Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که از شبکه قزوین به روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: خدای متعال در سوره مزمل می‌خواهد پیامبر (ص) خود را برای امر مهم و پذیرش وحی و بار سنگین کتاب و کلام خدا آماده کند.

وی تصریح کرد: خداوند به رسول خدا فرموده آماده باش و شب را بپا خیز و فقط قسمت کمی از آن را خواب باش و بیشتر از آن را بیدار باش و عبادت کن و قر آن را قراعت کن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تو که می‌خواهی بار سنگین رسالت را بر عهده بگیری باید روحت این آمادگی را داشته باشد.

امام جمعه قزوین افزود: خدای متعال تاکید می‌کند که این پدیده نماز شب شدیدترین استحکامات را دارد و ماندگارترین قول است و هم از نظر عملی و هم از نظر گفتاری تو را آماده می‌کند؛ روح حکمت را در تو بیدار می‌کند و اصالت‌های انسانی را استوار می‌کند تا در روز بتوانی درست حرکت کنی و دچار یاس نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در قرآن آمده است که از نماز و روزه قوت بگیرید. اگر می‌خواهیم بر استقامت ما افزوده شود در فرقان و تشخیص ما افزوده شود می باید به ذکر، ایمان و معنویت روی بیاوریم تا عقل و معنویتمان رشد کند و بین حق و باطل فرق‌ها را درک کنیم.

نماز شب به انسان قدرت بصیرت و استقامت در مشکلات می‌دهد

آیت الله عابدینی بیان کرد: نماز شب به انسان بصیرت، تیزبینی، استقامت در مشکلات، حمایت از حق، امیدواری در سختی‌ها و روشن دیدن آینده می‌دهد و امام سجاد (ع) فرمودند هیچگاه نماز شب حضرت زینب (س) ترک نشد و این نماز شب‌ها بود که به حضرت استقامت داد و توانست آن شرایط را در کنار امام سجاد (ع) مدیریت کند.

وی در خصوص اینکه چه کار کنیم تا برای نماز شب بیدار شویم، عنوان کرد: برای نماز شب می باید روزها، ماه‌ها و سال‌ها از خدا بخواهیم این توفیق را به ما بدهد و باید مراقب سخن، رفتار و لقمه‌ای که می‌خوریم باشیم و قدر نماز شب را بدانیم و این عمل که بسیار قیمت دارد را از دست ندهیم.

امام جمعه قزوین افزود: مقصد نماز شب بسیار گران قیمت و مهم است و وقتی ارزش بالای این پدیده الهی و آسمانی نماز شب را بدانیم برای اقامه آن بیشتر انگیزه پیدا می‌کنیم. گفته‌اند اگر می‌خواهید نماز شبتان پا بگیرد وقتی شب نتوانستید آن را بپا دارید، در روز قضای آن را بجای آورید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اینکه قرآن قول سنگین است، در سوره حشر فرموده این قرآن آنقدر عظمت دارد که اگر به جای اینکه به آدم‌ها نازل شود، به کوه‌ها نازل می‌شد، آنها را متلاشی می‌کرد.

وی افزود: امام علی (ع) فرموده اگر ولایت و محبت من به کوه نازل شود، کوه متلاشی می‌شود چرا که قرآن ناطق است. وجه مشترک این دو قرآن این است که اگر حکمت به کوه‌ها نازل شود، آن را متلاشی می‌کند و این مهم نشان می‌دهد قرآن و محبت و ولایت امام علی (ع) هر دو حکمت است و خویشاوندی دارند.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: خداوند فرموده قرآن برای کسانی که توجه ندارند جز خسارت نیست و همه برکات قرآن در سرزمین قلب‌های مومنانه تأثیر دارد و شجره طیبه می‌شود اما اگر همین در دل بیمار قرار بگیرد، غیر از آنکه برای او خسارت بیاورد نتیجه‌ای نخواهد داشت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری از معاندان با آیه قرآن به ستیز می‌پردازند در حالی که قرآن را خوانده و از آن آگاهی دارد و قرآن را علیه قرآن به کار می‌گیرد و چنین شخصی ظالم است.

مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی یکی از محورهای مهم در نظام اسلامی است

وی اظهار کرد: در بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بسیار خوب به مسائل فرهنگی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و اهمیت به نسل جوان پرداخته شده است. عدالت‌خواهی و عدالت‌خواهان در نگاه رهبری بسیار مهم است و معلوم می‌شود مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی یکی از محورهای مهم در نظام اسلامی است.

آیت‌الله عابدینی افزود: اگر صدایی برای عدالت بلند شد باید آن را تشویق کرده و نباید آن را خاموش کرد. درست است که جوانان پرچم عدالت را بدون واهمه و ترس بلند می‌کنند اما این‌طور نیست که بخش‌های دیگر جامعه در مقابل عدالت خواهی قرار داشته باشند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: وقتی صحبت از عدالت می‌شود دستگاه قضای ما مهمترین کانون عدالت‌خواهی است و اگر کسی در این مجموعه خلافی مرتکب شده دلیل نمی‌شود که همه این دستگاه مهم و اثرگذار را با کار یک نفر دچار آلودگی بدانیم.

وی ادامه داد: امروز سپاه و نیروهای بسیج در خط مقدم عدالت‌خواهی هستند. دستگاه‌های اطلاعاتی، روحانیون، ائمه جمعه و جماعت همگی پرچم‌داران عدالت‌خواهی هستند و حواسمان باشد شیاطین در صفوف عدالت‌خواهی نفوذ نکنند و با شیطنت‌ها این نهادهای عدالت‌خواهی را مقابل هم قرار ندهند و ان‌شاءالله با وحدت و یکپارچگی جبهه عدالت خواهی پیش برود. باید عدالت‌خواهان دست‌هایشان در دست یکدیگر قرار گیرد و در یک جبهه مشتی بر دهان یاوه‌گویان شود.

زشتی، تباهی و سیاهی آمریکا با رفت و آمد احزاب این کشور تغییری نمی‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خصوص انتخابات آمریکا و روی کار آمدن بایدن هم اظهار کرد: با رفتن ترامپ هیچ اتفاقی نیفتاده و امریکای تاریک و جنایتکار دلسوز ما و جهان اسلام نشده است. برخی غرب‌پرست‌ها فکر نکنند ترامپ رفت نفس راحت می کشند و می‌توانند به بایدن تکیه کنند و بدانند که خداوند فرموده تکیه به ستمگران انسان را به آتش می‌کشاند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: آنهایی که به ترامپ تکیه کردند حیثیتشان را از دست دادند؛ دیگر این غلط را تکرار نکنند و بدانیم زشتی، تباهی و سیاهی آمریکا با رفت و آمد احزاب این کشور تغییری نمی‌کند و این کانون ظلم و فساد در حال افول است و ارزشی ندارد فکر کنیم آنها بر طرف کننده مشکلات ما هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت‌های دانشمندان کشور در مبارزه با ویروس کرونا پرداخت و گفت: تولید داروی مؤثر در پیشگری و درمان کرونا در استان قزوین موفقیت بزرگی در مسیر پیشگیری و درمان بیماری کرونا است و این موفقیت بزرگ را به همه این عزیزان تبریک می‌گوئیم و برای آنها توفیقات بیشتر را آرزو داریم.

امام جمعه قزوین در پایان به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه اشاره کرد و یادآور شد: خدا را شکر می‌کنیم که با آمدن امام خمینی (ره) انقلاب تحقق یافت و در این مسیر علما و اقشار مختلف جامعه نقش مهمی را ایفا کردند و باید قدردان این انقلاب و استقلال باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز قرارداد ننگین کمپ دیوید گفت: پیمان کمپ دیوید اولین پیمان صلح میان طرفین جنگ اعراب و اسرائیل بود که به صلح میان مصر و اسرائیل انجامید و این قرارداد را که مصر را به عقب برگرداند، محکوم می‌کنیم و همواره باید از آن درس بگیریم.

وی در پایان سالروز وفات حضرت ام البنین (س) مادر حضرت ابوالفضل العباس (ع) را نیز تسلیت گفت.

کد خبر 5128067

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین قزوین عدالت خواهی ویروس کرونا بارش برف شیراز آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد شیوع کرونا شهرستان کرج قوه قضاییه عکس استانها سازمان تبلیغات اسلامی نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین عدالت خواهی نماز شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: نماز جمعه ۳۱  فروردین ماه ۱۴۰۳، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

سخنران پیش از خطبه؛  حجت الاسلام فیاضی  مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان خواهد بود.

 مصلی امام خمینی ارومیه از ساعت ده و نیم پذیرای همشهریان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم قزوین در حمایت از وعده صادق
  • جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • وعده‌های بی نتیجه مدیران ارشاد قزوین برای برپایی نمایشگاه قرآن