Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@15:38:49 GMT

پیش‌بینی روند معاملات بورس تا آخر سال

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۴۶۸۶

پیش‌بینی روند معاملات بورس تا آخر سال

رویداد۲۴ هومن عمیدی کارشناس بازار سرمایه  امروز (جمعه) در گفت و گویی به روند معاملات بورس در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در هفته‌ای که گذشت شاهد افت سنگین شاخص بورس و شکسته شدن حمایت معتبر یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بودیم که این افت همزمان با ریزش قیمت دلار شد.

وی ادامه داد: با توجه به وابستگی بیش از هفتاد درصدی صنایع در بازار سرمایه به نرخ ارز و وابستگی صنایع صادراتی به قیمت‌های جهانی و قیمت ارز، رفتار سهامداران با ترس و افت شاخص کل همراه شد به طوری که مولفه‌های مهم بنیادی مانند آمار تولید و فروش خوب شرکت‌ها در محاسبه سرمایه‌گذاران کمرنگ و کم تاثیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمیدی اظهار کرد: با انتشار گزارش ٩ ماهه شرکت‌ها به سمت کدال و عملکرد موفق شرکت‌ها، رفتار هیجانی سهامداران تا حدودی کاهش پیدا کرد و شاهد رشد شاخص کل در آخرین روز معاملاتی بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد افت قیمتی شدید در نماد شرکت‌های بنیادی بر ارزشمندی بیشتر این نمادها افزوده است و سهامدارانی که با افق سرمایه‌گذاری بلندمدت در این روزها اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار و خرید سهام کنند، می‌توانند بازدهی خوبی را کسب کنند.

وی افزود: همچنین سهامدارانی که در ماه‌های اخیر اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کرده‌اند با خرید در این قیمت‌ها که کف قیمتی تلقی می‌شوند می‌توانند میانگین خرید خود را کاهش دهند و با رشد قیمت سهام در طی چند ماه آینده از زیان خارج شوند.

بیشتر بخوانید: آینده بورس چه خواهد شد؟/ محرک اصلی رشد بورس چیست؟

عمیدی اظهار کرد: توجه به این نکته ضروری است که جریان ورود نقدینگی به بازار بورس به طور معمول به شکل سنتی در انتهای سال روند صعودی دارد و مجموعه‌های حقوقی در راستای بالا رفتن قیمت سهام در مجموعه‌های خود اقدام به حمایت از سهام خواهند کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به افت عمومی نمادهای بازار سرمایه امکان دارد فضای هیجانی مثبت حاصل از بازگشت بازار به عموم گروه‌ها سرایت کند که در این بین تشخیص گروه‌ها و سهام برتر برای جلوگیری از فضای هیجان کاذب ضروری است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد با پایان یافتن اصلاح قیمت ارز دوباره گردش معاملات در این بازار تا انتهای سال افزایشی باشد، افزود: گزارش‌های افزایش سرمایه شرکت‌ها و وضعیت مناسب بنیادی آنها می‌تواند تا انتهای سال ۹۹ شاخص بورس را در مسیر صعودی قرار دهد.

عمیدی بیان کرد: در این بین اقدامات مثبتی مانند بازگرداندن EPS به تابلوی معاملات بازار سرمایه، تغییر مثبت در روند بازارگردانی‌ها و تغییر دامنه نوسان با نگاه حمایت از رشد بازار سرعت بیشتری به روند بازگشتی بورس خواهد بخشید.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به برنامه‌های اعلام شده توسط شستا برای استفاده از ظرفیت برنامه‌های تجدید ارزیابی دارایی‌های در کنار زیر مجموعه‌‌‌های این هلدینگ می‌توان امیدوار به بازگشت بازار از طریق سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها باشیم.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بورس بازار سرمایه کارشناس بازار سرمایه سرمایه گذاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشنده فاو نور چشمی بازار شد

بررسی موردی این رفتار در خصوص کشنده فاو 460 (FAW460) حکایت از ورود پول‌های هوشمند و سنگین برای داغ کردن معامله با هدف کسب سود از افزایش قیمت احتمالی آن دارد. رصد معاملات و قیمت‌گذاری موجود در بسترهای مجازی خرید و فروش خودرو حکایت از رشد آگهی‌های بدون قیمت دارد. پیش از این دلال‌ها با انتشار آگهی‌های بدون قیمت تلاش می‌کردند در شرایط رشد روزانه قیمت‌ها بیشترین سود را کسب کنند و از بازار سوداگری عقب نمانند تا بتوانند بر اساس آخرین قیمت، محصول خود را بفروشند.
ورود پول‌های هنگفت به معاملات کشنده FAW460 سبب شده بازار پیش‌بینی افزایش قیمت داشته باشد و همین امر منجر به ایجاد تقاضای زیادی در معاملات فاو460 شده است. البته چنانچه خریداران واقعی پیش‌بینی درستی از بازار داشته باشند می‌توانند از زیان خود جلوگیری کنند.
حال باید به نظاره نشست و دید واکنش خریداران واقعی به شرایط کنونی بازار چیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898289

دیگر خبرها

  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • معاملات ۳۰۷ میلیارد ریالی ۲۱ شرکت توزیع در نخستین روز بازگشایی
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • صعود بورس از منطقه امن