Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:09:33 GMT

توئیتر حساب سفارت چین در آمریکا را معلق کرد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۴۹۲۱

توئیتر حساب سفارت چین در آمریکا را معلق کرد

توئیتر اقدام به قف کردن حساب کاربری سفارت چین در آمریکا به خاطر انتشار توئیتی در دفاع از سیاستهای پکن در منطقه سین کیانگ کرد که به گفته این رسانه اجتماعی منجر به نقض سیاستهای شرکت در زمینه "انسانیت زدایی" شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه وی.او.ای، حساب توئیتر سفارت چین در آمریکا (@ChineseEmbinUS) توئیتی را در طی ماه جاری میلادی منتشر کرد که در آن عنوان شد زنان اویغور دیگر "ماشینهای ساخت بچه" نیستند و به یک مطالعه گزارش شده از سوی روزنامه دولتی چاینا دیلی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توئیت از سوی توئیتر حذف شده و به جایش برچسب "دیگر در دسترس نیست" قرار گرفت. اگر چه توئیتر به پنهان کردن توئیتهای ناقض سیاستهایش اقدام می کند، ملزم می کند که صاحبان حساب به طور دستی چنین پستهایی را حذف کنند. حساب توئیتر سفارت چین در آمریکا از 9 ژانویه دیگر توئیت جدیدی نفرستاده است.

معلق شدن حساب کاربری سفارت چین در آمریکا یک روز بعد از آنکه دولت ترامپ در آخرین ساعات کارش چین را متهم به ارتکاب نسل کشی در سین کیانگ کرد انجام شد، یافته ای که دولت جو بایدن نیز آن را مورد پذیرش قرار داد.

دولت بایدن به درخواست برای اظهار نظر درباره این اقدام توئیتر پاسخ نداده است.

یک سخنگوی توئیتر گفت: ما دست به اقدام در قبال توئیتی که شما ارجاع دادید از بابت نقض سیاستهای ما علیه انسانیت زدایی زدیم. سیاستی که در آن می گوییم:ما انسانیت زدایی از گروهی از مردم را بر مبنای مذهب، طبقه اجتماعی، سن، معلولیت، بیماری جدی، اصالت ملیت، نژاد یا قومیت منع می کنیم.

سفارت چین در واشنگتن نیز به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. توئیتر در چین فیلتر است اما یکی از پلتفرمهای مورد علاقه دیپلماتها و رسانه های دولتی چین است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین توئیتر آمريكا سفارت چین در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان‌گیری اتباع در محله دولت آباد شهر ری

به گزارش «تابناک»، سرهنگ محمدقاسم طرهانی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات گروگانگیری در جنوب تهران اظهار کرد: فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ربوده شدن یک مرد جوان از اتباع کشورهای همسایه خبر داد و گفت در قبال آزادی این مرد جوان مبلغ زیادی پول از آنها درخواست شده است.

وی با بیان اینکه پس از دریافت این خبر موضوع بلافاصله در دستور کار عوامل کلانتری دولت آباد قرار گرفت، گفت: تیم عملیات کلانتری به‌منظور حفظ جان گروگان، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی محل نگهداری او و دستگیری عامل یا عاملان این اقدام شرارت‌آمیز آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه گفت: در بررسی جزئیات این پرونده مشخص شد، علت ربایش و گروگان گیری دریافت باج بوده است.

وی ادامه داد: عوامل پلیس با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و بررسی سرنخ‌های موجود به سرعت مخفیگاه متهمان در محدوده دولت‌آباد را شناسایی کردند.

طرهانی از انجام سریع هماهنگی‌های لازم در این خصوص خبر داد و گفت: پرسنل عملیات کلانتری سریعاً به موقعیت اعزام شدند، پس از حضور مأموران در محل طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه سه متهم که از اتباع کشور همسایه بودند، دستگیر شدند و سه فرد ربوده شده آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

فرمانده انتظامی ری از اعتراف متهمان دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی خبر داد و افزود: متهمان انگیزه خود از این اقدام را دریافت ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کردند.

وی گفت: متهمان دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی شدند.

دیگر خبرها

  • نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی
  • صنعت نفت در دولت سیزدهم با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • ایجاد استان کرمان جنوبی اگر موجبات رفاه مردم را فراهم آورد، خیلی اقدام ارزشمندی است
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • گروگان‌گیری اتباع در محله دولت آباد شهر ری
  • گروگان‌گیری در محله دولت آباد شهر ری
  • اقدام زیبای بازیکنان نیویورک ردبولز؛ پوشاندن کودکان در باران شدید آمریکا (فیلم)
  • روستای نگل قطب زیارتی کردستان/بزرگ‌ترین پل شیشه‌ای معلق در نگل
  • کلاهبرداری فیشینگ ۱۵ میلیاردی در بهارستان/متهم دستگیر شد