Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل بانک‌ مرکزی نوشت: بانک مرکزی و درکل مجموعه نظام بدرستی از بحران تحریمها بعنوان فرصتی برای بسیاری از سیاستها استفاده کرد و این اصلاحات را ادامه خواهد داد.

به گزارش برنا، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک‌ مرکزی، در اینستاگرام نوشت:

سه شنبه شب گذشته، به دعوت شبکه افق، در برنامه معیار، ابعادی از تلاشهای مجموعه حاکمیت و بویژه بانک مرکزی در خنثی سازی تحریم های آمریکا واقدامات بانک مرکزی در جلوگیری از فروپاشی اقتصادی را تشریح کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بحث اصلی این بود که در صورت نبود سیاست گذاری های مقاومتی و اقدامات بانک مرکزی، برای کنترل تراکنش های ریالی و پایه پولی وصیانت از ذخایر ارزی و تأمین مالی واردات کالاهای اساسی و دارو، افزایش پایه پولی و نقدینگی و ارزان فروشی ارز می توانست کشور را در موقعیتی قرار بدهد که مطابق پیش بینی بسیاری از تحلیل گران با تورم افسارگسیخته ونرخ ارز غیر معقول بالایی روبرو شود. 

بدلیل سیاستها و برنامه های انجام شده و در حال انجام و ابزارهای طراحی شده و در حال استفاده، بویژه در حوزه سیاست گذاری پولی و تأمین مالی کسری بودجه، شرایط امروز کشورمان به هیچ وجه به وضعیت قبلی باز نمی گردد و مجموع شرایط نیز همین را نشان می دهد. 

بانک مرکزی و درکل مجموعه نظام بدرستی از بحران تحریمها بعنوان فرصتی برای بسیاری از سیاستها استفاده کرد و این اصلاحات را ادامه خواهد داد. 

تجربیات گرانسنگ خنثی سازی تحریم و اصلاح روندها، چه در بانک مرکزی و وزارت نفت، و چه در بین مجموعه فعالین اقتصادی بخش خصوصی، بستر و شرایط متفاوتی را برای تجارت خارجی و نیز رشد تولید ملی، حتی با تداوم آن تحریمها فراهم ساخته است. 

روند فزاینده صادرات نفت و فرآورده و صادرات غیرنفتی در ماههای اخیر مؤید این نکته است. هرچند، شک ندارم تحریمهای آمریکا نیز نمی تواند روند قبل را طی کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عبدالناصر همتی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۵۵ درصدی زائرسرای استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عملیات اجرایی زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس از سال ۹۳ شروع شده است و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.

سروش، مدیر بنیاد زائر امام رضا استان مرکزی گفت: در سال ۹۳ شهرداری مشهد یک قطعه زمین به مساحت ۹۴۶ مترمربع با مجوز ساخت به طور رایگان در اختیار استان‌ها از جمله استان مرکزی قرار داد.

وی ادامه داد: با کمک خیرین و شهرداری‌های سراسر استان تابحال حدود ۸ میلیارد تومان جمع آوری آوری و هزینه شده و این ساختمان در ۱۱ طبقه با زیربنای ۶ هزار و ۴۵۴ مترمربع با ظرفیت پذیرش ۲۸ سوئیت و ۶۲ اتاق و ۲۴۲ نفر و سالن چند منظوره ۲۰۰ نفره در حال ساخت است.

سروش ادامه داد: تابحال این مجموعه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۲ طبقه هر این مجموعه برای پارکینگ ۶۴ وسیله نقلیه در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: برای تکمیل و تجهیز این مجموعه ۳۲ میلیارد اعتبار نیاز است و در صورت تامین اعتبار این مجموعه تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

سروش با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت این مجتمع برای همه استان‌ها گفت: جامعه هدف این زائرسرا اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه هستند.

همشهریان می‌توانند برای کمک به این زائر سرا کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۸۶۴۵ بانک ملی شعبه علوی واریز کنند.

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • پیشرفت ۵۵ درصدی زائرسرای استان مرکزی