵۴۹ نفر رسید
  • جان باختگان تصادفات جاده ای ایام نوروز امسال به ۵۴۹ نفر رسید
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین / بارش برف و باران و مه در چالوس
  • افزایش ۷۰ درصدی تصادفات جرحی در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار جدید هواشناسی؛ بارش برف و باران در تمام ایران
  • بازگشایی تمامی محورهای استان گلستان؛ لغزندگی جاده‌ها
  • هشدار زردبارش باران و وزش تندباد در آذربایجان غربی