Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علی اکبر رشاد رئیس و مؤسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ابتدای درس خارج خود در روز پنج‌شنبه ۲ دی گفت: افترا غیر از انتقاد است، انتقاد حق هر کسی است اما هیچکس حق افترا بستن به غیر را ندارد حتی اگر طرف انتقاد منتقد کافر و منافق باشد، شرعا افترا بستن به اهل کفر و اصحاب نفاق هم حرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید انتقاد با انتقام خلط شود، و نقد از نفی، ماهیتاً و غایتا متفاوت است، غرض از نقد و انتقاد اصلاح و نهی از منکر است.

وی افزود: رعایت حریم مقامات و مسئولان نظام مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب دام ظله است و باید به جد هم رعایت شود، البته این بدان معنا نیست که مسؤولان هر کاری بکنند از مصونیت بی حد و حصر برخوردارند. ما طلبه‌ها بیش از سایر اقشار باید پایبند منطق و اخلاق نقد و امر به معروف و نهی از منکر باشیم، طرح مطالب ناصواب و به شیوه ناصواب تر قبیح مضاعف است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی صدا و سیما گفت: باید با تدابیر شایسته و تدوین شیوه نامه‌های مناسب و توجیه افرادی که این تریبون ملی را در اختیار آنها قرار می‌دهد، از وقوع موارد دور از منطق و اخلاق در برنامه‌های خود پیشگیری نماید تا هر از چندی شاهد رخدادهای دور از منطق و اخلاق و موازین شرعی در برنامه نباشیم.

چندی پیش صحبت‌های اخیر خارج از عرف اخلاقی و علمی یکی از میهمانان برنامه تلویزیونی «زاویه» موجب اعتراض به حقِّ اهالی اندیشه و فرهنگ شد.

کد خبر 5127894

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله رشاد برنامه زاویه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نمایشگاه مجازی کتاب ترجمه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران قاسم سلیمانی معرفی کتاب پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تجدید چاپ تازه های نشر ادبیات جهان کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همخوانی کارگران در محضر رهبر معظم انقلاب+ فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ابتدای دیدار سالانه رهبر معظم انقلاب با کارگران، حاضران در جلسه با «محمد اسداللهی» مداح اهل‌بیت (ع)، هم‌نوا شدند و سرودی را همخوانی کردند.

ویدئوی مربوط به این همخوانی را در ادامه تماشا کنید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • همخوانی کارگران در محضر رهبر معظم انقلاب+ فیلم
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند
  • دیدار ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب
  • نقش مشکوک ویراستی در ویترین سازی برای مسئولان