Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان شمالی پس از حادثه امروز در پتروشیمی خراسان در بازدید از این مجتمع گفت: مردم نگران نباشند هیچ نشت گاز و خسارت جانی در مجتمع رخ نداده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ محمدعلی شجاعی امروز در بازدید از مجتمع پتروشیمی خراسان اظهار داشت: یک انفجار کوچک در مجتمع پتروشیمی رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم نگران نباشند خسارت جانی نیز رخ به وقوع نپیوسته است.

وی در توضیح علت این حادثه افزود: گزارشات اولیه حاکی از بروز نقص فنی در سیستم انتقال بخار آب سبب انفجار شده است اما تیم کارشناسی در حال بررسی است و جلسه‌ای برای بررسی علت حادثه تشکیل و گزارش قطعی آن اعلام خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد به رغم بروز این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشته و خسارت مالی هم در حال برآورد است.

جزئیات جدید از حادثه در پتروشیمی خراسان / انفجار دیگ بخار هیچ تلفاتی نداشتعملیات اجرایی 2 مگاپروژه صنعت پتروشیمی امسال آغاز می‌شودماجرای ساخت پتروشیمی در حریم پالایشگاه شازند / چرا "معاون اول رئیس جمهور" ‌مجوز صادر کرد؟ + فیلم

شجاعی با تاکید بر این که هیچ گونه نشت گاز وجود نداشته، تصریح کرد: صرفا انفجار در بخار آب بوده و همه مسئولان پای کار هستند که آب منبع تخلیه شود و مورد بازسازی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اشکال خاصی ایجاد نشده باشد٬ تا 10 روز آینده بازسازی خط انتقال صورت خواهد گرفت تا کارخانه به مدار تولید آمونیاک و تولید سایر محصولات برگردد.

به گزارش تسنیم ظهر امروز مسیر انتقال بخار در پتروشیمی بجنورد منفجر شد که بر اثر این انفجار بخار سفید رنگ آب به هوا برخاسته بود.

انتهای پیام/311/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی استانداری خراسان شمالی پتروشیمی خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد

مرتضی شاهمیرزایی  بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد، ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: آن دسته از مجتمع‌های پتروشیمی‌ که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.


معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید با رفع موانع و چالش‌های تولید، زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود فراهم شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی