Web Analytics Made Easy - Statcounter

 امام جمعه ابرکوه گفت: برگزاری رزمایش اخیر که مبتنی بر خلاقیت و استعدادهای بومی بود ، از شهر موشکی در حاشیه خلیج فارس و از ناو بندر راهبُردی مکران ،تولّدی دیگر برای قدرت موشکی ایران شد .

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه با اشاره به برگزاری بزرگترین رزمایش پهبادی غرب آسیا و رزمایش دریایی اقتدار و رزمایش نیروی زمینی ارتش  ، افزود: این رزمایش بزرگ تجلّی افتخار و اقتدار ایران اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب نمازجمعه ابرکوه اظهار کرد: برخلاف جیغ بنفش معاندان و جاهلان و دوگانه سازان فرصت طلب ، رزمایش یادشده در راستای معیشت پایدار و زندگی آرام برای مردم صورت گرفت زیرا معیشت پایدار در گرو تأمین امنیت پایدار است .

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه  ادامه داد:  « کوته فکرانی که می‌گویند چنین رزمایش‌هایی مستلزم هزینه است چرا فکر نمی کنند، اگر اقتدار نظامی و دفاعی نداشته باشیم ، باید در برابر حملات دشمن ، مُنفعلانه عمل کنیم و اگر  یکی از پالایشگاه‌ها هدف قرار گیرد باید برای بازسازی آن چندین برابر هزینه رزمایش ، باید هزینه کنیم .»

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: این رزمایش‌ها هم ارعابی برای دشمن و هم نوید و اطمینانی برای دوستان به ویژه حامیان جهانی جبهه مقاومت است .

وی افزود: رزمایش یادشده در پیام خارجی خود که در آستانه آغاز به کار دولت جدید آمریکا برگزار شد، نشان داد که قدرت بازدارندگی و اقتدار موشکی  ایران، حرکتی رو به جلوست که توقّف یا کندی ندارد و آمریکا و هم پیمانان غربی آن باید پیام این رزمایش را درک کرده باشند .

حسینی ، اظهار کرد: پیام داخلی رزمایش این بود که نسخه علاج مشکلات داخلی در پرتو روحیه و مدیریت جهادی رفع می شود و نباید چشم امید به دشمنان دوخت.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه خاطرنشان کرد: گرچه به لطف خدا ، دونالد ترامپ رییس جمهور جنجالی و هنجارشکن آمریکا با کارها و برنامه های جنون آمیز خود ، جهان را بر لب پرتگاه سقوط کشاند ، اما خود سقوط کرد.

وی در بخشی از خطبه های نماز جمعه که با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد، با اشاره به  سالگرد پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ، اظهار کرد: دهه فجر نماد ماه بهمن و هم نماد استکبارستیزی است .

حسینی ادامه داد: تاریخ همواره شاهد حاکمیت زورگویان بی دین است و این حاکمیت سیاه معلول استکبار پذیری ملت هاست که آنهم به خاطر سرکوب گری مستکبران است .

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: امّا، سرانجام با خروش انقلابی مردم و فرار شاه و بازگشت امام خمینی (ره) از تبعید  فرشته نجات ملّت و کشور آمد و بنیان نظام پوسیده ۲۵۰۰ ساله ستم‌شاهی در بهمن ماه فرو ریخت .

وی با تسلیت  سالروز  وفات اُمّ البنین افزود:  اُمّ البنین مادر چهار شهید که همه در کربلا در یاری حضرت اباعبدالله (ع) به شهادت رسیدند، است.

حسینی ادامه داد: ایشان به عنوان همسری فداکار برای امیرالمومنین (ع) و مادر نمونه در پرورش فرزندانی فداکار است که ایمان و ایثارش درس برای همه مادرها است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نماز جمعه این هفته در بخش بهمن ابرکوه به امامت حجت الاسلام تقی فتاحی امام جمعه موقت و با حضور قشرهای مختلف مردم این شهر برگزار شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

مهریز

امام جمعه موقت مهریز گفت: مردم باید با بینش و بصیرت دینی و انقلابی انتخابات سال آینده ریاست جمهوری را در جمهوری اسلامی بیش از گذشته جدی بگیرند. 

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام اصغر زارع در خطبه‌های نمازجمعه این هفته افزود: فردی باید در این سمت مهم قرار گیرد که تابع اوامر مقام معظم رهبری و برای پیاده کردن دیدگاه‌های معظم‌له سر از پای نشناسد.

وی ادامه داد: جایگاه رییس‌جمهوری در کشور ما بسیار اهمیت دارد، از هم‌اکنون برخی افراد فعالیت خود را برای قرار گرفتن در این سمت شروع کرده اند که باید نسبت به بررسی عملکرد و برنامه‌های آنها با جدیت اقدام شود .

امام جمعه موقت مهریز اظهار کرد: رییس‌جمهوری باید فردی باشد که در عمل ولایت‌پذیر و برای خدمت به مردم و اقشار آسیب‌پذیر جامعه و برای حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی و حنثی‌کردن تحریم‌ها طرح مدون داشته باشد.

زارع در بخشی از خطبه های نماز به شیوع ویروس کرونا و خسارت آن اشاره کرد و یادآور شد: مردم باید طبق برنامه ستاد ملی کرونا وظایف قانونی و ملی خود را انجام دهند که بدون همکاری اقشار مختلف جامعه قطعا نمی‌توان بر بیماری کووید ۱۹ غلبه کرد و همه مسوول هستند.

وی همچنین به سالروز شهادت حضرت ام‌البنین (س) اشاره کرد  و گفت: این بانوی بزرگ نقش مهمی در تاریخ اسلام داشت و باید بانوان جامعه اسلامی شخصیت و مرام او را در زندگی و تربیت فرزندان الگوی خود قرار دهند که عزت و سعادت در گرو عمل به سیره آنهاست.

امام جمعه موقت مهریز همچنین به ضرورت همکاری مردم در امور خیریه و کمک به نیازمندان جامعه به خصوص در شرایط شیوع  کرونا اشاره کرد  و گفت: این کار  وظیفه دینی و انقلابی همه مردم است و باید در این مسیر مهم فعالیت جدی داشته باشیم .

بهاباد

 امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا شد و به قدرت رسید به ما ارتباطی ندارد گفت: ما باید مراقب باشیم که سیاست‌های آن کشور با آمدن و رفتن افراد به عنوان رییس جمهوری تغییر نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین حاتمی بهابادی در خطبه های این هفته نمازجمعه  افزود: تغییر سیاسی در آن کشور تاثیری بر روابط با ایران ندارد و برخی افراد و گروه ها فکر ‌می کنند ، با به قدرت رسیدن جو بایدن و بازگشت آمریکا به برجام این موضوع به نفع ایران است در حالیکه  بایدن در دولت باراک اومابا تحریم علیه ایران را برنامه ریزی کرده بود.

وی اضافه کرد: همواره حاکمان آمریکا بر دشمنی علیه ملت ایران پا فشاری می‌کنند و با تغییر آن‌ها موضع خصمانه شان  تغییر نمی‌کند ،انتخاب و به قدرت رسیدن بایدن تاثیری بر روابط ندارد چون ذات سیاستمداران آمریکایی خراب و از رابطه گر گ و میش پیروی می کنند .

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهاباد در ادامه با بیان اینکه امام خمینی (ره) بارها فرمودند که رابطه ایران با آمریکا همانند رابطه گرگ و میش است، اظهار کرد: اکنون ایران در اوج عزت و افتخار قرار دارد و آمریکا در باتلاق ذلت و خواری فرو رفته است.

حاتمی بهابادی در ادامه گفت: بازگشت آمریکا زمانی به درد ما می خورد که همه تحریم‌ها برداشته شود و بعد به برجام بازگردد.

امام جمعه موقت بهاباد در بخشی از خطبه ها با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا به دلیل رعایت نکردن اصول و پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان آن را حق‌الناس دانست و مردم را در نگاهداشت حقوق جامعه برای جلوگیری از بیماری کووید ۱۹ دعوت کرد.

حاتمی بهابادی با تاکید بر حفظ سلامت مردم در جامعه و با اشاره به اینکه برای رفع سریع کرونا و پیشگیری از ایجاد مشکلات حاشیه ای ناشی از این ویروس نیاز به همراهی همگانی است، اظهار کرد :رعایت توصیه‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی همگانی مهم است و مردم با حضور نیافتن در اجتماع و محیط‌های پر رفت و آمد از شیوع بیماری پیشگیری کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهاباد در ادامه سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) را تسلیت گفت، و روز تکریم مادران و همسران شهدا را گرامی داشت و گفت : در هر حال باید از این مادران و همسران شهدا تجلیل کرد که عمر خود را برای انقلاب گذاشتند.

وی بابیان اینکه مادران و همسران شهدا به حضرت ام البنین اقتدا کردند،افزود : خانواده های معظم شهدا با الگوگیری از حضرت ام البنین (س) فرزندانی را تربیت کردند که برای حفظ اسلام و نظام جانشان را تقدیم کردند.

امام جمعه موقت بهاباد در ادامه به سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید محمدرفیع رفیعیان و شهدای دفاع مقدس اشاره  و به خدمات ارزنده این شهید در تیپ الغدیر یزد اشاره کرد و افزود : شهید رفیعیان فرمانده لجستیک وپشتیبانی تیپ در زما ن جنگ تحمیلی بود.

شهید رفیعیان بهابادی به عنوان مسؤول لجستیک نیروی مقاومت بسیج یزد و تیپ ۱۸ الغدیر یزد در عملیّات کربلای پنج  بر اثر اصابت ترکش گلولة توپ به شهادت رسید و پیکرش در گلزار شهدای بهاباد به خاک سپرده شد و از او ۲ فرزند به نام های فاطمه و زهرا به یادگار مانده است .

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها دونالد ترامپ ابرکوه ایالات متحده آمریکا مشارکت سیاسی بهاباد بهداشت و سلامت حزب دموکرات آمریکا مهریز ویروس کرونا حزب جمهوری خواه آمریکا ستاد اقامه نماز کشور جو بایدن خطبه ها مناسک دینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ ابرکوه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ ابرکوه ایالات متحده آمریکا مشارکت سیاسی بهاباد بهداشت و سلامت حزب دموکرات آمریکا مهریز ویروس کرونا حزب جمهوری خواه آمریکا ستاد اقامه نماز کشور جو بایدن خطبه ها مناسک دینی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین همایش حضوری سال ۱۴۰۳ ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در استان  با تاکید بر اهمیت جایگاه نماز جمعه گفت:حضور جوانان و نوجوانان در نماز جمعه تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به اینکه حمله یک کشور به اماکن کنسولی یک کشور در سرزمین خود یا سرزمین کشوری دیگر نقض کنوانسیون ۱۹۶۳ و نقض مصونیت اماکن کنسولی است افزود:ابعاد حقوقی و بین‌المللی حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت بررسی و منتشر شود تا همه بدانند تجاوز به کنسولگری یک کشور تجاوز به هویت و تاریخ آن کشور است و طبق قواعد متجاوز باید تنبیه شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تنبیه اسرائیل، اضافه کرد: تبیین این موضوع باید در دستور کار ائمه جمعه و آحاد مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران و مجازات رژیم صهیونیستی به نوعی ضربه تنبیهی و بازدارنده نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی با محوریت نیروی هوا فضای سپاه، مولفه‌های اقتدار انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را در سپهر دیپلماسی و نظام بین‌المللی به رخ کشید تصریح کرد:این حمله یک تصمیم استراتژیک عقلانی و یک ضرورت اجتناب ناپذیر بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریزبا گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه در ۲ اردیبهشت افزود:سپاه در طول حیات خود دژ مستحکم و پناه مردم اعم از مسلمان غیرمسلمان، شیعه و سنی، زن و مرد، روستایی و شهری و تمام مردم ایران و ملت‌های مستضعف منطقه است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  با بیان اینکه شعار سال امسال است گفت:باید برای تحقق این شعار و جلب مشارکت مردم تلاش کرد و البته می‌بایست موانع تولید رفع و از صاحبان صنعت و تولید حمایت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • یزد ـ مهریز پرترددترین محور در فروردین ماه
  • حمایت ائمه جمعه و شورای فرهنگی اهل سنت گلستان از اقدام فراجا برای اجرای طرح نور
  • برگزاری اولین همایش حضوری سال ۱۴۰۳ ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی
  • تاکید بر بهره گیری از رهنمود‌های رهبری در موضوع حجاب 
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی