Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:09:35 GMT

بازگشایی مدارس و دغدغه‌های والدین فسایی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۵۷۹۲

بازگشایی مدارس و دغدغه‌های والدین فسایی

مادر یکی از دانش آموزان فسایی که فرزندش در پایه اول ابتدایی تحصیل می‌کند به خبرنگار ایرنا گفت: سلامتی همیشه حرف اول را می‌زند و امیدواریم بازگشایی مدارس در این شرایط کرونایی، لطمه‌ای به سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان و والدین آنها وارد نکند.
مریم رحیمی افزود: هراس و بیم والدین دانش آموزان از این است که بازگشایی مدارس موجب نشود که فرزندان آنها مبتلا به کرونا شده و یا ناقل این بیماری از مدرسه به خانه و یا برعکس شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مادر یکی دیگر از دانش آموزانی که کودک او در پایه دوم ابتدایی به تحصیل اشتغال دارد و از یکم بهمن ماه ۹۹ در کلاس‌های درس حاضر شده نیز ضمن ابراز نگرانی از حضور فرزند خود در محیط مدرسه اظهار داشت: اگر چه مسوولان امر بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرده‌اند و آن را الزامی می‌دانند اما با توجه به اینکه کنترل دانش آموزان به دلیل سن کم آنها دشوار است این موضوع سبب بروز هراس در بین والدین آنان شده است.   

رویا برزگر، همچنین بیان کرد: از سوی دیگر برخی والدین، توانایی خرید گوشی هوشمند همراه برای استفاده از آن در آموزش مجازی فرزند خود را ندارند و این باعث نگرانی و در نتیجه ایجاد افسردگی در آنها و فرزند دانش آموزشان شده است.

او گفت: یک دانش آموز مبتلا به تالاسمی که دارای والدین بد سرپرست است، می‌شناسم که به دلیل علاقه به ادامه تحصیل با تحمل سختی بسیار، توانست یک گوشی همراه تهیه کند تا بتواند در کلاس‌های درس غیر حضوری شرکت داشته باشد. 

پدر دانش آموز دیگری نیز اظهار داشت: قیمت بالای گوشی هوشمند همراه، خرید اینترنت و همچنین ترس از ابتلای به بیماری کرونا، فشار زیادی را به خانواده‌های کم درآمد جامعه وارد کرده است.
علی کیانی افزود: امیدواریم مسوولان ذی‌ربط تدبیری بیندیشند تا دانش آموزان خانواده‌های کم بضاعت هم بدون نگرانی و دغدغه بتوانند از آموزش‌های مجازی در زمان شیوع بیماری کرونا استفاده کنند.

این شهروند فسایی اضافه کرد: خانواده‌های کم درآمد برای تامین هزینه‌های آموزش مجازی فرزندان دانش آموز خود با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

آغاز آموزش حضوری بیش از چهار هزار دانش آموزان از چهارم بهمن در فسا 

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان فسا نیز به ایرنا گفت: چهار هزار و ۷۷۰ نفر دانش‌ آموز پایه اول و دوم ابتدایی در این شهرستان از یکم بهمن ماه ۹۹ آموزش حضوری خود را آغاز کردند اما این آموزش ها از شنبه (چهارم بهمن) به طور رسمی شروع می‌شود.

مسلم امینی‌ نژاد افزود: در این شهرستان ۱۲۱ مدرسه ابتدایی وجود دارد و شرط برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری این است که تعداد دانش آموزان در هر کلاس کمتر از ۱۰ نفر باشد.
او بیان کرد: در پایه اول و دوم، فضای مجازی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان باشد به همین سبب کلاس‌ها باید به صورت حضوری هم برگزار شود.
به گفته امینی نژاد، شرط شرکت دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری، با نظر مثبت رییس انجمن اولیا و مربیان و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی است.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، بیست و دوم دی ماه ۹۹ با ابلاغ دستورالعمل بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه اعلام‌کرد: آموزش حضوری شامل دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر و هنرجویان هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش در وضعیت زرد و آبی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، است.

برچسب‌ها کرونا مدارس فساد فارس دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مدارس فساد کرونا مدارس فساد فارس دانش آموزان اخبار کنکور بازگشایی مدارس دانش آموزان دانش آموز کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، محمود مشکی در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می‌دهد.
مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه‌ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.
مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم
  • ۳۸۰۰ معلم کلاس ابتدایی در اصفهان ارزیابی می‌شوند