Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر روحانی در واکنش به اظهارات اخیر صادق خرازی گفته که در دولت فعلی نقش‌های زیادی به اصلاح‌طلبان داده شده ولی حالا آنها بجای تشکر، طلبکار شده‌اند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آقای صادق  خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان جمعه گذشته در جریان ششمین مجمع عمومی این حزب با ابراز پشیمانی از حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات 92 و 96 گفته بود «اصلاح‌طلبان دیگر دولت اجاره‌ای نمی‌خواهند و ما باید از رئیس‌جمهور اجاره‌ای که داشتیم، توبه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این اظهارات خرازی با واکنش شدیداللحن از سوی آقای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مواجه شد و واعظی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی دولت اظهار داشت:  «آنها آزاد بودند به قالیباف یا کسی دیگر رای دهند اما مردم تصمیم گرفتند به دکتر روحانی رای دهند. بنابراین حرفی که او می‌زند نادرست است.»

واعظی همچنین خاطرنشان کرده است: «من یکی از مسئولان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال 92 بودم، یادم می‌آید او (خرازی) در هیچ جای ستاد نقشی نداشت. نخست بیاید اثبات کند برای روی کار آمدن رییس جمهوری چه کار کرده که چنین اظهاراتی داشته است.»

رئیس دفتر روحانی همچنین درباره علت تصمیم اصلاح‌طلبان در سال 92 مبنی بر متقاعد کردن عارف برای کنار رفتن به نفع روحانی گفته است:‌ «آن زمان نظرسنجی‌ها فاصله معناداری میان رای روحانی و عارف را نشان می‌داد، روحانی جزو نفرات اول و دوم بود. خودشان و بیشتر از همه سید محمدخاتمی و دوستان‌ آنها تصمیم گرفتند عارف که دیگر شانسی برای رقابت نداشت، کنار برود.»

واعظی همچنین در واکنش به این ادعای اصلاح‌طلبان که معتقدند در بدنه مدیریتی دولت روحانی نقش زیادی ندارند، گفته است: «آنها با نگاهی به گذشته ببینند قبل از این دولت چه شرایطی داشتند و فعالیت‌های‌ آنها در چه حدی بود. این دولت همفکران آنها را در استانداری‌ها و سمت معاونت وزیر به کار گرفت و امروز به جای تشکر، طلبکار هم شدند و حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و الان که زمان انتخابات شده در پی یک سری حرف‌های بی پایه و اساس هستند.»

این سخنان واعظی در واقع بیان همان حقیقتی است که اصلاح‌طلبان خصوصاً در ماه‌های نزدیک به انتخابات 1400 سعی می‌کنند، آن را کتمان کنند.

با عملکرد ضعیف دولت آقای روحانی خصوصا در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی، برخی از اصلاح‌طلبان که در انتخابات 92 و 96 بیشترین تلاش را برای روی کار آمدن این دولت کردند، حالا سعی می‌کنند با پاک کردن دامان خود از این حمایت، اینطور جا بیندازند که نقشی در کارنامه دولت فعلی نداشته و اساساً آن را از خودشان نمی‌دانند.

این اقدام اصلاح طلبان و فرار از پاسخگویی درقبال حمایت از دولت روحانی و همزمان تاختن به آن، صدای بخشی دیگر از این طیف را هم درآورده است.

برای مثال، بهزاد نبوی این رویه اصلاح طلبان را ناجوانمردانه دانست و از این کار آنها به شدت انتقاد کرد.

ظفره‌روی اصلاح طلبان از پاسخ‌گویی در قبال کارنامه دولت د‌رحالیست که آنها مدعی بودند هیچ نقشی در دولت مستقر ندارند ولی حالا رئیس دفتر رئیس جمهور نه تنها این حرف را رد می‌کند، بلکه صراحتا می‌گوید که مناصب مهمی به آنها داده شده و حالا بجای تشکر، طلبکار شده‌اند.

به گزارش تسنیم، مرحوم نبی حبیبی دبیرکل سابق حزب موتلفه اسلامی در مصاحبه‌ای که در آذر ماه سال 97 با تسنیم داشت، درباره انتصاب اصلاح‌طلبان در بدنه مدیریتی دولت گفته بود: "حدود سه ماه پیش بود که من نامه‌‌ای را به دبیران حزب در استان‌ها نوشتم و از آنها  خواستم کسانی‌که در استان آنها صاحب پست دولتی هستند را از منظر خط سیاسی مورد بررسی قرار دهند. بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد بنده با اطمینان می‌گویم که در کل کشور بیش از 90 درصد پست‌های دولتی در تصدی اصلاح طلبان است و این بیش از 90 درصد را تاکید و تکرار می‌کنم. اگر در این رابطه سوال و ابهام برای کسی وجود داشته باشد، می‌تواند همان کاری را که ما بررسی و انجام دادیم پیگیری کند".

حال واعظی با اظهار نظر امروز خود به نحوی سخنان آن روز مرحوم حبیبی درباره نقش پررنگ اصلاح‌طلبان در مدیریت کشور در دولت روحانی را تصدیق کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمود واعظی احزاب اصلاح طلب محمود واعظی احزاب اصلاح طلب اصلاح طلبان دولت روحانی رئیس دفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

علیرضا زاکانی شهردار تهران روز چهارشنبه ۸ فروردین ماه  در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: این جشن در برگیرنده نماد‌های درست، بزرگ و عظیمی بود که به آنها توجه شد و نشان داد عمق دینداری و تعلق مردم ما به کتاب الهی بسیار زیاد است؛ به خصوص که اگر این پیام در قالب هنر به جامعه منتقل شود، بسیار والاست.

وی یادآورشد: این اتفاق از افتخاراتی است که از همه خادمان قرآن به ویژه صداوسیما و سازمان تبلیغات باید تشکر کرد. به خصوص از دست اندرکاران این برنامه و کسانی که متصدی انتقال این پیام به جامعه با عمل هنرمندانه خودشان بودند باید تشکر کرد کار فوق العاده بزرگ، عزیز و ماندگاری بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تشکر دولت منتخب اندونزی از رئیس جمهور ایران
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • تلفات ترافیکی ۲۸ درصد کاهش یافته است
  • تاکید رئیس‌جمهور بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند
  • تاکید رئیسی بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر