Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز جمعه این هفته چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های این استان با حضور مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی در خصوص تغییر رئیس جمهور آمریکا و ادامه دشمنی این کشور با ایران نکاتی بیان کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ نماز جمعه این هفته چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های این استان با حضور مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی به بیان مسائلی در خصوص تغییر رئیس جمهور آمریکا و ادامه دشمنی این کشور با ایران پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری: مسئولان قدر مردم را بدانند/ راه بایدن و ترامپ یکی است

حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی بزرگ شهرکرد برگزار شد با اشاره به آیات سوره انفال اظهار کرد: خداوند در این سوره اموال و اولاد را فتنه محسوب می‌کند.
 
وی با بیان اینکه در قرآن در داستان‌های بسیاری به مسلمانان هشدار داده شده است که مراقب باشند که مبادا به واسطه فرزند یا مال به اسلام و به خدا خیانت کنند تاکید کرد: نباید خلاف رضای پروردگار قدم برداشته شود و حتی در بسیاری از موارد آمده است که فرزند و مال را قربانی کنید اما خیانت نکنید.
 
نکونام ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی بیان داشت: تقوا قدرت بازدارنده درونی است که ما را از معاصی و گناهان باز می‌دارد و بکوشید انس با خدا را بیشتر کنید.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره چهارم بهمن‌ماه 1357 و سالروز بسته شدن فرودگاه‌ها توسط بختیاری برای ممانعت از ورود امام خمینی (ره) به کشور یادآور شد: این خیالی خام، فکری واهی و تحلیلی غلط بود، که خیلی‌ها داشتند و به جایی نرسیدند، اما دیدیم که ایستادگی و فشار همه جانبه مردم این فتنه و توطئه را از بین برد و به دنبال آن انقلاب شکل گرفت.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به حادثه 6 بهمن در آمل افزود: در این زمان گروهک‌ها با اشاره ارباب‌هایشان در جنگل‌های آمل به هم پیوستند و به خیال باطل خود خواستند آمل را تصرف و ضربه‌ای به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کنند و به اهداف شیطانی خود دست یابند که باز هم توسط مردم خنثی شد و مردم آمل شهر را شهر هزار سنگر قرار دادند و شر دشمنان را از سر شهر کم کردند.
 
خطیب جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: تجربه نشان می‌دهد اتکای به درون و توانمندی انسانی و غیرانسانی بسیار مهم است، باید مردم خود صاحب اختیار باشند و امور به دست آن‌ها باشد.
 
وی با اشاره به وفات حضرت ام البنین (س) در هشتم بهمن‌ماه گفت: این بانوی مکرمه به معنای واقعی کلمه برای حسنین و زینبین مادر بود و همواره خود را به‌عنوان یک کنیز برای امام علی (ع) و فرزندان ایشان می‌دانست و این یعنی بصیرت واقعی از اولیاء الهی، راه و شاخص‌ها، روز وفات این بانوی بزرگوار را روز تکریم همسران و مادران شهدا نام‌گذاری کردند.
 
نکونام اضافه کرد: برخی از مسئولان قدر مردم را آنگونه که باید بدانند، نمی‌دانند و دل به بیگانه دارند و متاسفانه شاهدیم جوری از رفت و آمد یک رئیس جمهوری در آمریکا سخن می‌گویند که گویا کودتایی در این کشور شده و گذشته آمریکا تمام شده است، باید بگوییم این خیال باطلی است و هر دو رئیس جمهور یک راه را دنبال می‌کنند و علیه ایران اقدام می‌کنند.
 
امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: مسئولان با این کار امید کاذب ایجاد می‌کنند و این درحالی است که نابسامانی‌ها، گرانی‌ها و... بر زندگی مردم فشار وارد می‌کند و از طرفی شاهدیم که در بازار سرمایه که مردم به توصیه مسئولان وارد آن شدند چگونه سرمایه مردم نابود شد.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: رزمایش‌های انجام شده در کشور نشان از قدرتمندی ایران دارد، رزمایش دریایی اقتدار 99، بزرگ‌ترین رزمایش پهبادی غرب آسیا، رزمایش نیروی دریایی ارتش، رونمایی از شهر موشکی در حاشیه خلیج فارس و رونمایی از ناو بندر عظیم و راهبردی مکران همه تولدی دیگر در بازدارندگی موشکی نظام جمهوری اسامی است و دشمن را از تعرض به کشور به وحشت انداخته است.

 

امام‌جمعه فارسان: قدرت موشکی حرکتی رو به جلو و بدون توقف/ معیشت پایدار در گرو امنیت پایدار است   حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: اهل تقوا خدای تعالی را از همه‌چیز بزرگ‌تر می‌بینند و چیزی در چشمشان بزرگ‌تر از خدا نیست. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۱۲۴ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: «عَظُمَ الْخَالِقُ فِی أَنْفُسِهِمْ فَصَغُرَ مَا دُونَهُ فِی أَعْیُنِهِمْ». بزرگى آفریدگار در نظر تو، باعث کوچکى مخلوق در چشم توست.

وی تصریح کرد: این مطلبى است که اهل معرفت آن را دریافته ‏اند. واقعاً اگر کسی به این حقیقت برسد، خدا و عظمت او را به‌خوبی درک کند و بفهمد که هیچ موجودی در عالم هستی بی‌نیاز از خدا نیست و تمام عالم فقیر او هستند و در مقابل خدا استقلالی ندارند و در برابر عظمت خدا هیچ هستند. آن‌وقت در تنظیم روابطش با دیگران کسی را بزرگ‌تر از خدا نمی‌بیند و تن به ذلت نمی‌دهد. هرچه معرفت ما به خدا بیشتر شود عظمت او و حقارت خود را بیشتر درک می‌کنیم. کسی که عجب دارد و یا متکبر است قطعاً خداشناس نیست. خدایا چیزی جز تو در چشم ما بزرگ نباشد.

ملک پور به رزمایش‌های متنوع ارتش و سپاه اشاره داشت و گفت: رزمایش‌های متنوع ارتش سرافراز و سپاه مقتدر ایران اسلامی‌ بوده و هست این رزمایش‌های دوهفته‌ای و ترکیبی و مبتکرانه که مبتنی بر خلاقیت و استعدادهای بومی، پیام‌های زیادی را با خود به همراه دارد.

امام جمعه فارسان بیان کرد: برخلاف جیغ بنفش معاندان و جاهلان و دوگانه سازان فرصت‌طلب، این رزمایش در راستای تأمین معیشت و زندگی آرام برای مردم است. کسی که نداند معیشت پایدار در گرو امنیت پایدار و با دوام و امنیت است که رونق اقتصادی و تولید و توزیع را موجب می‌شود و شکوفایی اقتصادی و علمی را به بار می‌آورد.

وی تصریح کرد: اگرچه انجام این رزمایش‌ها مستلزم انجام هزینه است اما کسانی که با فریب و عملیات عوام‌فریبانه در صدد ایجاد ذهنیت منفی در شرایط سخت معیشتی هستند به‌خوبی می‌دانند که این نوع هزینه کردن‌ها جلوگیری از هزینه بیشتر است. چنانچه دشمن بر اثر انفعال ما فقط یکی از پالایشگاه‌های ما را هدف قرار دهد برای بازسازی آن باید چندین برابر هزینه کنیم.

امام جمعه فارسان اظهار داشت: این رزمایش نشان می‌دهد که قدرت بازدارندگی ما خصوصاً اقتدار موشکی یک حرکت رو به جلو است. نه توقف دارد و نه کُندی و نه بازگشت، لذا هم بایدن و هم کسانی که در سودای برجام‌های 2 و 3 هستند، پیام روشن ایران را باید دریافته باشند.
 
ملک پور افزود: این نمایش قدرت علاوه بر این‌که ارعاب بخش دشمن است اطمینان‌بخش دوستان نیز هست، حامیان منطقه‌ای ما در جبهه مقاومت اکنون دو نوع‌ اعتماد به ایران دارند: اول این‌که ایران حامیان و دوستان خودش را تنها نمی‌گذارد دوم این‌که: جبهه مقاومت به‌خوبی درمی‌یابد که ایران توانمندتر از گذشته و مقتدرتر از قبل با دستی پر و نیرویی مستعد، آماده پیکار با دشمنان مقاومت است.
 
امام‌جمعه فارسان در پایان گفت: آزمایش و تست قدرت دفاعی و رفع موانع احتمالی، پیام تولید دانش بومی و ترویج علم جهت‌دار و مبتکر پرور. پیام آرامش به مردم ایران و خنثی‌سازی جنگ روانی دشمن، پیام وحدت ارتش و سپاه و بسیج در معرکه دفاع از دشمن، پیام این‌که نسخه علاج مشکلات کشور در روحیه جهادی و مدیریت جهادی است.

 

امام جمعه شهر اردل:
رزمایش سپاه و ارتش آمادگی برای پاسخ به هر تهدید و گستاخی دشمن است

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین س و روز تکریم مادران و همسران شهید گفت: خانواده شهداء، مادران و همسران شهداء که حرمت خون شهیدان خودشان را حفظ کردند، به برکت صبر و گذشت جزء موثرترین عناصرکشورهستند و حضور آنها درعرصه های مختلف ضامن تداوم حرکت این انقلاب است.

بهرامی پیرامون نامگذاری روز وفات حضرت «ام البنین (س)» به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا  بیان کرد: حضرت «ام البنین (س)» همانند مادران و همسران شهدا چهار فرزند خود را در واقعه کربلا از دست داد و سختی این درد را از نزدیک لمس کردند لذا روز وفات ایشان را به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری کردند.

خطیب جمعه اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه شهر اردل با اشاره رزمایش چند روزه ارتش و سپاه گفت: این رزمایش موشکی سپاه پاسخی بود به یاوه‌گویی‌های دشمن که دیگر جرات نکنند ایران اسلامی را تهدید کنند، چراکه ایران ترسی از آمریکا ندارد و آمادگی کامل هم برای هرگونه مقابله‌ای وجود دارد.

بهرامی افزود: مهم‌ترین پیام‌های رزمایش موشکی سپاه دادن اطمینان خاطر به مردم است که نیروهای مسلح ایران همواره امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان می‌آورند.

وی بیان کرد: مسئولان کشور قدر این امنیت را باید بدانند و از آن درجهت رفع اشکالات و اصلاح اقتصاد در رونق تولید و معیشت مردم استفاده کنند.

 

امام جمعه لردگان:
ایران نیازی به مذاکره و برجام ها ندارد

حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به رعایت تقوا الهی گفت: تقوا پیشه کنید و در تمام کار ها تقوا داشته باشید .
وی با اشاره به سخن  پیامبر(ص) به حضرت فاطمه (س) فرمود: «اى فاطمه چیزى به تو عطا کنم که از خدمتکار و دنیا با آنچه در آن است، ارزشمندتر است; بعد از نماز سى و چهار مرتبه «الله اکبر» و سى و سه مرتبه «الحمدلله‏» و سى و سه مرتبه «سبحان الله‏» بگو و آن را با لا اله الا الله ختم کن. این کار برایت از چیزى که مى ‏خواهى و از دنیا و آنچه در آن است، بهتر است‏».

خطیب جمعه لردگان با اشاره به سخن امام باقر (ع) درباره تسبیح حضرت فاطمه (س) که مى‏ فرماید: «خداوند متعال با هیچ ستایشى، بالاتر از تسبیحات فاطمه زهرا (س) عبادت نشده است. و اگر چیزى افضل از آن وجود داشت، رسول خدا(ص) آن را به فاطمه(س) اعطاء مى ‏کرد.»
 
حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی تاج زاد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته  در خصوص برگزاری رزمایش هفته گذشته گفت: این رزمایش و برنامه‌های موشکی هم ارعاب بخش برای دشمن است و هم اطمینان بخش برای دوستان دوستان ما .

وی  افزود: دوستان ما در منطقه و در جبهه مقاومت می‌دانند که ایران این ها  تنها چون نمی گذارد و دو ما نشان می‌دهد که روزبه‌روز ایران در حال قوی شدن است.
 
تاجزاد اشاره داشت: پیامهای دیگر این رزمایش تست قدرت دفاعی، رفع موانع احتمالی، پیام تولید و دانش بومی و ترویج علم جهت‌دار و مبتکر پرور،  آرامش برای مردم ایران، خنثی سازی جنگ روانی و پیام وحدت بین ارتش، سپاه و بسیج در محرکه  دفاع در مقابل دشمن است.

امام جمعه لردگان با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند: ورود واکسن خارجی به کشور ممنوع است به این معنا نیست که هر نوع واکسنی از هر کشوری ممنوع باشد،  افزود: جمهوری اسلامی ایران اولین کشور در غرب آسیا و چهارمین کشور است که در هفته گذشته واکسن ساخت داخل را به مرحله تست انسانی رسانید و توافقات بین جمهوری اسلامی و کوبا که یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه پزشکی است امضا شد که فناوری پیشرفته ترین واکسن نهایی به ایران منتقل بشود .

وی افزود: متاسفانه برخی بدون هیچ منطقی شروع کردن به موضع گیری در خصوص سخنان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای  و  واکسن داخلی را تمسخر می‌کردند و خود تحقیری  را ترویج می کنند اولاً معظم له فرمودند: جان مردم به خطر نیفتد اینها اگر راست می گویند اول روی خودشان امتحان کنند که اینقدر کشته ندهند و آمار فوتیشان بالا نرود ولی  متاسفانه عده ای  می خواهند با مسایل سیاسی سلامت مردم را به خطر بی اندازند  که بر علیه سخنان رهبری موضع‌گیری می‌کنند این عده اولاً  سررشته در علم پزشکی ندارند.

وی گفت: اگر رهبری حرفی می زنند کارشناسی شده، مشورت شده با متخصصین امر است دوماً یک کمپینی را اندازی کردند در خصوص حمایت از واکسن آمریکایی اینها این آنقدر بدبخت و توهی و حقیر هستند که شروع کردن به حمایت از واکسن آمریکایی و کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند مطمئن باشید که دغدغه رهبر معظم انقلاب سلامتی همه ملت ایران است .


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خطبه های نماز جمعه این هفته مادران و همسران شهدا امام جمعه فارسان امام جمعه شهر جمعه لردگان حجت الاسلام تقوای الهی ام البنین روز تکریم رزمایش ها شهر اردل ضمن دعوت روز وفات بزرگ تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۹۳۰ بسته معیشتی میان نیازمندان شوش و دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس کمیته امدادامام خمینی (ره) شوش در حاشیه رزمایش «سفره رمضان، سفره شهدا» گفت: رزمایش کمک‌های مومنانه واطعام مهدوی به مناسبت میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) وآغازهفته اطعام واکرام ایتام در این شهرستان اجرا شد.

غلامحسین نظری ادامه داد: ۷۳۰ بسته معیشتی به نیت ۷۳۰ شهید والامقام شهرستان شوش در این رزمایش میان نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

وی ارزش ریالی هر بسته را ۱۵ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این بسته‌های معیشتی میان نیازمندان و مددجویان زیر پوشش کمیته امدادامام خمینی (ره) ساکن در مناطق کم برخوردار شهرستان شوش توزیع شد.

رییس کمیته امداد شوش گفت: ۱۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برای تهیه این بسته‌های معیشتی به همت خیران، بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام، ناحیه مقاومت بسیج شوش و مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) تامین و هزینه شد.

کمیته امدادشوش دارای ۲۳۰۰ خانوار مددجوی تحت حمایت می‌باشد.

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در حاشیه رزمایش"همدلی و احسان" گفت: ۲۰۰ بسته معیشتی با ارزش ۲ میلیارد ریال تهیه و میان نیازمندان مناطق محروم دزفول توزیع شد.

امیر ظاهر طحان ارزش هر بسته را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این بسته‌ها به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام و با همکاری گروه‌های جهادی دزفول به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) میان خانواده‌های مناطق کم برخوردار توزیع شد.

دیگر خبرها

  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • توزیع ۹۳۰ بسته معیشتی میان نیازمندان شوش و دزفول
  • کسانی که می‌گویند احزاب وارداتی و غیربومی هستند، تاریخ سیاسی ایران را نخوانده‌اند
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد