Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@08:03:39 GMT

ترامپ برای جلسه استیضاح خود وکیل انتخاب کرد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۵۸۴۹

به گزارش هیل، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، برای جلسه استیضاح خود در سنای آمریکا وکیل برگزیده است.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، امروز (جمعه) اعلام کرد «بوچ باورز» دادستان این ایالت، به‌عنوان وکیل در جلسه استیضاح ترامپ در مجلس سنا حضور خواهد داشت.

گراهام در سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: «ترامپ قرار است یک تیم حقوقی خبره را به‌کار گیرد؛ به نظرم باورز یکی از اصلی‌ترین افراد این تیم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من او را مدت‌ها است می‌شناسم و مرد بسیاری پرقدرتی است. به مرور زمان تیم ترامپ مشخص خواهد شد.»

روز گذشته «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد زمان آغاز استیضاح ترامپ را به مجلس سنا اعلام خواهد کرد.

پلوسی همچنین گفت: «ترامپ حملات اخیر به کنگره آمریکا را تحریک کرده و این قابل چشم‌پوشی نیست.»

حزب جمهوری‌خواه آمریکا پیش از این گفته بود: «استیضاح رئیس‌جمهوری که کاخ سفید را ترک کرده، قانون اساسی را زیر سوال برده و در کشور شکاف و دو دستگی را بیشتر خواهد کرد.»

ماه گذشته طرح استیضاح دونالد ترامپ رسماً کلید خورد. طرح استیضاح ترامپ به‌دلیل تحریک او برای حمله طرفدارانش به کنگره صورت می‌گیرد. هزاران نفر از طرفداران ترامپ چند هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف بایدن و به‌منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از پایان جلسه اول در مقابل دادگاه منهتن در بیانیه‌ای به خبرنگاران گفت: ما عادلانه محاکمه نخواهیم شد ما واقعاً با این قاضی مشکل داریم.

براساس گزارش النشره، محاکمه دونالد ترامپ در یک پرونده جنایی روز دوشنبه در نیویورک آغاز شد، اتفاقی که ممکن است تغییری چشمگیر در انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کند که در آن جمهوری خواهان به دنبال بازگشت به کاخ سفید هستند.

اما موضع ترامپ ۷۷ ساله در قبال این پرونده به هیچ وجه دیدگاه خوان مرچان، قاضی رسیدگی کننده به آن را تغییر نداد. اوپیش از این در اقدامی معمول با همه متهمان به ترامپ هشدار داد که باید در دادگاه حضور یابد. قاضی همچنین به ترامپ نسبت به تلاش‌های مکرر او برای برهم زدن جلسات با پست‌های تحریک آمیز در رسانه‌های اجتماعی هشدار داد.

ترامپ اولین رئیس‌جمهور سابق در تاریخ آمریکا است که در یک پرونده جنایی در دادگاه حاضر می‌شود، در محاکمه‌ای که می‌تواند منجر به محکومیت حبس شود و در نتیجه تعادل کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری را که این میلیاردر به عنوان یک نامزد حزب جمهوری خواه اجرا می‌کند، برهم بزند. 

در این دادگاه ترامپ در پرونده‌ی به دلیل پولی که قبل از انتخابات ۲۰۱۶ به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی پرداخت کرده بود، محاکمه خواهد شد. وکلای ترامپ چندین تلاش ناموفق برای به تعویق انداختن محاکمه داشتند، تاکتیکی که آنها در سه پرونده جنایی دیگر رئیس جمهور سابق نیز استفاده کردند. با این وجود ترامپ که در تمامی اتهامات علیه خود اعتراف کرده بی گناه است، در صورت مجرم شناخته شدن با حداکثر چهار سال زندان مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • انتخاب اعضای شورای سیاستگذاری کنگره ملی سرداران شهید البرز
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • واکنش ترامپ به تنش میان ایران و اسرائیل
  • ۶ ماه حساس برای جو بایدن
  • ترامپ: بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  • ترامپ: رئیس‌ جمهوری داریم که نمی‌داند که کجاست!