Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:09:57 GMT

لزوم تسریع در روند فارغ التحصیلی دانشجویان

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۴۴۱۰

لزوم تسریع در روند فارغ التحصیلی دانشجویان

رییس دانشگاه تربیت مدرس ضمن تاکید بر لزوم تسریع در روند فارغ التحصیلی دانشجویان گفت: معاونت پژوهشی تمهیدات لازم را فراهم نموده تا دانشجویانی که در مرحله پژوهش پایان نامه و رساله خود هستند بتوانند بر حسب نیاز و ضرورت در دانشگاه حضور یابند و معاونت دانشجویی ـ فرهنگی و اجتماعی نیز از نظر خوابگاه پشتیبانی لازم را برای این دانشجویان فراهم نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا روسای دانشکده ها باید با اراده قوی گروه ها را ترغیب کنند تا دانشجویان از نظر استفاده از امکانات آزمایشگاهی، کتابخانه و ... معطل نمانند و از پایان نامه و رساله خود به موقع و با کیفیت مطلوب دفاع کنند.

به گزارش ایسنا؛ دکتر محمد تقی احمدی در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس ضمن بیان این مطلب به ساختار سازمانی جدید دانشگاه اشاره کرد و گفت: تشکیلات دانشگاه در چارت جدید تا حد زیادی دچار تغییر خواهد شد. از جمله این تغییرات می توان به ایجاد معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات در دانشگاه اشاره کرد که این امر در جهت طرح تحول راهبردی، رصد و پایش، اصلاح ساختار و برنامه ریزی های توسعه کمی و کیفی دانشگاه و توسعه فناوری اطلاعات به صورت یک سیستم یکپارچه پشتیبان و موتور طرح تحول است.

رییس دانشگاه تربیت مدرس همچنین از افتتاح ساختمان استارت آپ فکتوری در مجاورت دانشکده علوم پایه خبر داد و گفت: این ساختمان از سوی پارک علم و فناوری برنامه ریزی و تدارک دیده شده است و با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امیدواریم در بهمن ماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری و مدیران ذی ربط افتتاح خواهد شد.

وی همچنین ساخت فاز اول مجموعه پویش در دانشکده کشاورزی توسط پارک علم و فناوری با استفاده از زیرساخت های قدیمی و نیمه تمام دانشکده در حال اتمام است و امیدواریم با افتتاح این مجموعه زمینه های لازم برای پشتیبانی از کسب و کار فناورانه دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف به ویژه کشاورزی و منابع طبیعی فراهم شد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس در پایان با تاکید بر لزوم پشتیبانی جدی از دانشجویان خارجی اظهار کرد: دانشکده ها و گروه ها باید در این زمینه توجه لازم را مبذول کند و در صورتی که دانشجویان خارجی با معضلاتی روبرو هستند آن را با کمک و مشورت واحد بین الملل و معاونت آموزشی این دانشگاه مرتفع نمایند تا رضایت و بهره وری لازم از واحدهای آموزشی برای این دانشجویان فراهم شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تربيت مدرس دانشجویان خارجی تربیت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت

 اکبری رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دانشکده دندانپزشکی از سال ۱۳۹۰ در بیرجند راه‌اندازی شد و اکنون ۳۶۰ دانشجو در حال تحصیل دارد.

وی افزود: از این تعداد ۲۵ دانشجو انتقال از خارج بوده، ۱۵ دانشجوی اتباع خارجی و مابقی دانشجویان سراسری هستند که از این تعداد هم ۳۰ درصد تعهدی خراسان جنوبی محسوب می‌شوند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هفت دوره فارغ‌التحصیلی در این دانشکده برگزار شده است عنوان کرد: ۱۵۰ دانشجو تاکنون از دانشکده داندانپزشکی بیرجند فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی گفت: در زمینه تجهیزات دانشکده دندانپزشکی مشکل خاصی نداریم، اما بخشی از ساختمان استیجاری است که امیدواریم با تکمیل پروژه در حال ساخت تا خرداد امسال این مشکل هم رفع شود.

اکبری، گرانی مواد مصرفی و فرسودگی تجهیزات را از دیگر مشکلات دانشکده برشمرد و عنوان کرد: اکنون پذیرش دانشجو در دانشکده دندانپزشکی بیرجند با ظرفیت کامل انجام می‌شود لذا به میزان کافی دندانپزشک داریم، اما نیاز است به خوبی توزیع انجام شود.

وی با بیان اینکه دانشکده اکنون ۱۲۰ یونیت دندانپزشکی دارد گفت: انجام درمان در بخش دانشجویی بر اساس کوریکولوم درسی بوده که زیر نظر اساتید از سوی دانشجویان است و هزینه‌های آن طبق مصوبات هیات امنا و هیات رئیسه بوده لذا فقط هزینه جزئی بابت مواد مصرفی اخذ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی