Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: طبق قانون اگر کالایی در داخل تولید می‌شود و به‌اندازه نیاز کشور است، واردات آن ممنوع است و قطعا با متخلفان در این زمینه برخورد می کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان، عصر پنج‌شنبه ضمن بازدید از دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی سمنان گفت: یکی از این واحدها، مربوط به تولید داروهای دامی بود که توفیقات بسیار خوبی کسب کرده و در آستانه راه‌اندازی واحد تولید داروهای ضدسرطان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین درویشیان افزود: این واحد تولیدی 50 درصد از نیاز کشور را در حوزه داروهای دامی تأمین می‌کند و البته با مشکلات ارز و نرخ تسهیلات ارز مواجه است که مقرر شد پیگیری‌های لازم از سوی سازمان بازرسی کشور انجام شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بازدید انجام‌شده از واحد تولید اتوبوس و مینی‌بوس در شرکت عقاب‌افشان سمنان هم گفت: این شرکت در دو، سه سال اخیر مشکلاتی داشته است و تقریباً تولیدش در حد توقف بوده و اخیراً فعال‌تر شده است و با مشکلاتی در حوزه ارز مواجه است.
عضو شورای عالی قوه قضائیه بیان کرد: مشکل دیگر شرکت عقاب‌افشان، واردات خودروهایی است که مشابه آن در این شرکت تولید می‌شود و قرار شد پیگیری کنیم که طبق قانون اگر کالایی در داخل تولید می‌شود و به‌اندازه نیاز کشور است، واردات آن ممنوع شود.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت شرکت عقاب‌افشان اعلام کرده است که می‌تواند نیاز کشور را تأمین کند و علی‌رغم این توانمندی همچنان از خارج سفارش داده می‌شود و که قرار بر این شد این مشکل را پیگیری کنیم و مشکلات ارزی و مسائلی که داشتند، پیگیری شود؛ بنابراین اگر برخلاف قانون و مقررات اقدامی‌شود یا قرار است اقدام شود، پیگیری خواهیم کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های جدی ما در حوزه توسعه کشور، تولید اتوبوس به‌ویژه در داخل شهرهاست؛ آلودگی هوا مشکل تعداد قابل‌توجهی از شهرهای کشور و کلان‌شهرها ایجاد کرده که به‌ویژه این روزها بسیار شدید شده و ناشی از وجود خودروهای فرسوده به‌ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر واحد تولیدی که به تملک بانک در می‌آید نباید تعطیل شود و ما ترجیحمان این است که این دست واحدهای تملیکی به دست مالکان آنها اداره و مطالبات بانک‌ها هم به نحوی پرداخت شود.
وی با بیان اینکه واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها در سطح کشور شناسایی شده است، افزود: آمار کاملی از اینکه چه تعداد از این واحدها از گردونه تولید خارج و چه تعداد همچنان تولید می‌کنند به دست آمده است از سوی دیگر بانک‌ها نیز به دنبال بازگرداندن این واحدها هستند در نتیجه به هرحال همه ما می‌بایست کمک کنیم تا شاهد رونق تولید باشیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مقابله با اخلالگری و فساد در حوزه اقتصادی اهمیت بسیاری دارد، گفت: قاطبه تولیدکنندگان و کارآفرینان افراد سالم و دنبال تولید واقعی هستند و اگر افرادی انگشت شمار و به تعداد کم بخواهند از این فرصت و ظرفیت کشور سوءاستفاده کنند باید برخورد لازم با آنها صورت گیرد.
درویشیان با بیان اینکه در همین چند ماه گذشته تعدادی از کسانی که وظیفه‌شان را در حوزه تولید انجام نداده‌اند، به مراجع قضائی معرفی کرده و هشدارهای متعددی را نیز در این چند ماه به مسئولان برای حمایت از تولید داده‌ایم، بیان کرد: همکاران ما در سازمان بازرسی بیش از 150 بازدید در ماه‌های اخیر از واحدهای تولیدی داشته‌اند و پیگیری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه تعدادی از واحدهای تعطیل، مجدد به تولید بازگشته‌اند، ابراز کرد: یکی از اولویت‌های کاری قوه قضائیه توجه به مقوله تولید است که در این زمینه ستادی به نام اقتصاد مقاومتی در درون قوه قضائیه تشکیل و حمایت از رونق تولید را دنبال می‌کنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور به دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از تولید نیز اشاره کرد و گفت: کارگروه رونق تولید به زودی در مراکز استان‌ها مرکب از دادستانی، معاونت پیشگیری دادگستری‌ها و … تشکیل و به صورت مشخص پیگیر مشکلات حوزه تولید خواهند بود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس سازمان بازرسی کل کشور تولید می شود واحد تولید نیاز کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان

به گزارش خبرنگار مهر، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان در یادداشتی اختصاصی برای مهر نوشت؛

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای هر سال خط مشی مسؤولان را در جهت رشد و توسعه کشور با شعارهای مهم تولیدی که راه نجات اقتصاد کشور هست مشخص می‌کنند؛ شعارهایی همچون مشارکت عمومی، تولید ملی، تولید اشتغال آفرین، تولید پشتیبانی و مانع زدایی، تولید دانش بنیان اشتغال آفرین، رونق و رشد تولید، جهش تولید با مشارکت مردم و شعارهای سازنده دیگر که به فرموده ایشان بخشی از این شعارها در سال‌های گذشته انجام شده البته نه به قدر مطلوب چون این شعارها چیزی نیستند که یک ساله انجام شود اما باید مستمر و ادامه‌دار باشد.

لذا مسؤولان امر باید چالش‌های عدم اجرای این شعارها را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای مناسبی در جهت انجام آنها پیدا نمایند که قابل اجرا و عمل باشد.

مسائل عمده کشور بحث اقتصاد است که باید در این زمینه فعال عمل کرد و کلید حل مسائل اقتصادی کشور تولید است که می‌تواند بسیاری از این موارد مثل تورم، رشد اقتصادی، اشتغال، ارزش پول ملی و سایر مسائل مبتلا به اقتصاد را ساماندهی کرد.

انتظار می‌رود که یک جهش در تولید اتفاق بیفتد و آن هم با مشارکت مردم و مردمی کردن اقتصاد با رفع موانع، حضور مردم در اقتصاد یکی از بخش‌های تولیدی کشور که مکرراً مقام معظم رهبری تاکید بر حمایت از این بخش در جلسات متعدد و در سنوات گذشته و حال داشته و دارند «بخش کشاورزی» است.

کشاورزی نقش بسزایی در امنیت غذایی کشور، قطع وابستگی و حفظ استقلال کشور را دارد؛ لذا نگاه علمی و کارشناسی به این بخش توسط مسؤولان امر و متولیان و نهادهای مرتبط و رفع موانع و مساعدت و کمک به تولیدکنندگان باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از مشکلات این بخش که در ۲ سال گذشته باعث نگرانی جامعه کشاورزی، افت محصول و نهایتاً کاهش درآمد و منافع کشاورزان شده، قطع برق چاه‌های کشاورزی در زمان پیک تولید است.

علی رغم وجود قوانین بسیار شفاف در این خصوص ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار مصوب ۱۳۹۰/۱۱/۲۹ مجلس شورای اسلامی است که صراحتاً اعلام می‌دارد هر گاه دولت به دلیل کمبودهای مقطعی به شرکت‌های عرضه کننده برق یا گاز یا مخابرات دستور دهد موقتاً جریان برق یا گاز یا خدمات مخابراتی واحدهای تولیدی متعلق به شرکت‌های خصوصی و تعاونی را قطع کند موظف است نحوه جبران خسارت‌های وارد شده به این شرکت‌ها ناشی از تصمیم فوق را نیز تعیین و اعلام کند و در تبصره یک همین قانون آمده در زمان‌های اضطراری که قطع برق یا گاز واحدهای مسکونی جان شهروندان را به خطر اندازد و شورای تأمین استان محل ایجاد اضطرار می‌تواند برای حداکثر ۲ روز که قابل تمدید است حکم این ماده را نقض کند و دستور دهد بدون تعیین نحوه جبران خسارت‌های وارد شده برق یا گاز واحدهای تولیدی قطع شود و در تبصره ۲ همین قانون آمده شرکت‌های عرضه کننده برق یا گاز موظفند ضمن هماهنگی با شرکت بیمه امکان خرید بیمه نامه پوشش دهنده خسارت ناشی از قطع برق یا گاز را برای واحدهای تولیدی مشترک خود فراهم آورند و همچنین ماده ۲ قانون تسهیل برقی کردن چاه‌های کشاورزی آمده است که وزارت نیرو مکلف است انرژی مورد نیاز متقاضیان و مشترکان بخش کشاورزی اعم از مشترکان قدیمی و جدید را به صورت ۲۴ ساعته و در تمام فصول سال با رعایت سقف ساعات مندرج در پروانه بهره برداری آب تعیین نماید و مواد دیگری در قانون افزایش بهره‌وری به این موضوع تاکید دارد.

متأسفانه با وجود قوانین زیاد در این خصوص اقدامی از طرف دست‌اندرکاران علی رغم پیگیریی‌های زیاد اتفاق نیفتاده است؛ به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در رأس آن کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی که وظیفه نظارت بر اجرای قوانین به عهده آنها است این بی‌توجهی موجب نارضایتی کشاورزان از مناطق مختلف را به دنبال داشته و دارد که در اثر قطع برق خسارات جبران ناپذیری هم به تولید و هم به اقتصاد خانوار کشاورزان وارد آمده است.

خواسته جامعه کشاورزی بر این است که تدبیری اندیشیده شود و تجدید نظری اعمال گردد که از خسارات وارد شده به کشاورزان و صدمه به تولید ملی جلوگیری شود.

کد خبر 6086927 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض