Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی گفت: بر اساس برنامه ۷۰ روستا در خوزستان برای بوم گردی در نظر گرفته شده که امیدواریم تا پایان دولت بیش از نیمی از آنها به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» روز (جمعه 3 بهمن) در حاشیه بازدید از روستای گردشگری طویبه از توابع شهرستان حمیدیه و آئین کلنگ زنی خانه بومگردی این روستا گفت: امروز این توفیق به دست آمد که دیداری با اهالی روستای گردشگری طویبه داشته باشیم؛ خوشبختانه این روستا با همت مردم و مسئولان در حال تبدیل شدن به یک روستای گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاندار خوزستان افزود: بیش از ۱۵ نفر تقاضای خانه های بوم گردی در این روستا داشتند که اولین آن کلنگ‌زنی شد و ساخت سایر خانه ها هم در ادامه آغاز خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌ها از جمله صندوق کارآفرینی امید، اداره کار، بنیاد مسکن، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل امور روستایی برای کمک به توسعه این روستا کمک کنند. 

 

شریعتی تصریح کرد: همچنین تسهیلات کم بهره با مبلغ ۲۰ میلیون تومان و ۵۰ میلیون تومان و سایر ارقام در اختیار اهالی قرار میگیرد و بنا شد اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی همکاری کنند و بنیاد مسکن در طرح هادی این روستا بازنگری کند و آن را گسترش دهد.  

 

وی بیان کرد: خوشبختانه علاقه‌مندی و همت خوبی در این روستا است و با توجه به شرایط آن و نزدیکی به اهواز و فضای زیبایی که دارد خوشبختانه سرمایه‌گذاری خوبی در آن صورت گرفته و در حال انجام است و زمینه برای اینکه یک روستای بدون بیکار باشد در آن فراهم است. 

 

استاندار خوزستان اذعان کرد: تا امروز هم کارهای خوبی صورت گرفته است و امیدواریم این اقدامات ادامه داشته باشد و ما هم کمک و حمایت می‌کنیم و در آینده نزدیک این روستا یک روستای نمونه و الگو برای سایر روستاها خواهد بود. 

 

وی عنوان کرد: ما در گذشته از روستای علوه شهرستان کارون بازدید داشتیم که در حال حاضر به شرایط بسیار خوبی رسیده و بر اساس برنامه ۷۰ روستا برای بوم گردی در نظر گرفته ایم که امیدواریم تا پایان دولت بیش از نیمی از آنها به بهره برداری برسد. 

 

شریعتی یاد آور شد: حضور بانوان در این روستا بسیار امیدوار کننده بود و در بحث اشتغال و کمک به معیشت خانوار و تولید در این روستا بانوان بسیار سرزنده، خوشفکر، تحصیل کرده و فعال بودند که جای امیدواری داشت و نوید توسعه و رشد فزاینده ای را برای استان ما می دهد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: روستای بوم گردی غلامرضا شریعتی توسعه گردشگری بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری که جزو تعهدات گازرسانی شرکت گاز در استان باشد، فاقد گاز نیست، گفت : سال گذشته به ۲۳۱ روستای استان گازرسانی شد و در حال حاضر بیش از ۲۲۵۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردارند که تعدادی از این روستا‌ها خارج از تعهد شرکت گاز بودند، اما در مسیر خطوط گازرسانی قرار داشته و به آنها گازرسانی شده است.

وی ادامه داد: امسال برنامه داریم سراغ روستا‌های پراکنده در سطح استان برویم که زیر ۲۰ خانوار و بعضا زیر پنج خانوار هستند و هزینه گازرسانی به این روستا‌ها گاهی تا چهار برابر سرانه مصوب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ روستا شناسایی شده که گازرسانی به آنها در دستور کار است، تاکید کرد: رساندن گاز به این روستا‌ها همین امسال آغاز می‌شود و در سال جاری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی معتقد است، با توجه به پراکندگی و همچنین صعب‌العبور بودن برخی از این روستا‌ها و اینکه سرانه گازرسانی به هر یک از آنها متفاوت است، اعتباری که برای اجرای این پروژه‌ها مورد نیاز است هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

حسینی ضریب نفوذ گاز در روستا‌های استان را ۹۶ درصد اعلام کرد که با گازرسانی به روستا‌های پراکنده‌ای که باقی مانده، این ضریب نفوذ افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه عمده روستا‌هایی که امسال گازرسانی خواهند شد را مربوط به بخش «سرفیروزآباد» کرمانشاه و همچنین برخی روستا‌های منطقه اورامانات اعلام کرد.

حسینی با بیان اینکه امسال گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی را نیز در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: تعداد این واحد‌ها به تقاضای صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی بستگی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی